Ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) ένας βασικός παράγοντας του SEO
Konstantinos I. Roumeliotis
  • 09-02-2022
  • 573 Unique Views

Συχνά κάνουμε λόγο για το πως θα καταφέρεις να βελτιώσεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα αναζητήσεων (SERP) μέσω της χρήσης πρακτικών Search Engine Optimization (SEO) για τη βελτιστοποίηση παραγόντων που την επηρεάζουν. Ήρθε λοιπόν η στιγμή να αναφερθούμε και να αναλύσουμε έναν από τους κυριότερους εξ’ αυτόν ο οποίος είναι το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate). Tο ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) αποτελεί μία μέτρηση που σίγουρα σε έχει προβληματίσει ή θα σε προβληματίσει στο μέλλον κατά τη προσπάθεια ανάλυσης της απόδοσης της ιστοσελίδας σου ως προς τις μηχανές αναζήτησης δημιουργώντας σου πολλά ερωτήματα ως προς την ερμηνεία, τη σημαντικότητα, το μέγεθος και τη διαχείριση της. Το άρθρο αυτό έρχεται να δώσει έναν ξεκάθαρο ορισμό του ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate), να καθορίσει το επιθυμητό εύρος τιμών που πρέπει να κυμαίνεται καθώς και τους σημαντικότερους τρόπους για να καταφέρεις να έρθεις πιο κοντά σε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.

Δες το ποσοστό εγκατάλειψης να μηδενίζεται με προώθηση eshop!

 

Τι είναι το ποσοστό εγκατάλειψης – Bounce rate ;

 Το bounce rate ή αλλιώς ποσοστό εγκατάλειψης αποτελεί το ποσοστό των επισκεπτών που εισέρχονται σε συγκεκριμένη σελίδα υποδοχής (landing page) της ιστοσελίδας σου αναζητώντας πληροφορίες, προϊόντα ή υπηρεσίες μα στη συνέχεια την εγκαταλείπουν χωρίς να έχουν προβεί σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια. Με πιο απλά λόγια αφού δουν μόνο μια σελίδα, δεν αλληλοεπιδρούν άλλο με την ιστοσελίδα σου και αποχωρούν. Προσοχή, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συγχέεις το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) με το ποσοστό εξόδου (Exit rate) καθώς αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικές μετρήσεις. Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα το bounce rate προσμετρά τις επισκέψεις στις οποίες οι διαδικτυακοί χρήστες καταφέρνουν να φτάνουν αλλά εγκαταλείπουν το εσωτερικό της ιστοσελίδας χωρίς να πλοηγηθούν στο εσωτερικό της ενώ αντίθετα το exit rate περιλαμβάνει το ποσοστό διαδικτυακών χρηστών που όχι μόνο επισκέπτονται αλλά εξερευνούν – πλοηγούνται σε παραπάνω από μια σελίδα καταλήγοντας να αποχωρούν από την ιστοσελίδα σου από μια συγκεκριμένη εξ’ αυτών. Για την ύπαρξη μιας σωστής μέτρησης ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate) αρχικά θα πρέπει να επιλέξεις την σελίδα που σε ενδιαφέρει και στη συνέχεια με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων όπως το Google Analytics θα καταφέρεις να αποσπάσεις τα ποσοστά εγκατάλειψης έχοντας κατά νου τον παρακάτω τύπο:

 

Ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) ένας βασικός παράγοντας του SEO

 

Ποιο το επιθυμητό εύρος τιμών του ποσοστού εγκατάλειψης – Bounce rate ;

 

Το επιθυμητό εύρος τιμών στο οποίο θα πρέπει να ανέρχεται η μεταβλητή του ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate) θεωρείτε υποκειμενικό καθώς εξαρτάται από παράγοντες όπως το τύπο της ιστοσελίδας, το είδος περιεχομένου που προσφέρει, τη πηγή επισκεψιμότητας, τους ατομικούς στόχους μετατροπών (conversions goals) καθώς και τον τελικό στο στόχο εσόδων (revenue goal). Αυτό που θα πρέπει οπωσδήποτε να θυμάσαι είναι πως το ποσοστό εγκατάλειψης – bounce rate αποτελεί ένα είδος αντίστροφης μεταβλητής κάτι που σημαίνει ότι η προσπάθεια σου θα πρέπει να επικεντρωθεί στη διατήρηση όσο το δυνατόν χαμηλότερων τιμών της μεταβλητής που χαρακτηρίζεται ως bounce rate, εξασφαλίζοντας έτσι στη πλειοψηφία των περιπτώσεων καλύτερη απόδοση της ιστοσελίδας σου. Με την ύπαρξη του τεράστιου όγκου διαδικτυακών σελίδων σε συνδυασμό με τους παραπάνω παράγοντες είναι πραγματικά δύσκολο να οριστούν τιμές που θα χαρακτηρίσουν απόλυτα τη μεταβλητή bounce rate παρόλα αυτά, το ενδεικτικό μέσο ποσοστό εγκατάλειψης διαμορφώνεται μεταξύ 26% και 70% με το βέλτιστο εύρος να είναι το 26% έως και 40%. Οποιαδήποτε τιμή άνω του 70% ίσως να αποτελεί αιτία συναγερμού για βελτίωση εκτός από περιπτώσεις blogs, ιστοσελίδων ειδήσεων, εκδηλώσεων κ.α. Αντίθετα με τα ενδεικτικά παραπάνω ποσοστά εμείς σε συμβουλεύουμε να διαμορφώσεις το δικό σου επιθυμητό εύρος ποσοστού εγκατάλειψης συμβουλευόμενος αρχικά τα επίπεδα ποσοστού εγκατάλειψης ιστοσελίδων του κλάδου σου με τη βοήθεια διαδικτυακών εργαλείων όπως το Google Analytics προσδιορίζοντας το τελικό επίπεδο ορίου συνυπολογίζοντας τις επιθυμητές τιμές μετατροπών και εσόδων που σε ικανοποιούν.

 

Πως θα καταφέρεις να μειώσεις το ποσοστό εγκατάλειψης – Bounce rate ;

Έχοντας ολοκληρώσει τους απαραίτητους ελέγχους κατάφερες να αποσπάσεις και το ποσοστό εγκατάλειψης τη ιστοσελίδας σου. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά αλλά παρόλα αυτά επιθυμείς να αναλάβεις δράση ώστε να αναστρέψεις την κατάσταση μπορείς να ξεκινήσεις υλοποιώντας του παρακάτω τρόπους που έχουν ως πρωταρχικό στόχο τη μείωση του bounce rate και την αύξηση του χρόνου παραμονής των διαδικτυακών χρηστών – επισκεπτών στο εσωτερικό της ιστοσελίδας σου.

 

1. Δούλεψε πάνω στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου.

Το ποιοτικό και πλούσιο περιεχόμενο είναι ικανό να τραβήξει το ενδιαφέρον των διαδικτυακών χρηστών. Ξεκίνα να αναπτύσσεις το περιεχόμενο της ιστοσελίδας με βάση τα πραγματικά «θέλω» των επισκεπτών δίνοντας λύσεις στα εξατομικευμένα ερωτήματα (search intent) που τους διακατέχουν. Απέφυγε Clickbait τίτλους και περιγραφές, προσπαθώντας να προσελκύσεις ένα εκτεταμένο εύρος κοινού που στο τέλος αποχωρεί απογοητευμένο καθώς δεν βρήκε αυτό που έψαχνε. Βασίσου στη δημιουργία απλού και αληθινού περιεχομένου στοχεύοντας στη προσέλκυση καθορισμένου, σχετικού και πιστού κοινού ενισχύοντας ταυτόχρονα και τη προσπάθεια βελτίωσης του marketing περιεχομένου.

 

2. Βελτίωσε τη πρόσβαση και τη πλοήγηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας.

Αρχικά εξασφάλισε τη δυναμική προσαρμογή της ιστοσελίδας σου (responsive design) στις διάφορες πλατφόρμες δίνοντας την ευκαιρία στο χρήστη – επισκέπτη για μια γρήγορη και εύκολη πρόσβαση από τη συσκευή της επιλογής του. Ένας όμορφος και λειτουργικός σχεδιασμός ενισχύοντας την ορατότητα και την ευκολία πρόσβασης στη γραμμή πλοήγησης (μενού) ανταποκρινόμενος πάντα στη δυναμική προσαρμογή της ιστοσελίδας σίγουρα θα βοηθήσει τον επισκέπτη να μεταπηδά από τη μια σελίδα στην άλλη σχετικά πιο εύκολα και γρήγορα. Ιδιαίτερη σημασία για τη βέλτιστη πλοήγηση του χρήστη στο εσωτερικό της ιστοσελίδας σου κατέχει ο σχεδιασμός και η δημιουργία εσωτερικών έξυπνων συνδέσμων (internal links), όσο περισσότερες γέφυρες δημιουργείς ανάμεσα στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου τόσο μεγαλύτερη κινητικότητα θα υπάρχει από τους επισκέπτες προσπαθώντας να ανακαλύψουν πληροφορίες, προϊόντα και υπηρεσίες. Στο εγχείρημα αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η σχετικότητα ανάμεσα στο περιεχόμενο κάθε σελίδας.

 

3. Ανέπτυξε τις σελίδες που αναδεικνύουν προϊόντα και υπηρεσίες.

Σίγουρα έχει καταλάβει πως αυτός ο τρόπος μείωσης του ποσοστού εγκατάλειψης (bounce rate) σελίδων απευθύνεται κυρίως σε ηλεκτρονικά καταστήματα (eShop). Στις περισσότερες των περιπτώσεων ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων (eShop) έχοντας στόχο τη γρήγορη πώληση προϊόντων και υπηρεσιών προσπαθούν να βελτιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία αγοράς, με αποτέλεσμα να παραμελούν τις σελίδας παρουσίασης των προϊόντων και των υπηρεσιών που διαθέτουν. Μεγάλος αριθμός καταναλωτών προτού προβεί στην  απόκτηση οποιουδήποτε προϊόντος ή υπηρεσίας επιθυμεί να γνωρίζει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το νέο του απόκτημα. Τι καλύτερο λοιπόν από το να διαθέσει το χρόνο για την έρευνα την νέας του αγοράς στο εσωτερικό της δικής σου ιστοσελίδας. Για να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα οι σελίδες των προϊόντων και των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού σου καταστήματος εκτός από την εικόνα και τα βασικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να είναι εμπλουτισμένες με εκτεταμένες περιγραφές, αξιολογήσεις πελατών, πρόσθετους συνδέσμους πληροφοριών (π.χ. manual, οπτικοακουστικό υλικό κ.α.)

 

4. Βελτίωσε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου (website loading speed).

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς το πως η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου (website loading speed) θα επηρεάσει θετικά τις μετρήσεις bounce rate. Δεδομένου ότι η ταχύτητα φόρτωσης αποτελεί βασικό παράγοντα για την δημιουργία μιας καλής εμπειρίας χρήστη δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο τη κατάσταση ανεξάρτητα από τη προσπάθεια που έχεις καταβάλει να υλοποιήσεις τις παραπάνω ενέργειες. Εκτός από το προφανή έλεγχο της ταχύτητας φόρτωσης (την είσοδο και τη περιήγηση) μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάνοντας τη ζωή σου ευκολότερη διαδικτυακά εργαλεία αντίστοιχα με το GTmetrix. Ο τελικός σου στόχος θα πρέπει να πλησιάζει κατά πολύ τα 3 δευτερόλεπτα ή ακόμα καλύτερα να πέφτει κάτω από το όριο αυτό. Έτσι λοιπόν όσο πιο γρήγορη είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου τόσο καλύτερη εμπειρία θα παρέχεις στο διαδικτυακό χρήστη – επισκέπτη απολαμβάνοντας ταυτόχρονα χαμηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης σελίδων και ενίσχυση της SEO πρακτικής που σίγουρα θα βοηθήσει την απόδοση της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERP). Μην ξεχνάς ότι η επιλογή του κατάλληλου web hosting παίζει καθοριστικό ρόλο στο ποσοστό εγκατάλειψης!

 

Συμπέρασμα …

Η μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης – bounce rate και η αύξηση του χρόνου παραμονής των επισκεπτών στο εσωτερικό της ιστοσελίδας ανεξάρτητα από το τύπο της, κατέχει σημαντικό ρόλο στην απόδοση και την αποτελεσματικότητα της διαδικτυακής σου επιχείρησης. Κλείνοντας θέλουμε να σου υπενθυμίσουμε για ακόμη μια φορά τη τεράστια σημασία και τα πολυάριθμα οφέλη πού έχει η διαμόρφωση μιας καλής εμπειρίας χρήστη ώστε οι επισκέπτες να επιστρέφουν και να εξερευνούν το πλούσιο περιεχόμενο που προσφέρεις  ξανά και ξανά.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά