Ποιος είναι ο σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων;
Alexandros K. Nasiopoulos
  • 09-08-2019
  • 2100 Unique Views

Στις μέρες μας, υπάρχουν άπειρα websites (ιστότοποι) τα οποία προσφέρουν πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών, στους διαδικτυακούς χρήστες. Ακόμα χειρότερα, υπάρχουν δεκάδες ίσως και εκατοντάδες website επιχειρήσεων που προσφέρουν ακριβώς το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία με εσάς και βρίσκονται μόνο ένα click μακριά!

Μπορεί στην πραγματικότητα βέβαια, αυτό να μην ισχύει. Μπορεί, για παράδειγμα, να προσφέρετε καλύτερη εξυπηρέτηση ή καλύτερη τεχνική υποστήριξη από τους ανταγωνιστές σας. Αλλά ο επισκέπτης του website σας δεν μπορεί να το γνωρίζει αυτό, τουλάχιστον όχι μέχρι να γίνει πελάτης σας. Το αν θα τον μετατρέψετε όμως από απλό επισκέπτη του website σας σε πελάτη σας, εξαρτάται από αναρίθμητους παράγοντες.

Ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας είναι η πρώτη εντύπωση που θα δημιουργήσει ο χρήστης, κατά την είσοδό του στο website σας καθώς και η συνολική εικόνα που παρουσιάζει το website σας. Οι παράμετροι αυτοί εξαρτώνται άμεσα από το εάν έχει γίνει σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων.

Θέλεις ένα website που θα κεντρίσει τα βλέμματα κάθε επισκέπτη; Δες τις προσφορές της Cloud O.E. για σχεδιασμό ιστοσελίδων και μην ξεχνάς την υποστήριξη ιστοσελίδων!

Έρευνες που καθορίζουν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους, για να καθορίσουν χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων. Ήδη από τη δεκαετία του 1980 γίνονται έρευνες που σχετίζονται με την αλληλεπίδραση ανθρώπου - υπολογιστή. Την ίδια δεκαετία εφαρμόσθηκε εκτεταμένα η παρακολούθηση ματιών - eye tracking, σε διάφορους ερευνητικούς τομείς όπως η ψυχολογία, η ψυχογλωσσολογία, το μάρκετινγκ κλπ, ως συσκευή εισόδου για την αλληλεπίδραση ανθρώπου - υπολογιστή και το σχεδιασμό προϊόντων.

Νεότερες έρευνες εξεχόντων πανεπιστημίων διεξάγονται συνεχώς, όπως η έρευνα με τίτλο 'Eyes don't lie: understanding users' first impressions on website design using eye tracking', του Missouri University of Science and Technology, που έχει επικεντρωθεί συγκεκριμένα στην πρώτη εντύπωση που δημιουργείται στους χρήστες και στα συναισθήματα που προκαλούνται κατά την επαφή τους με websites, όπως αναλύουμε στο άρθρο μας 'Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων στη δημιουργία της πρώτης εντύπωσης'.

Χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων

Από έρευνες που έχουμε μελετήσει καθώς και μέσω της πολυετούς εμπειρίας μας στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και κατασκευή ιστοσελίδων, συγκεντρώσαμε τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων και σας τα παρουσιάζουμε εν συντομία:

ΧΡΩΜΑΤΑ

Το χρώμα υπόβαθρου - background color, θα πρέπει να προκαλεί ηρεμία και χαλάρωση. Προτιμήστε γήινα και απαλά χρώματα (λευκό, απαλό γκρι, απαλό μπλε, απαλό πράσινο, απαλό κίτρινο κλπ). Σκούρα και έντονα χρώματα, θα πρέπει να αποφεύγονται.

Μεγάλη προσοχή θα πρέπει επίσης να δοθεί στην αντίθεση του κειμένου με το υπόβαθρο, ώστε τα κείμενα να είναι ευδιάκριτα και ευανάγνωστα.

ΕΙΚΟΝΕΣ

Μην τοποθετείτε στο website σας πρόχειρες εικόνες, που τραβήξατε βιαστικά με το κινητό σας. Χρησιμοποιήστε μία φωτογραφική μηχανή ή ακόμα καλύτερα, προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο. Για τα προϊόντα σας, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε ένα (mini) φωτογραφικό στούντιο.

Χρησιμοποιείστε ένα συγκεκριμένο μέγεθος εικόνων, περίπου τετράγωνο, για όλες τις εικόνες σας (π.χ. εικόνες προϊόντων ή εικόνες άρθρων).

Η χρήση ανούσιων εικόνων ή άσχετων με το περιεχόμενο του website, θα πρέπει να αποφεύγεται. Αποφύγετε επίσης τη χρήση πολλών εικόνων καθώς αποσπάτε την προσοχή των επισκεπτών, από αυτό που είναι σημαντικό στο website σας (εκτός αν είστε φωτογράφος).

Μία μεγάλη εικόνα στην αρχική σας σελίδα, είναι καλό να υπάρχει.

Εάν δεν μπορείτε να φωτογραφήσετε αυτό που θέλετε να παρουσιάσετε στο website σας, μπορείτε να προσλάβετε έναν web designer για να δημιουργήσει γραφικά σχέδια, που θα αντιπροσωπεύουν αυτό που επιθυμείτε να παρουσιάσετε. 

ΜΕΝΟΥ

Το κυρίως μενού θα πρέπει να βρίσκεται είτε στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας, είτε στα αριστερά και να περιέχει, κατά προτίμηση, από πέντε έως επτά στοιχεία μενού. Πολλά στοιχεία μενού στο κάτω μέρος (footer) ή στα δεξιά, προκαλούν σύγχυση. Τέλος τα υπομενού, θα πρέπει να είναι κρυμμένα στα κυρίως μενού. 

ΚΕΙΜΕΝΑ

Θα πρέπει να υπάρχει συνοχή στο χρώμα, το μέγεθος και τη γραμματοσειρά όλων των κειμένων που υπάρχουν στο website σας. Η πλήρης στοίχιση των κειμένων μπορεί να είναι πιο όμορφη από την αριστερή στοίχιση, αλλά τα κείμενα είναι δυσκολότερο να διαβαστούν.

Μη δημιουργείτε τεράστιες προτάσεις, καθώς είναι δύσκολο να κατανοηθούν. Επίσης, προτιμήστε τη διαίρεση των κειμένων σας σε μικρές παραγράφους.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ

Το περιεχόμενο, όπως οι εικόνες και τα κείμενα του website σας, θα πρέπει να είναι σωστά και όμορφα τακτοποιημένα μέσα στο website σας. Κείμενα γύρω από εικόνες ή κείμενα μέσα σε εικόνες είναι συνήθως δύσκολο να διαβαστούν.

ΚΕΝΑ

Η σωστή χρήση κενών (διαστημάτων) σε όλα τα στοιχεία του website σας, είναι σημαντική. Τα μικρά κενά δεν επιτρέπουν το σωστό διαχωρισμό του περιεχομένου και τα τεράστια κενά δεν αναδεικνύουν το περιεχόμενο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Το περιεχόμενο, δηλαδή τα κείμενα και οι εικόνες που υπάρχουν στο website σας, θα πρέπει να έχει άμεση σχέση με αυτό που θέλετε να παρουσιάσετε στο website σας (την επιχείρησή σας, τη 'δουλειά' σας ή τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας).

ΠΛΟΗΓΗΣΗ

Ο χρήστης θα πρέπει να γνωρίζει συνεχώς που βρίσκεται μέσα στο website σας. Η χρήση breadcrump είναι υποχρεωτική.

ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Οι χρήστες απεχθάνονται τις καθυστερήσεις. Θέλουν να βρουν γρήγορα, όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούν. Προτιμήστε απλά template, χωρίς πολλά κινούμενα γραφικά και τεράστιες εικόνες, καθώς μπορεί να επιβαρύνουν σημαντικά την ταχύτητα ανοίγματος του website σας. Μην ξεχνάς ότι και το web hosting είναι ζωτικής σημασίας.

ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ

Οι χρήστες προτιμούν να πάρουν όση περισσότερη πληροφορία μπορούν, σε όσο το δυνατόν λιγότερα βήματα. Προσπαθήστε να δώσετε όσες περισσότερες κατηγορίες πληροφοριών μπορείτε, στην αρχική σας σελίδα.

Προσέξτε ιδιαίτερα τους επισκέπτες που επιστρέφουν στο website σας. Κατηγορίες περιεχομένου όπως 'Πρόσφατα προϊόντα/άρθρα', 'Είδατε πρόσφατα' ή και 'Σχετικά προϊόντα/άρθρα', πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν.

Αποφύγετε τις σελίδες, μέσα στις σελίδες, μέσα στις σελίδες, καθώς οι χρήστες χρησιμοποιούν συνήθως το back (πίσω) με αποτέλεσμα να χάνονται μέσα στο website σας και, τελικά, να το εγκαταλείπουν. 

ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΧΗ

Οι χρήστες αποφεύγουν την πολυπλοκότητα. Το website σας θα πρέπει να είναι απλό, συνηθισμένο και να ακολουθεί κανόνες λογικής. Ο συνολικός σχεδιασμός του website σας καθώς και η πλοήγηση σε αυτό θα πρέπει να ακολουθούν τους γενικούς κανόνες σχεδιασμού, με τους οποίους οι χρήστες είναι εξοικειωμένοι.

ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ

Ένα παλιό ή ένα προβληματικό website, σίγουρα μειώνει την εμπιστοσύνη των χρηστών προς το website σας.

Μην ξαφνιάζετε τους επισκέπτες σας! Κάθε ιστοσελίδα του website σας, θα πρέπει να ακολουθεί το ίδιο μοτίβο.

Αποφύγετε τα αναδυόμενα παράθυρα. Οι χρήστες θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο των συμβάντων, κατά την πλοήγησή τους στο website σας. Η κίνηση ενός χρήστη και ο απαιτούμενος χρόνος για το κλείσιμο ενός αναδυόμενου παραθύρου, μπορεί να τον επηρεάσει αρνητικά. Ένα αναδυόμενο παράθυρο, μόλις ο χρήστης αποφασίσει να κλείσει το tab του website σας, μπορεί να αυξήσει λίγο το χρόνο παραμονής του, αλλά μπορεί και να τον εκνευρίσει.

Προσέξτε ιδιαίτερα τους συνδέσμους, καθώς μπορεί να οδηγούν σε σελίδες που δεν υπάρχουν (404 error). Προσέξτε επίσης τα αντικείμενα flash player και τους Google Maps, καθώς μπορεί να μην 'φορτώνουν' σωστά μέσα στο website σας.

ΑΠΟΨΗ ΑΛΛΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ

Στους χρήστες αρέσει να βλέπουν την άποψη άλλων χρηστών. Ενσωματώστε το Facebook SDK μέσα στη σελίδα σας.

Ακόμα καλύτερα, δημιουργήστε ένα σύστημα βαθμολόγησης - rating system ή/και ένα σύστημα αξιολόγησης - review system μέσα στο website σας (!) και προτρέψτε τους πελάτες σας να σας αξιολογήσουν.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ

Οι χρήστες θέλουν να βλέπουν ότι είστε κοινωνικοί. Αναδείξτε τους συνδέσμους των κοινωνικών δικτύων, αλλά φροντίστε να ανανεώνετε το περιεχόμενο σε όσα κοινωνικά δίκτυα αποφασίσετε να δικτυωθείτε.

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Μπορεί κανείς να μη τα διαβάζει αλλά πρέπει να υπάρχουν, για πολλούς και διάφορους λόγους.

Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά