SEO - 1η σελίδα στις μηχανές αναζήτησης
Πως θα επιτύχουμε 1η θέση στις μηχανές αναζήτησης; Η συνταγή της επιτυχίας!...
ΛεπτομέρειεςΗ κύρια προτεραιότητα ενός επαγγελματία digital marketer είναι η αύξηση του brand awareness της επιχείρησης που έχει αναλάβει να προωθήσει προς το κοινό. Η δημιουργία και συντήρηση ενός ισχυρού brand awareness αποτελεί εφόδιο το οποίο θα συντροφεύει την επιχείρηση σου καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας της, προσφέροντας υψηλά conversions ενισχύοντας έτσι καθημερινά την επιχείρηση σου. Οι πελάτες θα νιώθουν άνετα και θα θυμούνται το εμπορικό brand, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με αποτέλεσμα να προβούν στην άμεση, γρήγορη και επαναλαμβανόμενη αγορά τους συμβάλλοντας επίσης στην άνθιση του παραδοσιακού αλλά ισχυρού είδους word – of – mouth marketing (μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα) καθώς και των brand referrals σε blogs, social media κ.α. Πριν προχωρήσουμε σε ορισμούς και εμβαθύνσεις ας δούμε κάποια παραδείγματα για να καταλάβουμε για ποιο πράγμα μιλάμε.
1ο Παράδειγμα:
Ήρθε η στιγμή να επισκεφτείς το supermarket. Ξεκινάς λοιπόν τη δημιουργία λίστας των προϊόντων που επιθυμείς να αγοράσεις, στην οποία καταγράφεις και τη λέξη «Αναψυκτικό». Πολύ σύντομα θα βρεθείς στο ταμείο του καταστήματος με μία Coca – Cola στα χέρια. Στη περίπτωση αυτή ισχύει:
Αναψυκτικό = Coca Cola.
2ο Παράδειγμα:
Για το παράδειγμα αυτό, θα χρειαστεί να διαβάσεις τον παρακάτω διάλογο Γονέα – Παιδιού νεαρής ηλικίας.
Διάλογος:
· Ερώτηση Γονέα: Πάμε να διαλέξεις το παιχνίδι που σου αρέσει ;
· Απάντηση παιδιού: Ναι !!! Θα πάμε jumbo ;
Είναι γεγονός πως η εταιρία κολοσσός έχει κερδίσει τους μικρούς μας φίλους με την τεράστια γκάμα παιχνιδιών που παρέχει. Τα παιδιά έχουν ταυτίσει το brand name « Jumbo » με τον όρο παιχνίδια.
3ο Παράδειγμα:
Έχεις ξεκινήσει την έρευνα αγοράς για το νέο σου Laptop, οι διαθέσιμες επιλογές είναι πολλές, το σίγουρο είναι πως εκ πρώτης το ενδιαφέρον σου θα επικεντρωθεί σε προϊόντα των εταιριών Apple (MacBook) ή Dell καθώς οι δύο αυτές εταιρίες έχουν καταφέρει να εκτοξεύσουν το brand awareness στην κορυφή των ειδών τεχνολογίας που αναζητάς κατατροπώνοντας τον ανταγωνισμό.
Η αύξηση του brand awareness είναι επιτακτικής σημασίας ανεξάρτητα του είδους επιχειρήσεις που διαθέτεις. Ακόμα πιο σημαντική γίνεται στην εποχή του ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce) όπου ο αριθμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-Shop) αυξάνεται συνεχώς, με τον ανταγωνισμό να εκτοξεύεται στα ύψη. Η δημιουργία ενός ισχυρού brand καθώς και η αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του σε καμία περίπτωση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το άρθρο αυτό στοχεύει στην καλύτερη κατανόηση της έννοιας «brand awareness» καθώς και την ανάδειξη σημαντικών πρακτικών για ένα δυνατό ξεκίνημα προσπάθειας για τη καθιέρωση του επιχειρηματικού σου brand στο κοινό που θα επιλέξεις.
θέλεις ένα strong brand; Έλα να δουλέψουμε μαζί το brand awareness της επιχείρησης σου με συνδυαστικές τεχνικές για προώθηση ιστοσελίδων και eshop!
Το brand awareness στη πραγματικότητα είναι μια ασαφής έννοια, μη εξ ’ ολοκλήρου μετρήσιμη με προσεγμένους και τακτοποιημένους αριθμούς κάτι που σε καμία περίπτωση δεν αφαιρεί την τελική του αξία. Το brand awareness περιγράφει το βαθμό αναγνώρισης και συσχέτισης των προϊόντων και των υπηρεσιών της επιχείρησης σου από τους καταναλωτές. Με βάση το παραπάνω 1ο παράδειγμα, σε ένα διάδρομο supermarket υπάρχουν πολλά αναψυκτικά παρόλα αυτά το υψηλό επίπεδο brand awareness της Coca – Cola τη βοηθά να ξεχωρίσει ανάμεσα στα υπόλοιπα. Με πιο απλά λόγια θα μπορούσαμε να πούμε πως το brand awareness περιλαμβάνει ιδιότητες και χαρακτηριστικά που κάνουν ένα προϊόν να διακριθεί απέναντι στο ανταγωνισμό του. Αποτελεί επίσης σημαντικό βήμα για την επιχειρηματική σου επιτυχία συμβάλλοντας απίστευτα πολύ στη προώθηση και την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά ή στην αναβάθμιση και προβολή κάποιου παλαιότερου brand.
Οι δύο αυτές έννοιες είναι παρεμφερείς και πολλές φορές χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν η μία την άλλη με μεγάλη επιτυχία, ωστόσο κάθε μία από αυτές έχει τη δική της σημασία. Ξεκινώντας από την έννοια « brand recognition » προσδιορίζουμε την ευχέρεια του καταναλωτή να αναγνωρίζει με σαφήνεια το brand της επιχείρησης και να ξεχωρίζει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει με βάση το brand name, το λογότυπο, το χρώμα, τη συσκευασία κ.α. Στη περίπτωση του brand awareness πάμε ένα βήμα πάρα πέρα όπου ο καταναλωτής και πλέον πελάτης δεν ανακαλεί απλώς ένα brand, αντίθετα γνωρίζει πολλά παραπάνω από τα στοιχειώδη χαρακτηριστικά του εμπορικού brand και των προϊόντων – υπηρεσιών που προσφέρει μια επιχείρηση, σε σημείο να ταυτίζεται με αυτά.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί Η δημιουργία και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας ενός επιχειρηματικού brand στην εποχή του διαδικτύου είναι αναγκαία προκειμένου να δεις ανοδική πορεία στους δείκτες επισκεψιμότητας το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση των πωλήσεων. Αν και η αποστολή αυτή δεν είναι εύκολη υπόθεση σε συμβουλεύουμε να ξεκινήσεις με τις επτά παρακάτω πρακτικές.
1. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά επιλέγοντας ένα λογότυπο που θα συντροφεύει το brand name της επιχείρησης σου. Δώσε τη βαρύτητα που αρμόζει στο σχεδιασμό και τη δημιουργία του λογότυπου που θα αντιπροσωπεύει την επιχείρηση σου είτε το πράξης μόνος είτε συνεργαστείς με κάποιο ανεξάρτητο γραφίστα. Στη συνέχεια μπες στη διαδικασία να σκεφτείς και να αρχίσεις να διαδίδεις ένα ρητό – slogan δηλαδή μια σύντομη πρόταση – φράση (έως πέντε λέξεων) που στόχο θα έχει να εξηγήσει στον καταναλωτή τι προσφέρει η επιχείρηση σου και γιατί να την επιλέξει. Ολοκλήρωσε το πρώτο βήμα δίνοντας ζωή στο ίδιο σου το brand προσλαμβάνοντας ένα πρόσωπο (ηθοποιό, τραγουδιστή, social media influencer κ.α.) το οποίο θα εκπροσωπεί άξια την εταιρία – επιχείρηση σου δίνοντας την αίσθηση φιλικής και έμπειρης εξυπηρέτησης του κοινού. Ίσως μία εναλλακτική και οικονομικότερη λύση για επιχειρήσεις μικρότερου βεληνεκούς και budget να είναι η δημιουργία μιας μασκότ που θα φιγουράρει μαζί με το λογότυπο στις συσκευασίες των προϊόντων, σε διαφημιστικές εκστρατείες, στα social media κ.α.
2. Ανεξάρτητα από την αναμφισβήτητα απαραίτητη δημιουργία και δημοσίευση καλοσχεδιασμένου περιεχομένου στο εσωτερικό της δικής σου επιχειρηματικής ιστοσελίδας για την υποστήριξη του marketing περιεχομένου, ένα καλό και γρήγορο ξεκίνημα που θα δώσει την απαραίτητη ώθηση στην ανάπτυξη του brand awareness είναι το Guest Blogging. Δημιουργώντας χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο για άλλες ιστοσελίδες – blogs μπορείς να επωφεληθείς από την ήδη υπάρχουσα επισκεψιμότητα τους, προβάλλοντας με κάθε ευκαιρία το εμπορικό brand της επιχείρησης σου κερδίζοντας έστω και ένα ελάχιστο κομμάτι του κοινού κάθε φορά.
3. Μην ξεχνάς τη δύναμη που έχουν οι μηχανές αναζήτησης. Βάλε μπρος τη προσπάθεια βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σου προς της μηχανές αναζήτησης υιοθετώντας πρακτικές SEO. Βελτιστοποιώντας κατάλληλα την ιστοσελίδα σου λαμβάνοντας υπόψιν λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα του διαδικτυακού κοινού που στοχεύεις (user – intent related keywords), το περιεχόμενο και κατ’ επέκταση το εμπορικό brand σου θα είναι ορατά στα αποτελέσματα αναζητήσεων (search results pages) με σίγουρο αποτέλεσμα την αύξηση του brand awareness.
4. Εκμεταλλεύσου το γνωστό trick try – before – you – buy και προσκάλεσε του καταναλωτές – δυνητικούς πελάτες να δοκιμάσουν δωρεάν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, δίνοντας τους τη δυνατότητα να γνωρίσουν το brand σου καθώς και να διαπιστώσουν οι ίδιοι την ποιότητα που προσφέρει η επιχείρηση σου βοηθώντας ταυτόχρονα την ενίσχυση του brand awareness και τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name. Έχουμε να σου προτείνουμε δύο τρόπους:
i. Αρχικά προσφέροντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με τη μορφή του Giveaway. Σε αυτή τη περίπτωση μπορείς να παρέχεις μικρή ποσότητα συγκεκριμένης σειράς προϊόντων ως δωρεάν δείγματα προς δοκιμή. Κάτι παρόμοιο μπορεί να επιτευχθεί και σε πακέτα συνδρομητικών υπηρεσιών συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά μικρό χρονικό διάστημα δοκιμαστικής περιόδου.
ii. Ο δεύτερος τρόπος είναι η παροχή προϊόντων και υπηρεσιών με βάση το επιχειρηματικό μοντέλο Freemium. Στην ουσία αποτελεί μια ευκαιρία για τους καταναλωτές αφού η λεγόμενη δοκιμαστική περίοδος μπορεί να διαρκέσει για πάντα κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Σίγουρα θα έχεις προσπαθήσει να αποκτήσεις ένα e-book σε μορφή .pdf όπου στη πρόσοψη κάθε σελίδας δεσπόζει η επωνυμία – brand name του κατόχου σε μορφή υδατογραφήματος ή μία ταινία με ελληνικούς υπότιτλους όπου ανά τακτά χρονικά διαστήματα εμφανίζεται η επωνυμία – brand name της ομάδας υποτιτλισμού - μεταγλώττισης.
5. Ακόμα μια καλή πρακτική για την ενδυνάμωση του brand awareness είναι η χορηγία εκδηλώσεων. Το να γίνεις χορηγός μιας εκδήλωσης είναι ένας σίγουρος τρόπος για την ανάδειξη του εμπορικού σου brand. Με τον όρο εκδήλωση δεν μιλάμε απαραίτητα για ακριβοπληρωμένες συναυλίες, φεστιβάλ κ.α. αντίθετα κάνουμε λόγο για εκδηλώσεις που ταιριάζουν στο χαρακτήρα, στη προσωπικότητα και το κλάδο που δραστηριοποιείτε η επιχείρηση σου στοχεύοντας την ενίσχυση του brand awareness μεταξύ του άκρως εξειδικευμένου και καταρτισμένου κοινού. Με το να είσαι σταθερός χορηγός τέτοιου είδους εκδηλώσεων η επιχείρηση σου θα θεωρηθεί ηγέτιδα του κλάδου δράσης.
6. Όπως αναφέρθηκε εξαρχής το παραδοσιακό είδος μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα (word – of – mouth marketing) αποτελεί την κυριότερη λύση του brand awareness. Η καλύτερη προώθηση ενός brand προέρχεται από τους ήδη υπάρχων πελάτες σου. Μην χάνεις χρόνο λοιπόν και ξεκίνα ένα πρόγραμμα παραπομπής προσφέροντας ελκυστικές προσφορές στους πελάτες σου προκειμένου να προσκαλέσουν την οικογένεια, τους φίλους και γενικότερα νέο κόσμο ώστε να γνωρίσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου.
7. Η τελευταία πρακτική και ίσως η πιο διάσημη όλων είναι η διαφήμιση. Αποτελεί εργαλείο όπου με τη σωστή χρήση του θα καταφέρεις να παρουσιάσεις τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και εν τέλη το brand της επιχείρησης με απλό και διακριτικό τρόπο, κερδίζοντας συνεχώς όλο και περισσότερους καταναλωτές. Ξεκίνα από τη προώθηση δημοσιεύσεων και τη δημιουργία διαφημιστικών συνόλων στα social media προχωρώντας με PPC διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Η ενίσχυση του brand awareness στο επιχειρηματικό χώρο του σήμερα είναι μονόδρομος. Με το να διακρίνει ο καταναλωτής το brand της επιχείρησης σου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου είναι κάτι που σίγουρα θα κάνει τη διαφορά απέναντι στον ανταγωνισμό. Κάνε τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία και τη ενίσχυση του brand awareness της επιχείρησης σου υιοθετώντας τις παραπάνω πρακτικές και μην ξεχνάς πως το κλειδί της επιτυχίας είναι η υπομονή και η συνέπεια.
Αξιολογήστε το Άρθρο