ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Τι είναι το marketing περιεχομένου και γιατί το χρειάζομαι;

Αλέξανδρος Νασιόπουλος στις 11-12-2019. Τροποποιήθηκε στις 23-03-2020
Τι είναι το marketing περιεχομένου και γιατί το χρειάζομαι;

Τι είναι το marketing περιεχομένου και γιατί το χρειάζομαι;

Ακούσατε ή διαβάσατε κάπου τον όρο marketing περιεχομένου ή content marketing και επιθυμείτε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες; Στην περίπτωση αυτή, αυτό το άρθρο είναι για εσάς.

Τι είναι το marketing περιεχομένου;

Το marketing περιεχομένου είναι ένα κανάλι digital marketing. Αλλά όχι οποιοδήποτε κανάλι ψηφιακού marketing.

Σύμφωνα με έρευνες, το digital marketing απαιτεί την ύπαρξη content marketing. Επίσης, η επιτυχία ή η αποτυχία της ηλεκτρονικής επικοινωνίας κάθε φίρμας / εταιρείας / επιχείρησης με τους πελάτες της εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την ποιότητα του μάρκετινγκ περιεχομένου της.

Δεν υπάρχει κάποιος παγκόσμια αποδεκτός ορισμός του marketing περιεχομένου, αλλά σύμφωνα με το Content Marketing Institute, "το marketing περιεχομένου είναι η εμπορική και επιχειρηματική διαδικασία για τη δημιουργία και διανομή σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου για την προσέλκυση, την απόκτηση και την εμπλοκή ενός σαφώς καθορισμένου και κατανοητού κοινού, με στόχο την καθοδήγηση κερδοφόρων ενεργειών από το κοινό αυτό".

Σύμφωνα με έναν άλλο ορισμό "το marketing περιεχομένου αφορά τη διανομή του περιεχομένου που αναζητά το κοινό σας, σε όλες τις πηγές τις οποίες το αναζητά. Είναι η αποτελεσματική δημιουργία και διανομή ποιοτικού περιεχομένου"

Εάν οι ορισμοί σας μπερδεύουν θα μπορούσαμε, με πιο απλά λόγια, να πούμε ότι "marketing περιεχομένου είναι η διαδικασία δημιουργίας και διανομής ποιοτικού περιεχομένου για την προσέλκυση πελατών και την αύξηση των κερδών".

Προσοχή όμως! Μην μπερδεύετε το content marketing με το copywriting.

Το content marketing στοχεύει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας μίας επιχείρησης, μίας φίρμας ή ενός οργανισμού σε ένα στοχευμένο κοινό με την ταυτόχρονη αύξηση της αφοσίωσης προς την επιχείρηση / φίρμα / οργανισμό παρέχοντας πληροφορία ή γνώση.

Το copywriting στοχεύει στην καθοδήγηση του στοχευμένου κοινού προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση (συνήθως την πώληση ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας).

Το content marketing μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, οι πιο συνηθισμένες από τις οποίες είναι:

  • Άρθρα σε ένα blog
  • Videos
  • Infographics
  • PDFs
  • eBooks
  • Δημοσιεύσεις στα social media
  • Συνεντεύξεις

Γιατί χρειάζομαι marketing περιεχομένου;

Στην ουσία, marketing περιεχομένου είναι η τέχνη της επικοινωνίας με τους πελάτες σας και η δημιουργία ευκαιριών χωρίς να υπάρχει πώληση.

Αντί να προσπαθείτε να πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, παρέχετε πληροφορίες που κάνουν τον αγοραστή σας πιο έξυπνο.

Η πεποίθηση της στρατηγικής περιεχομένου είναι ότι αν εμείς, ως επιχειρήσεις, παρέχουμε συνεπείς, συνεχείς και πολύτιμες πληροφορίες στους αγοραστές, μας ανταμείβουν τελικά με την αφοσίωση και την πίστη τους.

Για περισσότερες πληροφορίες για την αφοσίωση των πελατών σας και το πόσο σημαντική είναι, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας "Το μυστικό για αύξηση των πωλήσεων, σε ηλεκτρονικό κατάστημα".

Άλλος ένας λόγος για τον οποίο χρειάζεστε marketing περιεχομένου είναι γιατί το content marketing είναι ένα κανάλι marketing στο οποίο δε χρειάζεται να καταναλώνετε συνεχώς πόρους για να συνεχίσει να φέρνει αποτελέσματα.

Τι εννοώ;

Αν σταματήσετε π.χ. να πληρώνετε pay-per-click, η διαφήμισή σας θα διακοπεί. Αντίστοιχα, αν δεν προλαβαίνετε πλέον να κάνετε αναρτήσεις στα social media ή δεν προλαβαίνετε να στείλετε email (email marketing) ή τα email σας πηγαίνουν στα spam, δεν θα κερδίζετε επισκέπτες.

Το content marketing, από την άλλη πλευρά, αφορά τη δημιουργία περιεχομένου. Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής marketing περιεχομένου θα βρίσκεται πάντα στο διαδίκτυο και θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το σκοπό του.

Εάν το περιεχόμενο αυτό είναι κείμενα σε ένα blog, μαζί με το κατάλληλο SEO μπορεί να έχει πολλαπλάσια θετικά οφέλη προς την επιχείρησή σας. Περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο και το SEO μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας "Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO".

Πόσοι χρησιμοποιούν marketing περιεχομένου;

Όσον αφορά το ποσοστό που ξοδεύεται από τις επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής στο marketing περιεχομένου, αποτελεί το 28% του συνολικού ποσού που ξοδεύεται για το σύνολο του marketing.

Η σημαντικότητα του content marketing αυξάνεται διαρκώς καθώς, σύμφωνα με έρευνα, 70% των ειδικών του marketing δημιουργούν περισσότερο περιεχόμενο από ότι το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με μία άλλη έρευνα, το 60% των B2B decision makers υποστηρίζουν ότι το περιεχόμενο των επιχειρήσεων τους βοηθά να πάρουν καλύτερες αποφάσεις. Στην ίδια έρευνα αναφέρεται επίσης ότι, το 61% των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από επιχειρήσεις που προσφέρουν μοναδικό περιεχόμενο.

Ποιους στόχους μπορεί να έχει μία στρατηγική marketing περιεχομένου;

Η στρατηγική του content marketing που θα ακολουθηθεί καθώς και οι στόχοι που θα πρέπει να έχει, διαφέρουν για κάθε επιχείρηση. Παρ΄όλα αυτά, για να καταστρώσετε μία στρατηγική marketing περιεχομένου θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ποιοι θα πρέπει να είναι οι στόχοι σας
  • Ποιοι είναι οι τύποι content marketing που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
  • Ποια θα πρέπει να είναι η συχνότητα με την οποία θα δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο
  • Ποιο ή ποια κανάλια social media θα επιλέξετε
  • Ποιο είναι το target group σας
  • Με ποιους τρόπους θα μπορέσετε να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής marketing που θα ακολουθήσετε

Κάθε επιτυχημένη στρατηγική marketing έχει SMART (έξυπνους) στόχους. Όπως έχουμε ξαναπεί στο άρθρο μας "8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων", SMART στόχοι είναι στόχοι οι οποίοι είναι:

  • Specific - Συγκεκριμένοι
  • Measurable - Μετρήσιμοι
  • Achievable - Επιτεύξιμοι
  • Relevant - Σχετικοί
  • Timed - Χρονικά καθορισμένοι

Συνήθεις στόχοι μίας στρατηγικής marketing περιεχομένου είναι:

  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης / εταιρείας / φίρμας
  • Αύξηση της αφοσίωσης των πελατών
  • Χτίσιμο μίας σχέσης εμπιστοσύνης με το target group σας
  • Δημιουργία της αίσθησης της ανάγκης για ένα νέο προϊόν
  • Δοκιμή μίας νέας ιδέας ή ενός νέου προϊόντος
  • Επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ύπαρξη μικρού κοινού
  • Προσέλκυση νέων ευκαιριών

Οι ειδικοί του marketing περιεχομένου υποδεικνύουν 9 βασικούς τομείς που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη δημιουργία μίας στρατηγικής content marketing:

  • Επιλέξτε θέματα για το περιεχόμενό σας που να ενδιαφέρουν άμεσα το target group σας
  • Επικεντρωθείτε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα
  • Μην αγνοείτε το Search Engine Optimization - SEO
  • Μην ξεχνάτε να διαφημίζετε το περιεχόμενο που δημιουργείτε
  • Χρησιμοποιήστε ποικιλία από τύπους περιεχομένου (video, άρθρα, social media posts κλπ)
  • Χτίστε μία κοινωνική βάση: Εκμεταλλευτείτε τα social media για αναδημοσίευση του περιεχομένου σας
  • Πείτε στους υπαλλήλους σας να αναδημοσιεύσουν το περιεχόμενο στα social media
  • Βρείτε ανθρώπους που σχολιάζουν και αναδημοσιεύουν (comment and share)
  • Μετρήστε και καταγράψτε τις αντιδράσεις του κοινού

Καταληκτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι για να καταφέρετε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό εμπορικό σήμα, θα πρέπει να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και το θαυμασμό του κοινού σας. Με τη δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου μπορείτε να ενημερώσετε και να μορφώσετε το κοινό σας με στόχο την ανάπτυξη μίας σχέσης αφοσίωσης προς την επιχείρησή σας.

Σίγουρα, όλα τα παραπάνω θα σας φαίνονται δύσκολα για να καταφέρετε να τα εκτελέσετε με επιτυχία. Αν θέλετε τη συμβουλή μας, θα σας λέγαμε να ξεκινήσετε σιγά σιγά, βάζοντας μικρούς στόχους και ανεβαίνοντας αργότερα σε δυσκολότερους.

Αν και πάλι πιστεύετε ότι δε θα τα καταφέρετε, η Cloud O.E. έχοντας πολύχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη επιτυχημένων στρατηγικών digital marketing, μπορεί να σας βοηθήσει στη δημιουργία και υλοποίηση μίας επιτυχημένης στρατηγικής marketing περιεχομένου.

Εσείς, θα πρέπει απλά να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Αξιολογήσεις (1)
Από John Papadakis στις 12-12-2019

Oreo arthro Exo ena blog me arketo periexomeno, mporo me ta idia kimena na efarmoso content marketing h kai copywriting?

BACK TO TOP