ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Search Intent: Πως βοηθάει το SEO?

Κωνσταντίνος Ρουμελιώτης on 22-10-2019. Modified on 25-10-2019
Search Intent: Πως βοηθάει το SEO?

Το search intent μεταφράζεται ως η πρόθεση της αναζήτησης. Με την φράση πρόθεση της αναζήτησης εννοούμε “Γιατί κάνουμε αναζήτηση” ή “Για ποιο λόγο κάνουμε αναζήτηση”. Θέλουμε να μάθουμε κάτι? Θέλουμε να αγοράσουμε κάτι?

Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να αναζητήσουμε το query “seo techniques”.

- Γιατί κάναμε την αναζήτηση? Για να μάθουμε τις τεχνικές seo.

- Που θέλουμε να καταλήξουμε? Σε ένα blog που θα δίνει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με της τεχνικές seo.

- Που ΔΕΝ θέλουμε να καταλήξουμε? Σε μία σελίδα που μας πουλάει seo.

Ποιο είναι το search intent του παραπάνω query? Ψάχνω ένα blog με πληροφορίες για τις τεχνικές seo.

Ένα άλλο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι το query “buy ecommerce template”.

- Γιατί κάναμε την αναζήτηση? Για να αγοράσουμε ένα ecommerce template.

- Που θέλουμε να καταλήξουμε? Σε μία σελίδα που πουλάει template για ecommerce.

- Που ΔΕΝ θέλουμε να καταλήξουμε? Σε μία σελίδα που μιλάει γενικά για το ecommerce.

Ποιο είναι το search intent του παραπάνω query? Ψάχνω μια σελίδα να πουλάει template για ecommerce.

Οι επιτυχημένες μηχανές αναζήτησης όπως το google, καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να επιστρέψουν τα κατάλληλα αποτελέσματα για κάθε query. Για να το καταφέρουν αυτό, προσπαθούν να καταλάβουν το search intent της κάθε αναζήτησης. Θέλει να αγοράσει ή θέλει να ενημερωθεί?

Ας διαχωρίσουμε το search intent σε 4 τύπους

Informational Search Intent

Στο Informational Search Intent ο χρήστης που κάνει μία αναζήτηση ψάχνει για πληροφορίες. Οι παρακάτω λέξεις κλειδιά δείχνουν ότι ο χρήστης ψάχνει για κάποια πληροφορία. (How, what, who, where, why, tutorial, guide, resource, tips, ideas, learn, examples) Παράδειγμα Informational Search Intent αναζήτησης “How to build my own website”.

Navigational Search Intent

Στο Navigational Search Intent ο χρήστης έχει ξεχάσει το url/σύνδεσμο ενός website και θέλει να τον βρει κάνοντας αναζήτηση στις μηχανές αναζήτησης. Οι λέξεις κλειδιά για την navigational αναζήτηση βρίσκονται παρακάτω. (Brand names (ebay), name of a product (macbook), name of service (cloudshop)) Παράδειγμα navigational search intent αναζήτησης “eBay” που θέλουμε να καταλήξει στο ecommerce ebay.com.

Transactional Search Intent

Στο Transactional Search Intent ο χρήστης είναι έτοιμος να αγοράσει και αναζητά να βρει ένα συγκεκριμένο προϊόν/υπηρεσία. Οι λέξεις κλειδιά είναι: (buy, coupon, order, cheap, purchase, price). Παράδειγμα transactional search intent αναζήτησης θα μπορούσε να είναι “price macbook pro 2015”.

Commercial Investigation Search Intent

Στο Commercial Investigation Search Intent ο χρήστης είναι σχεδόν έτοιμος να αγοράσει ένα συγκεκριμένο τύπο προϊόντος/υπηρεσίας, αλλά ψάχνει να βρει ποιό brand είναι καλύτερο. Λέξεις κλειδιά είναι: (best, top, review, size, colour, comparison). Παράδειγμα Commercial Inverstigation Search Intent είναι “best hotels in Santorini” = Ποιό να επιλέξω?, “review MacBook Pro” - Ποιό είναι καλύτερο για να αγοράσω?

Ήρθε η ώρα για το πρακτικό κομμάτι του Search Intent!

Ένα παράδειγμα θα ήταν

Έχω ένα ecommerce που πουλάει προϊόντα SEO (προϊόντα: seo silver, seo gold, copywriting). Επίσης μέσα στο ecommerce έχω ένα blog που δίνει πληροφορίες σε όσους θέλουν να μάθουν πως να εφαρμόζουν seo.

Σε ποιούς τύπους search intent μπορώ να προβληθώ?

  1. Informational  Search Intent γιατί έχω blog με πληροφορίες για seo
  2. Navigational  Search Intent γιατί μπορεί κάποιος να αναζητήσει “Cloud OE” για να φτάσει στο cloudoe.gr
  3. Transactional  Search Intent γιατί έχω προϊόντα με brand
  4. Commercial  Investigation Search Intent γιατί έχω comparison article του τύπου “Backlinks: Ποιά backlink να επιλέξω;” ή “Εταιρεία SEO: Πως να επιλέξετε ανάμεσα στις εταιρείες SEO;

Πως θα βρω τα keyword που θέλω να καταταχτώ? 

Χρησιμοποιήστε το Google Keyword Planner. Έχουμε αναλυτικές οδηγίες στο άρθρο μας “Πως θα επιλέξετε τις κατάλληλες Λέξεις Κλειδιά;

Εφόσον βρω τα keyword, ελέγχω σε ποιά κατηγορία ανήκει κάθε keyword

  1. content type (product page, blog post, category page, landing page)
  2. content format (tutorial, list post, reviews, how to guides, comparisons)

Αν για παράδειγμα βρω ένα keyword σχετικό με το αντικείμενό μου, του τύπου “seo techniques”, προφανώς αν κάποιος το αναζητήσει ψάχνει να βρει ένα blog post ή ένα how to guide ή ένα tutorial (Search Intent). Αυτό που μπορώ να κάνω για να κερδίσω το keyword και το search intent είναι να γράψω ένα άρθρο με τίτλο, “Best SEO Techniques 2019” όπου θα έχω ένα blog post - tutorial που θα προτείνει τις καλύτερες τεχνικές seo.

Ένα άλλο παράδειγμα σχετικό με ένα ecommerce ρουχισμού θα ήταν το keyword “adidas shoes”, που θα επιστρέψει αν το αναζητήσετε (Search Intent) λίστες με παπούτσια adidas, οπότε θα πρέπει να φτιάξετε λίστες προϊόντων με title adidas shoes. Αντίστοιχα ένα keyword του τύπου “Adidas superstar” θα επιστρέψει σαν αποτελέσματα product pages, οπότε θα πρέπει να δημιουργήσετε μία product page με όνομα adidas superstar.

Συνοψίζοντας, εφόσον διαβάσατε όλα τα παραπάνω καταλάβατε πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε το search intent πίσω από κάθε αναζήτηση. Επιλέξτε τα keyword χαμηλού ανταγωνισμού και υψηλής επισκεψιμότητας και δημιουργήστε σελίδες ανάλογα με τον τύπο που ανήκει το κάθε keyword. Χωρίς το search intent ο επισκέπτης ναι μεν θα φτάσει στο website σας, όμως μόλις δει πως δε του παρέχετε αυτό που ζητάει (intent) θα το εγκαταλείψει άμεσα χωρίς να αλληλεπιδράσει (conversion rate).

Στην Cloud OE γνωρίζουμε ακριβώς τι χρειάζεται για να βελτιστοποιήσετε το website/ecommerce σας ως προς το search intent. Είτε πρόκειται για search engine optimization, είτε για κατασκευή ιστοσελίδα ή κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος, είμαστε δίπλα σας με λύσεις που προσφέρουν πραγματικά αποτελέσματα.

BACK TO TOP