Conversion Rate: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις.
Konstantinos I. Roumeliotis
  • 25-04-2022
  • 904 Unique Views

Ξεκάθαρα πρωταρχικός και εξαιρετικά σημαντικός στόχος για κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο του διαδικτύου είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικής ιστοσελίδας της με νέα επισκεψιμότητα κυνηγώντας συνεχώς μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων και κατ’ επέκταση την αύξηση κερδών. Για την εξασφάλιση του τελικού επιθυμητού στόχου, αναγκαία είναι η διαδικασία μετατροπής (conversion) των νέων ή των ήδη υπάρχων επισκεπτών σε καλοπληρωτές πελάτες. Η αξιοποίηση της επισκεψιμότητας στο έπακρο μπορεί να ωθήσει την επιχείρηση σου προς μια μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη. Με τη βοήθεια του άρθρου αυτού:

  • Θα κατανοήσεις τον όρο conversion και την εξέχουσα σημασία που κατέχει στην κατάκτηση των διαδικτυακών  επιχειρηματικών – εμπορικών στόχων σου.
  • Θα γνωρίσεις την μεταβλητή conversion rate καθώς και τον τρόπο υπολογισμού της.
  • Θα βρεις τρόπους βελτίωσης της μεταβλητής conversion rate κάνοντας πραγματικότητα τη δική σου conversion rate optimization strategy.

Έλα να αυξήσουμε μαζί τις μετατροπές conversion του eshop ή του website σου με προώθηση ιστοσελίδων SEO και eshop!

Τι είναι ένα conversion (μετατροπή) ;

Με τον γενικό όρο conversion (μετατροπή) χαρακτηρίζεται κάθε ολοκληρωμένη ενέργεια επισκεπτών η οποία συμβαδίζει με έναν ή περισσότερους στόχους μιας επιχειρηματικής ιστοσελίδας. Η επίτευξη ενός πρωταρχικού στόχου μιας επιχειρηματικής σελίδας όπως η αγορά προϊόντων, η ζήτηση προσφοράς, η εγγραφή σε μια συνδρομητική υπηρεσία κ.α. αποτελεί φυσικό επακόλουθο μιας μακρο – μετατροπής (macro - conversion) όπου την πραγματοποίηση αυτής μπορεί συνήθως να προαναγγείλουν και να ενισχύσουν οι αποκαλούμενες μικρο – μετατροπές (micro - conversion) ξεκινώντας με την εγγραφή των επισκεπτών σε λίστες email (π.χ. newsletters), τη δημιουργία λογαριασμού ακόμα και με τη προσθήκη προϊόντων στο καλάθι αγορών.

 

Τι είναι το conversion rate ;

Το ποσοστό μετατροπής (conversion rate) αποτελεί το γινόμενο του αριθμού 100 με την αναλογία των επισκεπτών – χρηστών που έχουν ολοκληρώσει μια επιθυμητή ενέργεια στο εσωτερικό της ιστοσελίδας και το συνολικό αριθμό επισκεπτών.

Conversion Rate: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις.

Με ποιο απλά λόγια οποιαδήποτε ενέργεια – διαδικασία ή όπως ειπώθηκε νωρίτερα κάθε macro – conversion και micro – conversion που θα συμβάλει στην επίτευξη του πρωταρχικού στόχου προσμετράτε προκειμένου να υπολογιστεί το τελικό ποσοστό επιθυμητών ενεργειών. Σε κάθε περίπτωση, μια καλά βελτιστοποιημένη σελίδα ως προς την ώθηση των επισκεπτών να πραγματοποιήσουν κάποιου είδους conversion (μετατροπή) θα φέρει εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα.

  • Γιατί το conversion rate (ποσοστό μετατροπής) της ιστοσελίδας σου είναι σημαντικό;

Η μέτρηση του ποσοστού μετατροπών μπορεί να αναδείξει το ποιες σελίδες του επιχειρηματικού σου ιστότοπου συμβάλουν θετικά και ποιες όχι στη μετατροπή των επισκεπτών είτε σε καλοπληρωτές πελάτες είτε σε υποψήφιους – μελλοντικούς πελάτες καθώς και τα σημεία που χρήζουν άμεσης ανάγκης για βελτίωση προκειμένου να καταφέρεις να κάνεις τους επιχειρηματικούς σου στόχους πραγματικότητα. Ένα καλό ποσοστό μετατροπής (conversion rate) καθώς και η προσπάθεια της συνεχούς βελτίωσης αυτού συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση στην αύξηση κερδών. Αυξάνοντας τον αριθμό μετατροπών, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας που κατέχει η ιστοσελίδα σου σε συνδυασμό με την απόκτηση νέων επισκεπτών μέσω οργανικής προώθησης και καλοσχεδιασμένων διαφημίσεων πολύ σύντομα θα δεις τους στόχους που έχεις θέση να πραγματοποιούνται.

  • Πως θα βελτιώσεις το conversion rate (ποσοστό μετατροπής);

Η βελτίωση του ποσοστού μετατροπών ή αλλιώς conversion rate optimization ξεκινά με υποθέσεις για τους λόγους για τους οποίους οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου δεν πραγματοποιούν το πλήθος των μετατροπών που θα σε φέρει πιο κοντά στους τελικούς σου στόχους. Η διαδικασία συνεχίζεται με την ανεύρεση ιδεών για τη βελτίωση των ήδη υπάρχων επιθυμητών μετατροπών (conversions) καθώς και με δοκιμές αυτών ώστε να αποδειχθεί το ποια ιδέα φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Σημαντικός είναι ο συνεχής εντοπισμός νέων στόχων – μετατροπών (conversion) είτε μικρών είτε μεγάλων επιχειρώντας πάντοτε την αύξηση  ερεθισμάτων που θα προσελκύσουν τους επισκέπτες να μετατραπούν σε πελάτες ή δυνητικό κοινό προς στόχευση σε μελλοντικές εκστρατείες - καμπάνιες.

Τι είναι το conversion rate optimization (CRO) ;

Όπως σίγουρα θα έχεις καταλάβει έως τώρα το conversion rate optimization (CRO) είναι η συστηματική διαδικασία για την αύξηση του ποσοστού των επισκεπτών που όχι μόνο εισέρχονται στην επιχειρηματική σου ιστοσελίδα αλλά προχωρούν στο επόμενο βήμα ολοκληρώνοντας μια επιθυμητή ενέργεια γνωστή και ως conversion. Η παραπάνω διαδικασία (CRO) ξεκινά με την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες – χρήστες πλοηγούνται και εξερευνούν το εσωτερικό της ιστοσελίδας σου, ποια βήματα ακολουθούν και τι τους εμποδίζει έτσι ώστε να ολοκληρώσουν τον εκάστοτε στόχο που έχει τεθεί. Με τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν θα είσαι σε θέση να δημιουργήσεις αλλά και να υλοποιήσεις το δικό σου σχέδιο / στρατηγική όσον αφορά τη βελτίωση περιεχομένου, τις δοκιμές διαχωρισμού, τη βελτίωση ροής εργασιών κ.α. Η εδραίωση μια ισχυρής conversion rate optimization στρατηγικής με εύκολες, γρήγορες παρ’ όλα αυτά κρίσιμες αλλαγές θα συμβάλει θετικά στα αποτελέσματα της πρακτικής Search Engine Optimization (SEO), στη δημιουργία ανεπανάληπτης εμπειρίας χρήστη (user experience), στη μείωση του υψηλού ποσοστού bounce rate που ταλαιπωρεί το μεγαλύτερο μέρος των διαδικτυακών επιχειρήσεων και όχι μόνο, στην αύξηση εσόδων, την απόκτηση δυνητικών πελατών υψηλής πιστοποίησης και πολλά ακόμη με εξαιρετικά χαμηλό κόστος.

Conversion rate strategies που ξεχωρίζουν.

Οι συνεχής μετρήσεις του ποσοστού μετατροπών (conversion rate), η διεξοδική έρευνα για την ανεύρεση προβλημάτων, η τακτική διεξαγωγή αναλύσεων και η εκτέλεση αδιάκοπων δοκιμών για τον έλεγχο και τον καθορισμό της σωστής conversion rate optimization (CRO) στρατηγικής που θα ακολουθήσεις σίγουρα αποτελεί ένα δύσκολο έργο αλλά εξίσου σημαντικό. Έτσι λοιπόν έχουμε να σου προτείνουμε CRO στρατηγικές που έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα στη πράξη που ίσως δώσουν τη λύση που αναζητάς.

  • Πρόσθεσε στις σελίδες υψηλής επισκεψιμότητας (π.χ. blog) αναδυόμενα παράθυρα (pop – up banners) κατάλληλα σχεδιασμένα σε επίπεδα υψηλής μετατροπής ώστε να καταφέρεις να προσελκύσεις την προσοχή των νέων επισκεπτών της ιστοσελίδας σου. Μπορείς να επιλέξεις το είδος του pop – up banner που θα ταιριάξει στον εσωτερικό της σελίδας σου μέσα από ένα ευρύ φάσμα όπως συρόμενα ή αναδυόμενα πλαίσια, αναπτυσσόμενα banner κ.α., αναδεικνύοντας όσο καλύτερα μπορείς τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις προσφορές που διαθέτεις.
  • Χρησιμοποίησε υπερ σου την κοινή γνώμη (social proof) αποδεικνύοντας την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών που διαθέτει η επιχείρηση σου. Ταυτόχρονα μπορείς να στενέψεις τον κλοιό ωθώντας  τον χρήστη να εκτελέσει την επιθυμητή ενέργεια – μετατροπή (conversion) χρησιμοποιώντας την ισχυρή στρατηγική του φόβου της απώλειας. Η στρατηγική αυτή μπορεί να μετουσιωθεί μέσω αποκλειστικών προσφορών μικρών χρονικών περιόδων και αποθέματος δημιουργώντας έτσι την ανασφάλεια στον χρήστη ότι κινδυνεύει να χάσει τη δυνατότητα απόκτησης ενός αξιόλογου και χρήσιμου προϊόντος όπως αποδεικνύει η κοινωνική γνώμη (social proof) αν δεν προβεί στην κατάλληλη ενέργεια – conversion στο χρονικό διάστημα που εσύ έχεις ορίσει. Όσο πιο έντονα προβάλεις το όφελος της απόκτησης των προϊόντων και υπηρεσιών σου χωρίς να χάνεις ευκαιρία να υπενθυμίζεις το χρόνο που απομένει μέχρι τη λήξη της προσφοράς ή των αποθεμάτων τοποθετώντας το χρονόμετρο (timer) να μετρά αντίστροφα και το χρυσό αριθμό αποθέματος που μειώνεται να φιγουράρει σε εμφανές σημείο τόσο πιο έντονη θα γίνεται η επιθυμία απόκτησης αυτών από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου.
  • Ξεκίνα το συντομότερο δυνατό δίνοντας την απαραίτητα προσοχή τη δημιουργία ή την αναβάθμιση των ήδη υπάρχων landing pages της ιστοσελίδας σου. Μια καλοσχεδιασμένη σελίδα προορισμού (landing page) είναι αυτό που σίγουρα χρειάζεσαι για να δώσεις το απαραίτητο boost στο ποσοστό μετατροπής (conversion rate) ώστε να αναρριχηθεί προς στη κορυφή, αφού τις περισσότερες φορές αποτελεί την πρώτη σελίδα που συναντούν οι επισκέπτες εισερχόμενη στην ιστοσελίδα έπειτα από κάποια αναζήτηση στο διαδίκτυο ή κάποια καλοστημένη διαφημιστική καμπάνια στα social media κ.α. Απαραίτητα δομικά στοιχεία – εργαλεία για την επίτευξη του στόχου δηλαδή την αύξηση του ποσοστού μετατροπών (conversion rate) είναι τα CTA buttons καθοδηγώντας τον επισκέπτη μέσω του συντομότερου μονοπατιού να ολοκληρώσει την επιθυμητή ενέργεια – conversion καθώς και οι φόρμες σύλληψης δυνητικών πελατών (lead capture forms) για το διαχωρισμό των επισκεπτών σε δυνητικούς, υποψήφιους πελάτες ή όχι αποκομίζοντας παράλληλα πληροφορίες οι οποίες θα σε βοηθήσουν να αναλύσεις τις συμπεριφορές των χρηστών, χρησιμοποιώντας τα ευρήματα ως σημεία αναφοράς στο δρόμο προς τη βελτίωση του ποσοστού μετατροπών (conversion rate optimization).
  • Θετικά αποτελέσματα έχουν διαπιστωθεί και μέσω της χρήσης live chat box προκειμένου να προσφέρεις στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου υποστήριξη και καθοδήγηση σε πραγματικό χρόνο. Η υλοποίηση και η διατήρηση κάποιου είδους live chat είναι εξαιρετικά απαιτητική σε αντίθεση με τα λεγόμενα chat bots με τυποποιημένες απαντήσεις σε σύνηθες ερωτήματα επισκεπτών. Για αρχή μπορείς να εφαρμόσεις – δοκιμάσεις τη δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων σε σελίδες υψηλής απόδοσης  και έπειτα από αξιολόγηση αποτελεσμάτων που θα προκύψουν μπορείς να προβείς σε επέκταση αυτού σε όλο το εσωτερικό της ιστοσελίδας σου.
  • Αξιοποίησε τη βοήθεια λογισμικών AI Digital Marketing. Με τη χρήση των λογισμικών αυτών μπορείς να εξασφαλίσεις ροές εργασιών που πραγματικά θα σου λύσουν τα χέρια. Μια ροή εργασίας με υψηλό ποσοστό επιτυχίας ως προς τη επιστροφή επισκεπτών (returning visitors) για την ολοκλήρωση μιας ενέργειας – conversion είναι η αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων – email (ενημερώσου για τους κανονισμούς του email marketing εδώ) σε διαδικτυακούς χρήστες – επισκέπτες που πρόσθεσαν προϊόν στο καλάθι και πριν την ολοκλήρωση της αγοράς εγκατέλειψαν αρχικά το καλάθι και στη συνέχεια την επιχειρηματική σου ιστοσελίδα (τι καλύτερος τρόπος να του θυμίσεις τι άφησαν πίσω;). Τέτοιου είδους email έχουμε συναντήσει όλοι στη λίστα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μας αφού τέτοιες πρακτικές αυτοματοποιημένου διαδικτυακού μάρκετινγκ έχουν υιοθετηθεί πολύ νωρίτερα και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν μεγάλες εταιρίες όπως Plaisio, Public κ.α
  • Τέλος, ο σχεδιασμός eshop ή ο σχεδιασμός ιστοσελίδων είναι το πιο βασικό κομμάτι για την αύξηση του conversion rate. Μην αφήνεις τίποτα στην τύχη!

Ήρθε η σειρά σου . . .

Ως ιδιοκτήτης μιας διαδικτυακής επιχείρησης σίγουρα ο πρωταρχικός σου στόχος είναι η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη της επιχείρησης σου μέσω της επίτευξης ενός μεγάλου αριθμού πωλήσεων και εν συνεχεία την αύξηση κερδών. Ξεκίνα λοιπόν να καταστρώνεις τη δική σου διαδικτυακή στρατηγική μάρκετινγκ δίνοντας βαρύτητα και στο ποσοστό μετατροπών (conversion rate) καθώς και τη βελτίωση αυτού με κάθε τρόπο. Στη περίπτωση που χρειαστείς βοήθεια ή ακόμα καλύτερα έναν αξιόπιστο συνεργάτη μπορείς να επικοινωνήσεις με τους έμπειρους εκπροσώπους της εταιρίας Cloud O.E. ώστε να καταφέρεις να κάνεις τους στόχους – όραμα σου πράξη.

 

Ρίξε και μια ματιά στα παρακάτω:

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά