Landing Page: Η «ηχηρή» σημασία στη δημιουργία δυνητικών πελατών.
Konstantinos I. Roumeliotis
  • 13-04-2022
  • 535 Unique Views

Μια landing page (σελίδα προορισμού) διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη σελίδα εστιάζοντας σε συγκεκριμένους, βραχυπρόθεσμους στόχους. Σίγουρα πολλές είναι οι φορές που έχεις αναρωτηθεί για το τι πάει στραβά κάθε φορά που προσπαθείς να προωθήσεις κάποια ενέργεια της διαδικτυακής σου επιχείρησης όπως τη προβολή μιας νέας σειράς προϊόντων και υπηρεσιών ή ακόμα και νέων προσφορών στο κόσμο του διαδικτύου ξεκινώντας πάντα από τα κοινωνικά δίκτυα (social media) και τις μηχανές αναζήτησης (search engines). Αφιερώνεις χρόνο στη δημιουργία σχετικών δημοσιεύσεων στις επιχειρηματικές σελίδες που διατηρείς στα social media, ακολουθείς πιστά τις οδηγίες – βήματα που κατάφερες να συλλέξεις από «χρυσά» άρθρα γύρω από το Search Engine Optimization (SEO) για τη βέλτιστη οργανική προώθηση της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης έχοντας δώσει ταυτόχρονα, την απαραίτητη προσοχή στο σχεδιασμό και τη υλοποίηση διαδικτυακών διαφημίσεων προσπαθώντας να στοχεύσεις το επιθυμητό κοινό που ταιριάζει στη διαδικτυακή σου επιχείρηση, στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που προσφέρεις με τα αποτελέσματα της προσπάθειας σου να μην ανταποκρίνονται εξ’ ολοκλήρου στον αρχικό σου στόχο (ανεύρεση ικανού αριθμού υποψήφιων πελατών, αύξηση πωλήσεων και εσόδων).

 

Αυτό που σίγουρα θα κάνει τη διαφορά και θα σε φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην αύξηση μετατροπών (conversions), υποψήφιων πελατών (leads) και πωλήσεων (sales) ενισχύοντας παράλληλα την αξιοπιστία και την επωνυμία της επιχείρησης σου είναι ο λεπτομερής σχεδιασμός και η δημιουργία μιας ισχυρής landing page. Στο άρθρο αυτό θα καθοριστεί το τι είναι landing page διαχωρίζοντας τις δύο βασικές κατηγορίες με βάση τη δομή τους, θα διατυπωθούν οι κύριες διαφορές των landing pages σε αντίθεση με άλλες εσωτερικές σελίδες της επιχειρηματικής σου ιστοσελίδας κλείνοντας με τα πιο βασικά αλλά εξίσου χρήσιμα tips για μια ισχυρή και εξαιρετικά αποτελεσματική landing page.

 

Τι είναι η landing page ;

Μια landing page αποτελεί μια αυτόνομη διαδικτυακή σελίδα στην οποία οδηγούνται νέοι επισκέπτες έπειτα από την αλληλεπίδραση τους (κλικ) είτε με εσωτερικό σύνδεσμο είτε με εξωτερικό, με μοναδικό στόχο την παρότρυνση των επισκεπτών για δράση μέσω καλοσχεδιασμένων call – to – action (CTA). Οι σελίδες προορισμού έχουν καθιερωθεί για την ενδυνάμωση κάθε είδους εκστρατείας μάρκετινγκ ή διαφήμισης στις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing) σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter) καθώς και σε άλλες παρόμοιες διαδικτυακές πλατφόρμες μετατρέποντας τους νέους επισκέπτες σε υποψήφιους πελάτες, ενθαρρύνοντας τους να κάνουν μία αγορά ή να δώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους  ως αντάλλαγμα για τη λήψη δωρεάν προνομίων όπως ελκυστικές προσφορές, περαιτέρω σχετικές πληροφορίες προϊόντων / υπηρεσιών, συμμετοχή σε κάποιου είδους διαγωνισμό κ.α.

Έλα να σχεδιάσουμε μαζί μία landing page που θα κερδίσει κάθε click!

Βασικές κατηγορίες δομής των landing pages.

Η διαδικασία για το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας landing page ξεκινά με σκοπό να εξυπηρετήσει δύο βασικές λειτουργίες υιοθετώντας τις παρακάτω μορφές:

 

1.     Lead generation landing pages.

Όπως ήδη έχει αναφερθεί και νωρίτερα ο τύπος αυτών των landing pages εστιάζει απόλυτα στη συλλογή πληροφοριών – δεδομένων των νέων εν δυνάμει πελατών σου. Ουσιαστικά μια «lead gen» ή «lead capture» page όπως αλλιώς μπορεί να ονομαστεί περιέχει μια φόρμα η οποία ζητά από τους χρήστες – επισκέπτες πληροφορίες όπως όνομα, e-mail, αριθμό τηλεφώνου, ηλικία, τίτλο εργασίας έτσι ώστε αρχικά να καθίσταται εφικτή η μελλοντική επικοινωνία με πιθανούς πελάτες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου, στη συνέχεια δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσεις το κοινό της επιχείρησης σου, μέσω πληροφοριών που σου παραχωρούν οικειοθελώς δημιουργώντας ένα ιδανικό στοχευμένο κοινό (target group), κάτι που θα σε βοηθήσει σημαντικά σε μελλοντικές προσπάθειες διαδικτυακού μάρκετινγκ εξασφαλίζοντας σε μεγάλο βαθμό μια καλή απόδοση επενδύσεων (ROI).

 

2.     Click – through landing pages.

Αυτή η δομή σελίδων προορισμού αποτελεί βασικό εργαλείο για e-commerce ή ιστοσελίδες που έχουν ως στόχο όχι μόνο την πραγματοποίηση αλλά και την αύξηση του αριθμού πωλήσεων. Η διαμόρφωση των click – through landing pages περιορίζεται σε λεπτομερείς και πειστικές πληροφορίες προϊόντων / υπηρεσιών, θετικά σχόλια παλαιότερων πελατών, βαθμολογίες προϊόντων / υπηρεσιών καθώς και κατάλληλων συνδέσμων σε μορφή κουμπιού CTA επιτυγχάνοντας την ολοκλήρωση της επιθυμητής ενέργειας δηλαδή την αγορά.

 

Λόγοι που ξεχωρίζει μια landing page στην επιχειρηματική σου ιστοσελίδα.

Οι διαφορές που θα την ξεχωρίσουν ανάμεσα στις υπόλοιπες εσωτερικές σελίδες που διαθέτει η επιχειρηματική σου ιστοσελίδα ξεκινούν από τον ορισμό στόχου. Όπως έχει ήδη ειπωθεί για το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας landing page απαραίτητος είναι ο καθορισμός ενός συγκεκριμένου είτε νέου είτε ήδη υπάρχον στόχου (π.χ. προώθηση προϊόντων / υπηρεσιών) έναντι στους γενικούς στόχους που εξυπηρετεί μια ιστοσελίδα στο σύνολο της. Όσον αφορά το σχεδιασμό απευθύνεται στην αυξημένη πραγματοποίηση μετατροπών (conversions) προσφέροντας μονόδρομες επιλογές με CTA μεθόδους με ελάχιστους περισπασμούς και όχι στην αύξηση της κινητικότητας μέσω της πλοήγησης – εξερεύνηση των επισκεπτών στο εσωτερικό της ιστοσελίδας αξιοποιώντας τις πολλαπλές επιλογές που διαθέτει η εκάστοτε επιχειρηματική ιστοσελίδα. Γεγονός αποτελεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό εισροών – επισκέψεων μιας landing page προέρχεται από οργανωμένες διαφημιστικές ενέργειες σε αντίθεση με την εισερχόμενη κίνηση των άλλων σελίδων που προκύπτει από πολλαπλές πηγές.

 

Τα 5 βασικά tips για μια εξαιρετικά ισχυρή και αποτελεσματική landing page.

Στην περίπτωση που επιθυμείς να προβείς στη δημιουργία μιας νέας landing page (σελίδας προορισμού) για να προωθήσεις μια νέα ενέργεια της επιχείρησης σου προς το κοινό, να προβάλεις ένα συγκεκριμένο μήνυμα ή για να υποστηρίξεις μια διαφημιστική καμπάνια, μπορείς να εστιάσεις στην υλοποίηση των παρακάτω απαραίτητων ενεργειών εξασφαλίζοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

 

1.     Όρισε ένα σαφή και μετρήσιμο στόχο.

Σημαντικό είναι να μπορείς να απαντήσεις στο ερώτημα «γιατί  να δημιουργήσω μια landing page;» πριν προβείς σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια. Το να έχεις θέση εξαρχής έναν στόχο διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τη δημιουργία μιας ισχυρής – αποτελεσματικής landing page καθώς συμβάλλει στη λήψη αποφάσεων όσον αφορά την ανάπτυξη περιεχομένου και την επιλογή κατάλληλων στοιχείων που θα παροτρύνουν τον επισκέπτη για δράση.

 

2.     Επιλογή του κατάλληλου landing page template.

Εύκολα και γρήγορα πλέον μπορείς να βρεις μια προσχεδιασμένη σελίδα (template) που θα εξυπηρετεί το σαφή και μετρήσιμο στόχο σου. Συνήθως κάθε πάροχος έτοιμων template προσφέρει ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών κάνοντας τη διαδικασία επιλογής πραγματικά αβίαστη. Επιλέγοντας αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες της δικής σου landing page μπορείς να εξοικονομήσεις χρόνο χωρίς να θυσιάσεις μέρος της αποτελεσματικότητας ξεκινώντας από το μηδέν.

 

3.     Ανέπτυξε στοχευμένο και δυναμικό περιεχόμενο.

Το περιεχόμενο μιας landing page θα πρέπει να είναι λιτό, περιεκτικό και εξαιρετικά εύκολα κατανοήσιμο από οποιονδήποτε νέο επισκέπτη. Το πρώτο πράγμα στο οποίο θα χρειαστεί να καταβάλεις σημαντική προσπάθεια είναι ο Τίτλος – Επικεφαλίδα της σελίδας προορισμού. Ένας ευφυής και συναρπαστικός τίτλος είναι ικανός να τραβήξει το ενδιαφέρον προετοιμάζοντας το χρήστη για τη συνέχεια. Όσον αφορά το κορμό του κειμένου, μεταδώστε την πληροφορία στο κοινό με χρήση απλής γλώσσας «υπογραμμίζοντας» τα οφέλη– πλεονεκτήματα με τη μορφή λίστας (bullet, αρίθμηση). Ισχυρό χαρτί για να καταφέρεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του επισκέπτη είναι η χρήση οπτικό - ακουστικού περιεχομένου όπως η επίδειξη προϊόντος / υπηρεσίας μέσω εικόνων και βίντεο καθώς και αποτελεσμάτων που έχει επιφέρει η χρήση τους σε συνεργασία με τις απόψεις ευχαριστημένων πελατών. Το περιεχόμενο μιας landing page θα πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά έτσι ώστε να αποσπά τις πληροφορίες που αναζητάς καθώς και να τροφοδοτεί το αίσθημα της ανάγκης ως προς της απόκτηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου αυξάνοντας κατακόρυφα το ποσοστό μετατροπών (conversions).

 

4.     Δημιούργησε το απόλυτο Call – to – Action.

Ένα CTA οδηγεί τον επισκέπτη στην ολοκλήρωση του στόχου για τον οποίο δημιουργήθηκε μια landing page. Μπορεί να λάβει τη μορφή φόρμας (συγκέντρωση πληροφοριών υποψήφιων πελατών) ή ενός απλού κουμπιού το οποίο θα μετατρέψει το στοχευμένο κοινό σε νέους πελάτες. Όπως ήδη έχει αναφερθεί ιδιαίτερη σημασία κατέχει η αποφυγή περισπασμών, δηλαδή εξάλειψη περιττών συνδέσμων και διατήρηση ενός μόνο ακαταμάχητου CTA. Για την εξασφάλιση ικανού αριθμού μετατροπών (conversions) ανεξάρτητα από τον τελικό στόχο που έχεις θέση, η παρότρυνση του χρήστη για δράση θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και περιγραφική.

 

5.     Βελτιστοποίησε τη landing page προς τις μηχανές αναζήτησης.

Με την εφαρμογή πρακτικών Search Engine Optimization (SEO) κατά το σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας landing page, εξασφαλίζεις την ευκολότερη εύρεση της από του επισκέπτες καθώς και ο σκοπός ύπαρξης της γίνεται πιο κατανοητός από πλευράς των μηχανών αναζήτησης. Ο αριθμός των SEO πρακτικών είναι μεγάλος παρ’ όλα αυτά κατά τη βελτιστοποίηση μιας landing page ιδιαίτερη προσοχή θα χρειαστεί κατά τον ορισμό της ετικέτας τίτλου (title tag) καθώς και του ισχυρού εργαλείου μάρκετινγκ, αυτό του meta -description. Όσο καλοσχεδιασμένη και καλοπληρωμένη μπορεί να είναι η διαφημιστική σου καμπάνια στις μηχανές αναζήτησης, τόσο καθοριστικό ρόλο κατέχει στην απόφαση του χρήστη να επιλέξει ποια διαφημιζόμενη σελίδα να επισκεφτεί ο τίτλος (title tag) και η περιγραφή (meta - description) που θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζητήσεων (SERP) παρέχοντας στοχευμένες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο της landing page που θα οδηγηθεί.

 

Η χρήση των landing pages αποτελούν σημαντικό κομμάτι μιας στρατηγικής digital marketing. Για πόσο ακόμα θα χάνεις την ευκαιρία να μετατρέψεις τους νέους επισκέπτες που με τόσο κόπο αποκτά η ιστοσελίδα σου σε υποψήφιους πελάτες με το να τους οδηγείς στην αρχική σελίδα της διαδικτυακής σου επιχείρησης; Τώρα που γνωρίζεις τι είναι μια landing page και το πως μπορεί να σε βοηθήσει, ξεκίνα τη προσπάθεια δημιουργίας των δικών σου landing pages υιοθετώντας τα πιο πάνω βασικά tips. Η εταιρία Cloud O.E. επιστρατεύοντας την πολυετή εμπειρία της είναι σε θέση να σε υποστηρίξει και σε αυτό το εγχείρημα. Εάν ενδιαφέρεσαι για περισσότερες πληροφορίες επικοινώνησε μαζί μας.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά