eCommerce στην εποχή των Social Media
Alexandros K. Nasiopoulos
  • 19-12-2021
  • 670 Unique Views

Τα σημάδια ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce) είναι εμφανή με όλο και περισσότερους χρήστες να προτιμούν την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Κάθε επιχείρησή που έχει ως στόχο αρχικά την επιβίωση της στους δύσκολους καιρούς της πανδημίας αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη της, διεκδικώντας το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που θα την βοηθήσει να το πράξει, διαθέτει ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα (eShop) και ψάχνει τρόπους να το προωθήσει στους υποψήφιους πελάτες της. Ο αύξων αριθμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων (eShop) έχει δημιουργήσει έναν αγοραστικό παράδεισο για τους καταναλωτές αλλά από την άλλη πλευρά ο ανταγωνισμός στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce) αυξάνεται συνεχώς μέσω στρατηγικών SEO ή PPC που ακολουθούν οι επιχειρήσεις για τη βέλτιστη προβολή τους στο διαδίκτυο και τη προσέγγιση νέων πελατών.

Τα social media για ακόμη μια φορά κάνουν την εμφάνιση τους προσφέροντας μια νέα διέξοδο σε ανερχόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και όχι μόνο. Ενσωματώνουν το ηλεκτρονικό εμπόριο (eCommerce) στο εσωτερικό τους, δίνοντας το πράσινο φως στους διαδικτυακούς χρήστες για την ανακάλυψη προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του κοινωνικού περιεχομένου. Η αξιοποίηση μιας social media eCommerce marketing εκστρατείας θα αποτελέσει σημείο αναφοράς ως προς την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχειρηματικής σου επωνυμίας – brand awareness και τη συνεχή ανακατεύθυνση ειδικής επισκεψιμότητας στο προφίλ που διατηρεί η επιχείρηση σου στα κοινωνικά δίκτυα και στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα (eShop).

Θέλεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που να διασυνδέεται με τα social media; Δες τα πακέτα που σου προτείνει η Cloud O.E. για κατασκευή eshop και υποστήριξη eshop!

 

Τι αποκαλούμε Social media eCommerce marketing ;

 

Το social media eCommerce marketing ανήκει στην οικογένεια του social media marketing και εστιάζει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί από την εκάστοτε επιχείρηση προκειμένου να εντάξει και να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στο εσωτερικό της νέας βιομηχανίας πωλήσεων των social media.

Ο σχεδιασμός και η δημιουργία μιας social media eCommerce στρατηγικής διαφέρει ανάλογα το επιχειρηματικό μοντέλο και τους στόχους που έχουν τεθεί στα πλαίσια μιας social media eCommerce marketing εκστρατείας, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει τη προβολή μιας επιχειρηματικής επωνυμίας, τη διαφήμιση, τη διαχείριση του κοινού που διαθέτει  το κοινωνικό προφίλ της επιχείρησης, την εξυπηρέτηση και ακρόαση του κοινού, τη δημιουργία ανταγωνιστικών αναλύσεων, τη διαδικασία πώλησης απευθείας μέσω των social media αξιοποιώντας τις λύσεις αγοροπωλησιών που παρέχουν καθώς και τη χρήση των social media για τον εντοπισμό – σύνδεση μελλοντικών πωλήσεων.

Tα πλεονεκτήματα – οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου eCommerce μέσω των social media.

 

Για ποιο λόγο να μπεις στη διαδικασία να συνδέσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα (eShop) με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ενσωματώνοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στα κανάλια πωλήσεων που σου προσφέρουν ;

Την απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνουν τα πολλαπλά οφέλη που σου προσφέρουν οι πλατφόρμες social media στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce). Τα κυριότερα οφέλη που εντοπίζουμε είναι τα εξής:

  • Αρχικά η εμπλοκή μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο χώρο των social media τους δίνει την απαραίτητη ώθηση και έκθεση σε ένα ευρύ κοινό έτσι ώστε να κάνουν τα πρώτα τους βήματα προς την ανάπτυξη και κατ’ επέκταση τη διεύρυνση της επιχειρηματικής επωνυμίας τους στο χώρο του διαδικτύου αφού σύμφωνα με μελέτες πάνω από το 70% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν καθημερινά πλατφόρμες social media.
  • Με τη χρήση των social media γίνεται εφικτή η προσέγγιση υποψήφιων πελατών εύκολα και γρήγορα σε διαδικτυακές τοποθεσίες όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter κ.α. στις οποίες αφιερώνουν και τις περισσότερες ώρες πλοήγησης τους στο διαδίκτυο σε αντίθεση με άλλου είδους εκστρατείες για τη προώθηση ιστοσελίδων, προϊόντων και υπηρεσιών που επιτρέπουν τη προσέγγιση χρηστών σε περιπτώσεις που ήδη έχουν ξεκινήσει την ενεργό αναζήτηση συγκεκριμένων προϊόντων.
  • Η κατεξοχήν φύση και ο τρόπος χρήσης των social media από τους διαδικτυακούς χρήστες επιτρέπει έναν λιγότερο επίσημο τρόπο επικοινωνίας μέσω αμφίδρομων συνομιλιών που στόχο έχουν την πιο οικεία αλληλεπίδραση με υποψήφιους πελάτες που δείχνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση.
  • Αισθητή είναι η συμβολή των social media σε γρήγορες και εύκολες αγορές από τη πλευρά του πελάτη, ο οποίος επηρεαζόμενος από τον μεγάλο αριθμό αξιολογήσεων και σχολίων του προϊόντος ή του επαγγελματικού – κοινωνικού προφίλ, λαμβάνει αυθόρμητα την απόφαση μιας νέας αγοράς.
  • Τέλος οι περισσότερες social media πλατφόρμες προσφέρουν δωρεάν ενσωματωμένες λύσεις για τις διαφημίσεις, τις αναλύσεις, τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών. Εργαλεία που σίγουρα θα βοηθήσουν εποικοδομητικά στον αγώνα εδραίωση μιας επιχειρηματικής επωνυμίας και την αύξηση των πωλήσεων.

 

Τα 5 μυστικά που θα χτυπήσουν τον ανταγωνισμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο (eCommerce) των social media.

 

Στην ενότητα αυτή μπορείς να βρεις 5 μυστικά που θα δώσουν το κάτι παραπάνω στη social media eCommerce marketing εκστρατεία σου:

 

  1. Δώσε έμφαση στην προβολή της προσωπικότητας και του χαρακτήρα της επιχειρηματικής σου επωνυμίας. Δημιούργησε κάτι μοναδικό, σχεδίασε και προώθησε δημοσιεύσεις – διαφημίσεις με τη δική σου μοναδική «υπογραφή». Ξεχώρισε και κάνε τους πελάτες σου να σε θυμούνται και να αναγνωρίσουν τις δημοσιεύσεις – διαφημίσεις σου από «χιλιόμετρα».
  2. Ξεκίνα συνεργασίες που θα σε ωφελήσουν. Πρότεινε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σε έναν μικρού μεγέθους influencer και ζήτα να μοιραστεί τις σκέψεις και την κριτική του με το κοινό του. Οργάνωσε κάποιου είδους giveaway με έπαθλο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου σε συνεργασία με άλλα εμπορικά προφίλ με παρόμοιο κοινό και δώσε τη δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες σου να τα κερδίσουν και να τα δοκιμάσουν.
  3. Ξεκίνα να αλληλοεπιδράς και να εμπλέκεις το κοινό σου, μην ξεχνάς ότι ο βασικό στόχος των social media είναι το να είσαι κοινωνικός. Κράτα ενημερωμένο το κοινό σου για οποιαδήποτε επιχειρηματική σου κίνηση, ξεκίνησε ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέα θέματα συζήτησης, ζήτα και άκου τις απόψεις τους, δώσε απαντήσεις σε τυχόν απορίες τους. Για να μεταφραστούν οι αναρτήσεις του εμπορικού – κοινωνικού προφίλ που διατηρείς σε επισκεψιμότητα και πωλήσεις, πρέπει να έρθεις κοντά στο κοινό σου το οποίο θα σε ανταμείψει με θετικές αξιολογήσεις, σχόλια, κοινοποιήσεις, αγορές και νέες συστάσεις.
  4. Απέδειξε την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών σου με την αναδημοσίευση του περιεχομένου που δημιούργησαν οι ευχαριστημένοι πελάτες σου χρησιμοποιώντας ως ετικέτα την επιχειρηματική σου επωνυμία. Ακολουθώντας τη μέθοδο αυτή δημιουργείς ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στον πελάτη και την επωνυμία σου. Κάθε δημοσίευση πελάτη όπου παρουσιάζεται ευχαριστημένος από τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που του έχεις προσφέρει, αποτελεί και ένα είδος οργανικής διαφήμισης προς νέους εν δυνάμει πελάτες.
  5. Κράτα το κοινό σου απασχολημένο με συχνές δημοσιεύσεις, παρουσιάσεις νέων προϊόντων ή υπηρεσιών, προσφορών και εκπτώσεων κρατώντας το ενδιαφέρον στα ύψη χωρίς να δίνεις το παραμικρό περιθώριο για την ανεύρεση ευκαιριών σε κάποιο άλλο εμπορικό προφίλ.

 

Μη χάνεις άλλο χρόνο . . .

Ξεκίνα να κερδίζεις έδαφος απέναντι στον ανταγωνισμό χρησιμοποιώντας τα κανάλια πωλήσεων των social media. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές – υποψήφιοι πελάτες σου είναι ενεργοί σε αυτά. Σχεδίασε τη δική σου social media eCommerce marketing εκστρατεία εξαργυρώνοντας πρώτος τα παραπάνω μυστικά που θα σε βοηθήσουν να ξεχωρίσεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce) μέσω των social media και κέρδισε καθημερινά περισσότερη αναγνωρισιμότητα  της επωνυμίας σου - brand awareness, επισκεψιμότητα και πωλήσεις.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά