Social Media Marketing: 8 βήματα για να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου!
Alexandros K. Nasiopoulos
  • 05-12-2021
  • 782 Unique Views

Το social media marketing είναι πιο αναγκαίο από ποτέ! Μάθε μέσα από 8 βήματα πως θα καταστρώσεις μία επιτυχημένη social media στρατηγική.

Το μεγάλο και ταχεία αναπτυσσόμενο ποσοστό των χρηστών των social media έχει επιβάλλει ένα νέο τρόπο επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, έκφρασης νέων ιδεών και πεποιθήσεων σε τέτοιο βαθμό όπου επιχειρήσεις χωρίς ένα σωστό σχεδιασμό της social media στρατηγικής τους δεν μπορούν να ξεχωρίσουν στην νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Για την εξασφάλιση μιας επιτυχημένης συμμετοχής στα social media καθώς και στο καταναλωτικό κοινό που προσφέρουν, επιχειρήσεις σαν τη δική σου πρέπει να λάβουν υπόψη και να υιοθετήσουν νέου τύπου θεωρίας marketing προκειμένου να ενισχύσουν σημαντικά την παρουσία τους στο χώρο των social media.

Το Social Media Marketing βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε καμπάνιας για προώθηση ιστοσελίδων!

Τι είναι το Social Media Marketing (SMM) ;

Το social media marketing εντάσσεται στην κατηγορία του online marketing και αποσκοπεί στην αξιοποίηση των social media πλατφορμών για την σύνδεση της επιχείρησης σου με υφιστάμενους αλλά και νέους πελάτες με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας προς την επιχειρηματική σου ιστοσελίδα, την αύξηση πωλήσεων και κατ’ επέκταση την ενίσχυση της επαγγελματικής επωνυμίας - brand awareness. H εκπλήρωση των παραπάνω στόχων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη social media στρατηγική που θα επιλέξεις να ακολουθήσεις. Μια τέτοιου είδους στρατηγική marketing περιλαμβάνει τη δημιουργία και δημοσίευση πλουσίου περιεχομένου στους social media λογαριασμούς της επιχείρησης σου, τη συνεχή αλληλεπίδραση με τους εν δυνάμει πελάτες σου, την προβολή διαφημίσεων και την ανάλυση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν.

Τι είναι η Social media στρατηγική ;

Μια social media στρατηγική αποτελεί το σχέδιο με βάση το οποίο η επιχείρηση σου θα καταφέρει όχι απλά να επιβιώσει αλλά να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες εκπλήρωσης των στόχων που έχει θέση εκμεταλλευόμενη τις πλατφόρμες των social media. Το να ξεκινήσεις μια καμπάνια social media marketing στα social media χωρίς να έχεις κατά νου μια social media στρατηγική το πιθανότερο είναι να μη φέρει τα αποτελέσματα που ελπίζεις. Έτσι λοιπόν η δημιουργία ενός καλού σχεδίου – στρατηγική social media θα πρέπει να προηγείται κατά πολύ της τελικής εφαρμογής δίνοντας απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

- Τι θα ήθελες να επιτυχείς ;

- Ποιο είναι το κοινό που θα ήθελες να προσελκύσεις ;

- Τι πληροφορίες θα ήθελες να μεταδώσεις προς το κοινό ;

- Για ποιο σκοπό το κοινό που επιθυμείς να προσελκύσεις χρησιμοποιεί τα social media ;

- Καθώς και με ποιο τρόπο τα χρησιμοποιεί ;

Δημιούργησε τη δική σου social media marketing στρατηγική με 8 απλά βήματα !

Με την παρουσίαση των παρακάτω tips μπορείς να ξεκινήσεις και εσύ την προσπάθεια δημιουργίας της δικής σου μοναδικής social media στρατηγικής, η οποία θα υποστηρίξει στο έπακρο την καμπάνια προώθησης που έχεις επιλέξει να εφαρμόσεις στο χώρο των social media.

1. Αρχικά σκέψου ακριβώς τι επιχειρηματικά αποτελέσματα θέλεις να επιτύχεις με τη χρήση των social media και επέλεξε στόχους κοινωνικής δικτύωσης που συνάδουν με αυτά. Σε κάθε περίπτωση οι στόχοι που έχεις επιλέξει να κυνηγήσεις θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, εφικτοί, μετρήσιμοι, στενά συνδεδεμένοι και κατάλληλοι με το τελικό αποτέλεσμα καθώς και χρονικά περιορισμένοι.

2. Αφιέρωσε χρόνο στη συλλογή πληροφοριών όσον αφορά το κοινό που σε ενδιαφέρει όπως δημογραφικά στοιχεία, τίτλος – κλάδος εργασίας, οικονομικά, αγοραστικές συμπεριφορές, τρόπους ζωής κ.α. οπτικοποιώντας έτσι το προφίλ ενός ιδανικού κοινού. Έχοντας στα χέρια σου τις παραπάνω πληροφορίες θα μπορείς να καλύψεις ευκολότερα τις πραγματικές ανάγκες – επιθυμίες του κοινού σου, προωθώντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου.

3. Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας για τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής social media στρατηγικής αποτελεί η έρευνα και η ανάλυση του ανταγωνισμού. Με τη διεξαγωγή μιας ανταγωνιστικής ανάλυσης θα γνωρίζεις το που βρίσκεται ο ανταγωνισμός σε σχέση με τις δικές σου προσπάθειες καθώς επίσης θα σου δοθεί δυνατότητα να κερδίσεις έδαφος σε σημείο που ο ανταγωνισμός «πονάει».

4. Μην ξεχνάς να ελέγχεις σε τακτά χρονικά διαστήματα τα αποτελέσματα των προσπαθειών σου. Σημαντικό είναι να γνωρίζεις ποιες ενέργειες λειτουργούν ευεργετικά και ποιες όχι. Εντόπισε περιεχόμενο με καλή απόδοση, δημιούργησε μοτίβα και χρησιμοποίησε τα στη social media στρατηγική σου συχνότερα.

5. Επέλεξε προσεκτικά τα social media κανάλια στα οποία επιθυμείς να δραστηριοποιηθείς για τη προώθηση της επιχείρησης σου και την απόκτηση του ιδανικού κοινού. Η επιλογή του κατάλληλου κοινωνικού μέσου εξαρτάται τόσο από τον επιχειρηματικό κλάδο που ανήκεις, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις όσο και από κριτήρια όπως σε ποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης συγκεντρώνονται το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού που στοχεύεις, σε ποια είναι πιο προσιτό καθώς και σε ποια ο βαθμός ενεργής αλληλεπίδρασης με τις νέες δημοσιεύσεις σου είναι μεγαλύτερος. Έπειτα από τη σωστή επιλογή κοινωνικού μέσου σημαντικό επίσης για μια ολοκληρωμένη social media στρατηγική είναι η δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου για κάθε μία από τις επιλογές.

6. Η αλόγιστη δημιουργία και δημοσίευση νέου περιεχομένου δεν είναι απαραίτητα κάτι ωφέλιμο για μια social media στρατηγική. Όρισε ένα χρονοδιάγραμμα για τη δημοσίευση νέου περιεχομένου στο επαγγελματικό προφίλ της επιχείρησης σου στα social media εξασφαλίζοντας την κατάλληλη απόσταση μεταξύ των δημοσιεύσεων, τη κατάλληλη συχνότητα προβολής και προώθησης περιεχομένου για τη μέγιστη αφοσίωση του κοινού καθώς και τη λεπτομερή στόχευση του αποτελέσματος που αναζητάς.

7. Δώσε τον απαραίτητο χρόνο στην social media στρατηγική παρακολουθώντας ταυτόχρονα την απόδοση και τους καρπούς που θα επιφέρει σε σχέση με τους αρχικούς στόχους. Επανεξέτασε κάθε πτυχή της social media στρατηγικής που δημιούργησες, αναθεώρησε τους στόχους σου για ακόμα μια φορά και προσάρμοσε τη social media στρατηγική σου στα δεδομένα που έχεις ήδη συλλέξει.

8. Φτάνοντας σε σημείο να έχεις στα χέρια σου την τελική μορφή της social media στρατηγικής σου θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει εδώ. Τόσο ο χώρος των social media όσο και οι ανάγκες της επιχείρησης σου αλλάζουν συνεχώς έτσι και η στρατηγική social media θα  πρέπει να προσαρμόζεται στις εκάστοτε αλλαγές.

Super Tip! Το ήξερες ότι τα posts στα social media μπορούν να αποδώσουν καλύτερα συγκεκριμένες ώρες της ημέρας; Ναι! Ακριβώς αυτό! Μέσα από επιστημονικές έρευνες οι ειδικοί στα social media έχουν επιλέξει την ώρα και τις ημέρες που θα πρέπει να ποστάρεις στα social media, λαμβάνοντας υπόψη ακόμη και την ψυχολογία του επισκέπτη. Η καταλληλότερη ώρα λοιπόν για να ποστάρεις στα social media είναι 10πμ και η καταλληλότερες ημέρες της εβδομάδας για να έχεις την καλύτερη απόδοση είναι η Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη. Για να μην το έχεις συνέχεια στο μυαλό σου, χρησιμοποίησε το Facebook Business Suite για να φτιάξεις scheduled posts, τα οποία θα δημοσιεύουν αυτόματα το περιεχόμενο που εσύ επέλεξες την κατάλληλη ώρα και ημέρα.

Συνοψίζοντας, το κλειδί για μία αποτελεσματική social media marketing καμπάνια, η οποία θα προβάλει και θα εδραιώσει την ύπαρξη της επιχείρησης σου στο διαδικτυακό κόσμο των social media αναμφισβήτητα είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας ικανής social media στρατηγικής.

Μην χάνεις χρόνο λοιπόν!

Ξεκίνα τη δική σου προσπάθεια αξιοποιώντας τις βασικές συμβουλές που μπήκες στον κόπο να διαβάσεις παραπάνω. Δείξε την ανάλογη επιμονή, βάλε το σχέδιο σου σε λειτουργία, δοκίμασε, αξιολόγησε και κάνε τις απαραίτητες διορθώσεις κάθε φορά για την εκπλήρωση των τελικών σου στόχων.

Αν έχεις χρόνο διάβασε και το 8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

Άφησε το σχόλιο σου παρακάτω και ο digital marketing agent της εταιρείας μας θα λύσει κάθε σου απορία!

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά