Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO
Εξηγούμε τις πολλαπλές τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων. Τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν αλλά και να βλάψουν την ιστοσελίδα σας...
ΛεπτομέρειεςStatus 99.9% των κατόχων website: Θέλουν να βγουν πρώτοι στο Google! Το υπόλοιπο 0.1% αρκείται στο να βρίσκεται απλά(;) στην πρώτη σελίδα στο Google.
Αν κι εσείς ανήκετε σε αυτό το 99.9% και θέλετε να βγείτε πρώτος στο Google, βρίσκεστε στο σωστό σημείο! Στο παρακάτω κείμενο θα προσπαθήσουμε, με απλά λόγια και μικρές δόσεις χιούμορ, να σας δώσουμε πληροφορίες που μπορούν να σας βγάλουν πρώτο στο Google.
Αν βρίσκεστε στο 0.1% που θέλει απλά να βγει στην πρώτη σελίδα στο Google, οι παρακάτω πληροφορίες σίγουρα θα σας καλύψουν απόλυτα.
Θέλεις την πρώτη σελίδα στο Google για πολλαπλές λέξεις κλειδιά; Δες τα προνομιακά πακέτα που σου προσφέρει η Cloud O.E. για προώθηση ιστοσελίδων και eshop.
Επιλέξαμε να σας μεταδώσουμε τις πληροφορίες που υποσχεθήκαμε, καταγράφοντας τις δικές μας ενέργειες, ώστε να είναι πιο κατανοητές.
Που είχαμε μείνει; Φυσικά! ΌΛΟΙ, μηδενός εξαιρουμένου, θέλουν να βρίσκονται πρώτοι στο Google. Αυτό προκύπτει από τις αναζητήσεις σας στο Google, από τον αριθμό των ιστοσελίδων που θέμα έχουν την πρώτη θέση στο Google καθώς και από τις συζητήσεις μας με τους πελάτες μας.
Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο μου, το πιο πιθανό είναι ότι και εσείς αναζητήσατε τις λέξεις κλειδιά (keywords) "πρώτος στο Google".
Πως γίνεται να γνωρίζω τι αναζητήσατε;
Έχω εφαρμόσει μία τεχνική SEO - Search Engine Optimization, κατά την οποία ένα κείμενο βελτιστοποιείται για ένα keyword, προς τις μηχανές αναζήτησης.
Γιατί επέλεξα αυτό το keyword για το άρθρο μου;
Έχω κάνει μία έρευνα για keyword υψηλής αναζήτησης σε ένα SEO tool, συγκεκριμένα στο keyword planner της Google.
Γιατί πατήσατε στο σύνδεσμο που οδηγεί στο άρθρο μου;
Μπορεί επειδή έχω εφαρμόσει τεχνικές copywriting για να κάνω τον τίτλο περισσότερο ελκυστικό, μπορεί επειδή βγήκα πρώτος στο Google ή μπορεί και τυχαία.
Γιατί έχω γράψει τόσο μεγάλο άρθρο;
Αρχικά, επειδή θέλω να δώσω όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα με βοηθήσουν να πετύχω τους δικούς μου στόχους.
Επιπλέον, επειδή θέλω να αυξήσω το session duration, δηλαδή τη διάρκεια παραμονής σας στο άρθρο μου.
Τέλος, επειδή γνωρίζω ότι τα websites που βρίσκονται στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης (τουλάχιστον στο εξωτερικό), έχουν κείμενα με αριθμό λέξεων μεγαλύτερο από 1800.
Πόσο συχνά γράφω άρθρα;
Προσπαθούμε μαζί με το συνέταιρο να συντάσσουμε τουλάχιστον δύο νέα άρθρα την εβδομάδα, αν μας το επιτρέπει βέβαια ο φόρτος εργασίας.
Τι κερδίζω εγώ από τη σύνταξη αυτού του άρθρου;
Κατ' αρχήν σκεφτείτε κάτι εξαιρετικά απλό, που είναι ίσως και το πιο σημαντικό: Την αφορμή που βρισκόμαστε εδώ, που διαβάζετε όσα έχω γράψει, έδωσε η ύπαρξη αυτού του άρθρου.
Τι κερδίζω ή τι προσπαθώ να κερδίσω, από τις πληροφορίες που σας δίνω;
Με ποιον τρόπο προσπάθησα να καταφέρω όλα τα παραπάνω;
Με την ανάπτυξη περιεχομένου στο website μου ή πιο απλά, γράφοντας ένα άρθρο στο blog της εταιρείας μας.
Τι άλλο έχω κάνει που θα με βοηθήσει να πετύχω όλα τα παραπάνω;
Κατ΄αρχήν έχω βρει τον κατάλληλο συνέταιρο, μαζί με τον οποίο:
Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε, αν δεν καταφέρουμε τους στόχους μας;
Αν όλα τα παραπάνω δεν είναι αρκετά, μπορεί να μπούμε στη διαδικασία δημιουργίας ποιοτικών backlinks.
Υπάρχει άλλος, πιο εύκολος τρόπος, που να έχει όμως όλα τα παραπάνω οφέλη;
Άλλος τρόπος για να βρεθείτε πρώτοι στο Google, που να έχει όλα τα παραπάνω οφέλη, δεν υπάρχει. Άλλοι τρόποι για να βγείτε πρώτοι υπάρχουν και θα τους δούμε παρακάτω.
Μη βιαζόμαστε όμως. Δεν είδαμε πόσο δύσκολος μπορεί να είναι ο δρόμος, που έχει τα οφέλη.
Μέτρηση που έγινε τον Ιανουάριο του 2019, έδειξε ότι υπάρχουν online τουλάχιστον 1,94 δισεκατομμύρια websites.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη θέση στο Google είναι... λοιπόν μία θέση(!) και η πρώτη σελίδα είναι δέκα θέσεις, μπορεί εύκολα να συμπεράνει ότι 1,94 δισεκατομμύρια websites, 100% δε χωράνε ούτε στην πρώτη θέση στο Google, ούτε στην πρώτη σελίδα της Google.
Μπορεί επίσης να καταλάβει το βαθμό δυσκολίας που υπάρχει, για να ξεπεράσει τους υπόλοιπους 193.999.999.999 και να βγει πρώτος.
Θα μου πείτε βέβαια, ότι όλα αυτά τα websites, δε στοχεύουν το ίδιο κοινό, ούτε τα ίδια keywords. Σωστά! Ο βαθμός δυσκολίας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Πάμε να δούμε τους τρεις σημαντικότερους.
Παράγοντας 1: Ανταγωνισμός
Αν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής σας έχει 300.000 οργανικά keywords, 600.000 επισκέπτες το μήνα, domain authority 90 και 5.000.000 backlinks, καταλαβαίνετε ότι το να τον ξεπεράσετε και να βγείτε πρώτοι θα είναι πάρα, μα πάρα πολύ δύσκολο!
Μη νομίσετε ότι επινοήσαμε τους παραπάνω αριθμούς, για να κάνουμε εντύπωση. Υπάρχουν websites (τουλάχιστον στο εξωτερικό) με μεγαλύτερα νούμερα από αυτά που μόλις διαβάσατε.
Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάτι άλλο να αναλύσουμε για τον ανταγωνισμό. Δε μπορείτε να αλλάξετε τον ανταγωνισμό σας.
Αυτό που μπορείτε (και πρέπει) να κάνετε με τον ανταγωνισμό σας είναι να παραδειγματιστείτε από αυτά που οι ανταγωνιστές σας έχουν κάνει σωστά, να αποφύγετε τα λάθη τους και να προσπαθήσετε να βρείτε τα αδύναμα σημεία τους.
Παράγοντας 2: On-Site SEO
Οι πρακτικές τεχνικές SEO που υπάρχουν στον κώδικα του website σας, μαζί με τις θεωρητικές τεχνικές SEO που μπορείτε μόνοι σας να εφαρμόσετε, θα καθορίσουν την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών σας.
Παράγοντας 3: Keyword
Το keyword είναι ο νούμερο 1 παράγοντας, που θα κρίνει αν θα βγείτε πρώτος στο Google. Αν επιλέξετε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά και σας βοηθούν οι τεχνικές on-site SEO που υπάρχουν στο website σας, έχετε μεγάλη πιθανότητα να πετύχετε το στόχο σας.
Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάτε παπλώματα και πάμε να δούμε κάποια παραδείγματα keywords και το βαθμό δυσκολίας τους, για να φέρετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στην πρώτη θέση στο Google.
Οι αριθμοί που θα χρησιμοποιήσουμε είναι υποθετικοί και έχουν μέγιστο το 10.
Με το τελευταίο keyword, το οποίο είναι ένα long tail keyword, λογικά θα πετύχετε το στόχο σας και θα βρεθείτε πρώτοι στο Google. Συγχαρητήρια! Μόλις τα καταφέρατε!
Και έπειτα από ένα σύντομο πανηγυρισμό, δημιουργείται αυτόματα η πρώτη σκέψη στο μυαλό σας, για να σας στερήσει γρήγορα τη χαρά.
Ποιος θα αναζητήσει στο Google "πάπλωμα πουπουλένιο πάπιας 60% πούπουλο 40% φτερό 13 tog Χαλκίδα"; Μάλλον, κανένας.
Όπως επίσης καταλαβαίνετε, είναι τελείως άτοπο το ζήτημα που εξετάζουμε εξ' αρχής. Δεν υπάρχει "πρώτος στο Google". Αυτό που πραγματικά υφίσταται είναι, "πρώτος στο Google για το keyword _____________".
Τώρα που ξεκαθαρίσαμε και αυτό, πάμε να δούμε τι μπορείτε να κάνετε για το νέο σας στόχο. Ποιο θα πρέπει να είναι το keyword που θα στοχεύσετε;
Λοιπόν, αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Από τη διάθεση που έχετε να πετύχετε ένα δύσκολο στόχο και από το χρόνο που μπορείτε να διαθέσετε ή από τα χρήματα που μπορείτε να επενδύσετε στην κατάλληλη εταιρεία SEO, που θα σας βοηθήσει να πετύχετε το στόχο σας.
Σας έχουμε ήδη δώσει όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστείτε, για να ξεκινήσετε σιγά σιγά, να βάζετε εφικτούς στόχους και να τους πετυχαίνετε.
Αν χρειάζεστε πιο αναλυτικές πληροφορίες, μπορείτε να δείτε τα άρθρα μας πάνω στο search engine optimization. Μία καλή αρχή μπορείτε να κάνετε με το άρθρο "Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO;"
Αν διαπιστώσατε ότι όλα αυτά είναι πολύ δύσκολα για εσάς ή δεν έχετε τον απαραίτητο χρόνο για να τα εφαρμόσετε, μπορείτε να δείτε τα πακέτα υπηρεσιών μας στο Search Engine Optimization.
Αν ψάχνετε μία γνώμη για το πως να προχωρήσετε, θα σας έλεγα να ξεκινήσετε με μικρούς στόχους, δηλαδή με keywords χαμηλού βαθμού δυσκολίας και μόλις τους πετυχαίνετε να ανεβαίνετε σε δυσκολότερους.
Αν θέλετε την άποψη των ειδικών, θα σας συμβουλεύαμε να επιλέξετε διαφορετικούς στόχους.
Σωστοί στόχοι είναι, οι σωστοί επιχειρηματικοί στόχοι. Τι εννοούμε:
Λάθος στόχος: "Θέλω να βγω πρώτος στο Google".
Σωστός στόχος: "Θέλω να βγω πρώτος στο Google, για να αυξήσω τις πωλήσεις μου" ή "Θέλω να βγω πρώτος στο Google, για να έχω περισσότερες κρατήσεις στο ξενοδοχείο μου".
Ποια είναι η διαφορά;
Αν στόχος σας είναι να αυξήσετε τις πωλήσεις σας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, μπορεί να προσέξετε επίσης την εξυπηρέτηση των πελατών σας ή την τεχνική υποστήριξη που παρέχετε.
Αν στόχος σας είναι να αυξήσετε τις κρατήσεις σας στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας, μπορεί να αποφασίσετε να αλλάξετε το μενού του πρωινού σας ή τα κλινοσκεπάσματα που έχουν φθαρεί.
Ακόμα και να μη συνδυάσετε το στόχο σας με κάτι άλλο, οι δύο τελευταίοι είναι επιχειρηματικοί στόχοι που οδηγούν σε έσοδα.
Αν με ρωτούσατε ποιος είναι ο δικός μας στόχος θα σας απαντούσα ότι, στόχο έχουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους ή τις επιχειρήσεις που θα μας εμπιστευθούν να πετύχουν τους δικούς τους στόχους, με την εφαρμογή της γνώσης μας στην πράξη. Για να τους βοηθήσουμε όμως, θα πρέπει πρώτα να μας βρουν.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, υπάρχουν και άλλοι, πιο εύκολοι τρόποι, που μπορεί να σας βοηθήσουν να βγείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Google.
Μπορεί βέβαια και να έχουν σαν αποτέλεσμα, τον αποκλεισμό του website σας από τις σελίδες των αποτελεσμάτων, όπως αναλύουμε στο άρθρο μας "Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO".
Τους τρόπους αυτούς, μπορείτε να βρείτε στο εν λόγω άρθρο.
Έστω ότι αποφασίσατε να δοκιμάσετε κάποιον ή κάποιους από αυτούς τους τρόπους και έστω ότι καταφέρατε με επιτυχία, να βγείτε πρώτοι. Τι έπεται;
Σίγουρα θα πρέπει να παρακαλάτε συνεχώς, να μη σας εντοπίσει ο αλγόριθμος της Google ή να μην αλλάξει ο αλγόριθμος της Google, αν και προσωπικά το θεωρώ δύσκολο.
Πολύ πιθανό είναι επίσης να μην κερδίσετε τίποτα, από την επίτευξη της πρωτιάς σας.
Γιατί;
Αν έχετε καταφέρει με ύπουλο τρόπο να βρεθείτε πρώτοι, λογικά σημαίνει ότι δε θα έχετε αναπτύξει το κατάλληλο περιεχόμενο που θα κρατήσει τους χρήστες στο website σας. Πολύ πιθανό να μην έχετε δώσει καν σημασία στο σχεδιασμό, στις λειτουργίες ή στην ταχύτητα ανοίγματος του website σας με το κατάλληλο web hosting.
Αν όλα τα παραπάνω (και πολλά περισσότερα) συνδυαστικά δεν είναι σωστά, ακόμα και να βρεθείτε πρώτος στο Google, δε θα μετατρέψει τους επισκέπτες σας σε πελάτες σας.
Και σίγουρα, δε θα σας βοηθήσει να πετύχετε έναν πραγματικό επιχειρηματικό στόχο.
16-09-2019
Πολύ χρήσιμο άρθρο για το SEO Θα τα εφαρμόσω στη σελίδα μου! Σε ευχαριστώ...