Google Ads: A Guide for Beginners
Alexandros K. Nasiopoulos
  • 22-02-2022
  • 739 Unique Views

Η γνωστή σε όλους μας μηχανή αναζήτησης Google χρησιμοποιείται από τους διαδικτυακούς χρήστες περισσότερες από 3.5 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα για την αναζήτηση διαφόρων queries. Σκέψου λοιπόν την ευκαιρία που σου προσφέρεται απλόχερα για την καθημερινή προώθηση της ιστοσελίδας σου, των προϊόντων, των υπηρεσιών και της επωνυμίας – brand σου μπροστά σε ένα τόσο μεγάλο κοινό. Για την εξασφάλιση αυτού του προνομίου έχουμε μιλήσει ήδη αρκετά για το Search Engine Optimization (SEO) το οποίο συμβάλλει καθοριστικά στη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής ιστοσελίδας προς τις μηχανές αναζήτησης, με στόχο την κατάληψη μιας καλής θέσης στα αποτελέσματα αναζητήσεων, κερδίζοντας καθημερινά όλο και περισσότερο τη προτίμηση των χρηστών του διαδικτύου. Σε αυτό το σημείο εκτός από την χρήση πρακτικών SEO την ανάγκη προώθησης της ιστοσελίδας και όχι μόνο έρχεται να καλύψει η πλατφόρμα Google Ads Η μεταγενέστερη μορφή του Google AdWords. Με την εγγραφή και σωστή χρήση της πλατφόρμας διαφημίσεων της Google σίγουρα θα καταφέρεις να προκαλέσεις θόρυβο στη πλημμυρισμένη από ηλεκτρονικά καταστήματα (eShop) ψηφιακή αγορά.

Έλα να σχεδιάσουμε μαζί μία επιτυχημένη καμπάνια Google Ads και να εφαρμόσουμε SEO στην ιστοσελίδα ή το eshop σου για μεγαλύτερα αποτελέσματα!

Τι είναι η πλατφόρμα Google Ads ;

 

Όπως ειπώθηκε και νωρίτερα το Google Ads (πρώην Google AdWords) αποτελεί πλατφόρμα στοχευμένων διαφημίσεων της Google. Με τη χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας αυτής δίνεται η δυνατότητα σε online εταιρείες – επιχειρήσεις σαν τη δική σου να δημιουργούν και να τοποθετούν διαφημίσεις στο δίκτυο εμφανίσεων της Google (Google Display Network), κάτι που σημαίνει ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει κάθε επιχείρηση μπορούν να προβάλλονται με τη μορφή πληρωμένης διαφήμισης στα αποτελέσματα αναζητήσεων της Google, σε ιστοσελίδες, εφαρμογές καθώς και βίντεο συμβεβλημένα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της πλατφόρμας Google Ads. Στη συνηθέστερη μορφή τους (κείμενο στα αποτελέσματα αναζητήσεων - SERP) θεωρούνται ίσως και ο πιο αποδοτικός τρόπος διαδικτυακής διαφήμισης αφού είναι σε θέση να προβάλλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου στη κορυφή, την πιο κρίσιμη στιγμή.

 

Ποιος ο τρόπος λειτουργίας των Google Ads ;

 

Η πλατφόρμα διαφημίσεων της Google λειτουργεί με το λεγόμενο μοντέλο Pay – per – click (PPC). Η διαδικασία ξεκινάει με τον ορισμό – δημιουργία προσφοράς (bid) για συγκεκριμένες λέξεις – φράσεις κλειδιά από πλευράς του διαφημιζόμενου με στόχο την εμφάνιση της ιστοσελίδας, τον προϊόντων και των υπηρεσιών του στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης σύμφωνα πάντα με τις προθέσεις αναζητήσεων των διαδικτυακών χρηστών (search intent). Με τη δημιουργία προσφοράς (bid) δίνεται η δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να συμμετέχουν στις δημοπρασίες που εκτελούνται από πλευράς της πλατφόρμας Google κάθε φορά που ο χρήστης εκτελεί κάποιο query στη γραμμή αναζήτησης προκειμένου να καθοριστεί η βαθμολογία της διαφήμισης (Ad Rank). Με πιο απλά λόγια το σημείο προβολής στο δίκτυο εμφανίσεων της Google και κατ’ επέκταση τη θέση την οποία θα προβληθεί στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

 

  • Μέθοδοι τοποθετήσεις προσφοράς (Bids Options).

Ως διαφημιζόμενος μπορείς να επιλέξεις έναν από τους τρεις τρόπους κοστολόγησης – τοποθέτησης προσφοράς που περιγράφονται παρακάτω:

Cost – per – click : Μπορείς να επιλέξεις το ποσό που θα πληρώσεις κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμιση σου.

Cost – per – mile : Το ποσό που θα κληθείς να πληρώσεις όταν το σύνολο των εμφανίσεων της διαφήμισης σου φτάσει την χιλιάδα.

Cost – per – engagement : Το ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις σε περίπτωση που ο χρήστης προβεί σε μια συγκεκριμένη ενέργεια που αφορά την διαφήμιση σου (π.χ. συμπλήρωση στοιχείων σε φόρμα, εγγραφή σε λίστα, παρακολούθηση ενός βίντεο κ.α.).

 

  • Βαθμολόγηση της διαφήμισης σου (Ad Rank).

Όπως έχει αναφερθεί το Ad Rank αποτελεί έναν τρόπο βαθμολογίας ο οποίος καθορίζει το σημείο, σειρά  εμφάνισης – προβολής των διαφημίσεων στο δίκτυο εμφάνισης της Google. Ουσιαστικά είναι μία συνάρτηση του πόσο είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένας διαφημιζόμενος κατά τη δημοπράτηση λέξεων - φράσεων κλειδιών (bid) και του δείκτη ποιότητας (Quality Score) δηλαδή μια σειρά από ποιοτικά κριτήρια, που θέτει η πλατφόρμα Google για την εξυπηρέτηση των διαδικτυακών χρηστών που τη χρησιμοποιούν.

 

Ad Rank = f (Bid, Quality Score)

 

  • Δείκτης ποιότητας (Quality Score).

Ο δείκτης ποιότητας διαμορφώνεται κάθε φορά που ο διαδικτυακός χρήστης θέτει ένα query που ενεργοποιεί τη διαφήμιση σου σύμφωνα με το search intent το οποίο αναφέρθηκε και νωρίτερα. Οι τιμές που λαμβάνει ο δείκτης ποιότητας ξεκινούν από την ελάχιστη τιμή 1 και καταλήγουν στην μέγιστη τιμή 10. Επί του παρόντος η τιμή που λαμβάνει ο συγκεκριμένος δείκτης εξαρτάται από την αναμενόμενη αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων (CTR), το πόσο συσχετιζόμενο είναι το περιεχόμενο της διαφήμισης (λέξεις – φράσεις κλειδιά, κείμενο διαφήμισης κ.α.) με το query του χρήστη (ad relevance) και τέλος η εμπειρία που προσφέρει η σελίδα προορισμού στο χρήστη (π.χ. ταχύτητα, εξυπηρέτηση, δομή, συνάφεια κ.α.). Οι δείκτες ποιότητας είναι μετρήσεις που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις αν κάνεις κάτι σωστά ή λάθος κατά τη βελτιστοποίηση της διαφημιστικής σου καμπάνιας. Να θυμάσαι πως με όσο υψηλότερη τιμή χαρακτηρίζεται η ποιότητα της διαφημιστικής σου καμπάνιας τόσο μικρότερο το κόστος που θα χρειαστεί να καταβάλεις.

 

  Δημιουργία διαφήμισης στο Google Ads ;

 

Στο παρακάτω οδηγό παρουσιάζονται τα 5 απλά βήματα που πρέπει να ολοκληρωθούν για τη προώθηση ιστοσελίδας μέσω διαφήμισης με τη χρήση της πλατφόρμας Google Ads.

 

Βήμα 1ο :

Αρχικά χρησιμοποιώντας το φυλλομετρήτη της επιλογής σου θα πρέπει να μεταβείς στη σελίδα υποδοχής της πλατφόρμας Google Ads στο εσωτερικό της οποίας θα βρεις το κουμπί «Ξεκινήστε τώρα».

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Η ακολουθία του οδηγού αυτού προϋποθέτει πως καλείσαι να χρησιμοποιήσεις για πρώτη φορά τη διεπαφή  του Google Ads. Σε περίπτωση που έχει ήδη λογαριασμό και το πάτημα του κουμπιού «Ξεκινήστε τώρα» σε ανακατευθύνει στο κύριο ταμπλό διαχείρισης θα πρέπει να επιλέξεις + ΝΕΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ. Στη πρώτη περίπτωση η επόμενη οθόνη που θα προβληθεί στον υπολογιστή σου θα είναι η παρακάτω:

 

Google Ads: A Guide for Beginners

Σε αυτό το σημείο θα μετατρέψουμε τον οδηγό της πλατφόρμας σε λειτουργία ειδικού ώστε να έχουμε μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων καθώς και πιο στοχευμένα αποτελέσματα. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξεις το κύριο στόχο για τον οποίο θέλεις να δημιουργήσεις τη νέα καμπάνια προώθησης – διαφήμισης προκειμένου να ενημερώσεις την πλατφόρμα αναζήτησης για το είδος κοινού που επιθυμείς να προσεγγίσεις μέσα από αυτή.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Η πιο σύνηθες επιλογή για ένα καλό και δυνατό ξεκίνημα αποτελεί η επιλογή επισκεψιμότητα ιστότοπου.  Επιλέγοντας το στόχο αυτό θα σου δοθεί  η δυνατότητα να ανακατευθύνεις νέους χρήστες στο εσωτερικό της ιστοσελίδας επιλέγοντας κάθε φορά τη σελίδα προορισμού (landing – page, conversion – page). Αποκτώντας όλο και περισσότερους επισκέπτες δημιουργείς ταυτόχρονα και ένα στοχευμένο κοινό το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε μελλοντικές σου διαφημιστικές εκστρατείες.

 

Έχοντας καθορίσει τον κύριο στόχο ήρθε η στιγμή να επιλέξεις και τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρεις να τον επιτύχεις. Εφόσον έχεις ακολουθήσει τη παραπάνω συμβουλή και την επισκεψιμότητα ιστότοπου σου δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκ των πέντε τύπων καμπάνιας. Αυτών της αναζήτησης και της προβολής. Εμείς θα επιλέξουμε να προσεγγίσουμε νέους χρήστες – πελάτες με χρήση διαφημίσεων με κείμενο.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Για την ολοκλήρωση του πρώτου βήματος θα χρειαστεί να συμπληρώσεις ακόμα κάποιες πληροφορίες όπως την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου και το όνομα καμπάνιας. Θα πρέπει να γνωρίζεις πως οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις που σου δίνει η ίδια η πλατφόρμα Google Ads μπορεί να υποστούν μικρές παραλλαγές ανάλογα το στόχο και το τύπο καμπάνιας που θα επιλέξεις, παρ΄ όλα αυτά οι γενικές κατευθύνσεις παραμένουν ίδιες οπότε μην φοβηθείς να δοκιμάσεις, άλλωστε κάθε δοκιμή φέρνει και νέα γνώση.

 

Βήμα 2ο  :

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου βήματος μπορείς να προχωρήσεις στο δεύτερο το οποίο περιλαμβάνει την επιλογή target group καθώς και του budget που θες να διαθέσεις για τη πρώτη διαφήμιση στη μηχανή αναζήτησης Google. Ας τα πάρουμε με τη σειρά λοιπόν:

 

Αρχικά θα κληθείς να επιλέξεις το δίκτυο προβολής. Στο παράδειγμα αυτό θα συνεχίσουμε με την επιλογή προβολής στο δίκτυο αναζήτησης με στόχο η διαφήμιση να εμφανίζεται μόνο σε αποτελέσματα αναζητήσεων που προκύπτουν με βάση τις λέξεις – φράσεις κλειδιά που θα ορίσεις στο αμέσως επόμενο βήμα.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Επίσης για τη περαιτέρω και ακριβέστερη στόχευση κοινού όπως σε κάθε διαδικτυακή διαφήμιση μπορείς να επιλέξεις ως στόχο ή ως εξαίρεση συγκεκριμένες περιοχές – τοποθεσίες, γλώσσα και τη συμπερίληψη τμημάτων κοινού με βάση χαρακτηριστικά, ενδιαφέροντα και κάποια άλλα στοιχεία τα οποία διαθέτουν (κάτι τέτοιο δεν προτιμάται τουλάχιστον στο διάστημα αρχικών προσπαθειών). Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί πως όσο πιο ξεκάθαρο και καθορισμένο είναι το κοινό που στοχεύεις τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο αριθμός ποιοτικών επισκεπτών που θα αλληλοεπιδρούν με τη διαφήμιση σου.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Στη συνέχεια θα συναντήσεις την ενότητα οριοθέτησης του διαφημιστικού προϋπολογισμού καθώς και της στρατηγικής προσφορών που επιθυμείς να ακολουθήσεις Σου συστήνουμε ανεπιφύλακτα σε πρώτο στάδιο να ακολουθήσεις τη μέθοδο split testing κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να διασπάσεις τον συνολικό προϋπολογισμό που έχει την ευχέρεια να δαπανήσεις στη διαφημιστική σου καμπάνια σε μικρότερα κομμάτια προκειμένου να τα ανακατανείμεις σε περισσότερα διαφημιστικά σύνολα ενισχύοντας τη μέθοδο της δοκιμής.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Στη τελευταία ενότητα του βήματος αυτού σου δίνεται η προαιρετική δυνατότητα να συμπεριλάβεις στη διαφήμιση σου τις λεγόμενες επεκτάσεις (Ad extensions). Οι επεκτάσεις διαφημίσεων αποτελούν την περαιτέρω πληροφορία που θες να αναδείξεις μέσα  από την προβολή της διαφήμισης όπως για παράδειγμα την προσθήκη επιπλέον συνδέσμων για τη κατηγοριοποίηση προϊόντων ή υπηρεσιών, αριθμό τηλεφώνου για μια πιο γρήγορη και άμεση επικοινωνία με το δυνητικό πελάτη, τη φυσική τοποθεσία καταστήματος – διεύθυνση κ.α.

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Βήμα 3ο  :

Προχωρώντας στο τρίτο βήμα ήρθε η στιγμή για τη δημιουργία μιας ομάδας διαφημίσεων δίνοντας της όνομα και καταχωρώντας λέξεις – φράσεις κλειδιά τα οποία θα αντιπροσωπεύουν τη διαφήμιση σου σε πιθανά queries που θέτει ο χρήστης στη γραμμή αναζήτησης. Η ανεύρεση στοχευμένων λέξεων – φράσεων κλειδιών πραγματοποιείτε με δύο τρόπους:  

  1. Πληκτρολογώντας το URL στο οποίο θες να ανακατευθύνεις τον χρήστη μέσω της διαφήμισης που δημιουργείς προκειμένου να σου προτείνει η πλατφόρμα Google Ads λέξεις – φράσεις κλειδιά συμπληρώνοντας το πεδίο αυτόματα.
  2. Ρίχνοντας μια ματιά στο άρθρο με τίτλο «Πως θα επιλέξεις τις κατάλληλες Λέξεις Κλειδιά» το οποίο θα σε μυήσει με επιτυχία στο εργαλείο λέξεων – φράσεων κλειδιών της Google (Keyword Planner).

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Εμείς σου προτείνουμε ανεπιφύλακτα τον δεύτερο τρόπο επιλέγοντας πάντα τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης κατά την καταχώριση των λέξεων - φράσεων κλειδιών στην πλατφόρμα.

 

Βήμα 4ο  :

Για τη δημιουργία διαφήμισης απαραίτητος είναι και ο σχεδιασμός αυτής. Στο βήμα αυτό θα καταφέρεις να ορίσεις επικεφαλίδα και περιγραφή στη διαφήμιση σου. Στη διαδικασία σχεδιασμού έρχεται να συμβάλλει το πεδίο προεπισκόπησης στη δεξιά πλευρά της οθόνης στο οποίο μπορείς να δείς το πως θα εμφανίζεται η διαφήμιση σου στο τελικό χρήστη.

 

Google Ads: A Guide for Beginners

 

Κάθε ομάδα διαφημίσεων όπως είναι λογικό απαιτεί και το δικό της σχεδιασμό δηλαδή τη διεύθυνση ανακατεύθυνσης του χρήστη, επικεφαλίδα, περιγραφή. Δώσε τον απαραίτητο χρόνο στο βήμα αυτό και συμπλήρωσε προσεκτικά τη φόρμα, προσπάθησε να μεγιστοποιήσεις το ποσοστό δύναμης της διαφήμισης σου με ένα καλό - δουλεμένο τίτλο και μια σύντομη αλλά κατανοητή περιγραφή σκεπτόμενος ότι εκτός από τον ανταγωνισμό, αυτό που φαίνεται στο πεδίο προεπισκόπησης είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι υποψήφιοι πελάτες σου.

 

Βήμα 5ο  :

Για το πέμπτο και τελευταίο βήμα το μόνο που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να επιβεβαιώσεις τα στοιχεία χρέωσης συμπληρώνοντας εύκολα και γρήγορα τη φόρμα. Η διαδικασία ολοκληρώνεται πατώντας το κουμπί «Υποβολή». Στη συνέχεια ο λογαριασμός σου θα έχει ενεργοποιηθεί. Πατώντας το κουμπί «Συνέχεια » πολύ σύντομα η διαφημιστική σου καμπάνια θα εξεταστεί από τη πλατφόρμα Google Ads και θα μπορείς να επεξεργαστείς και ελέγξεις την πρόοδο της στο κύριο ταμπλό διαχείρισης.

 

Έχοντας καταφέρει πια να δημιουργήσεις τη πρώτη διαφημιστική σου καμπάνια στη Google, πολύ σύντομα θα χρειαστεί να συνδέσεις το λογαριασμό Google Ads με αυτόν του Google Analytics ώστε να παρακολουθείς και να αναλύεις τα αποτελέσματα των διαφημίσεων σου με μεγαλύτερη επιτυχία. Για τη σύνδεση των δύο αυτών υπηρεσιών μπορείς να σας βοηθήσει ο αναλυτικός οδηγός που προσφέρει η Google.

 

Κλείνοντας ας κρατήσουμε τα παρακάτω:

  • Η χρήση της πλατφόρμας Google Ads και η δημιουργία διαφήμισης στο δίκτυο προβολής της Google είναι ένας καλός τρόπος να δόσεις μια αρχική ώθηση στη προώθηση της ιστοσελίδας, των προϊόντων, των υπηρεσιών που προσφέρεις καθώς και στην αύξηση του brand awareness της επιχείρησης σου.
  • Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αντικαταστήσεις κατ’ αυτόν το τρόπο την προσπάθεια που κάθε επιχειρηματική ιστοσελίδα και όχι μόνο θα πρέπει να καταβάλλει στο κομμάτι του Search Engine Optimization (SEO).
  • Ο σχεδιασμός και η σωστή προβολή μιας επιτυχημένης διαφήμισης δεν αποτελεί δημιούργημα λίγων ωρών ακόμα και ημερών. Για τη δημιουργία, το σχεδιασμό και τη σωστή προβολή μιας διαφημιστικής καμπάνιας σημαντικός παράγοντας είναι το αυξημένο testing, η σωστή παρακολούθηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων και η καλή διαχείριση του προϋπολογισμού.
Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά