ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

SEO σε eCommerce: Όλα όσα πρέπει να βελτιώσετε

Κωνσταντίνος Ρουμελιώτης on 17-09-2019. Modified on 13-11-2019
SEO σε eCommerce: Όλα όσα πρέπει να βελτιώσετε

SEO σε eCommerce: Όλα όσα πρέπει να βελτιώσετε

Στο άρθρο αυτό θα εμβαθύνουμε στο SEO σε eCommerce ή αλλιώς στο SEO σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Θα προτείνουμε τεχνικές που θα βελτιώσουν την προβολή σας στις μηχανές αναζήτησης και εκτός από την προσέλκυση νέων οργανικών επισκεπτών, θα βοηθήσουν στις πωλήσεις σας.

Εισαγωγικά για το SEO σε eCommerce

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα εκτός από την αρχική σελίδα και τις κατηγορίες όπου προβάλλονται όλα τα προϊόντα, έχει σελίδες που παρουσιάζεται κάθε προϊόν ξεχωριστά. Όσον αφορά το SEO σε eCommerce, η σελίδα του προϊόντος είναι η σελίδα που οι SEO experts πρέπει να αφιερώσουν τον περισσότερο χρόνο. 

1. Τα βασικά βήματα SEO για την Product Page

Η product page είναι και αυτή μία σελίδα όπως οι υπόλοιπες σελίδες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Τις τεχνικές που χρησιμοποιείτε στο υπόλοιπο eshop μπορείτε να τις εφαρμόσετε και στη σελίδα προϊόντων σας.

  • Δημιουργήστε έναν όμορφο τίτλο για το προϊόν σας, χρησιμοποιώντας και το όνομα της κατασκευάστριας εταιρίας αν είναι εφικτό. Για παράδειγμα πχ. Apple Macbook MJLQ2 Gold Corei7. Χρησιμοποιώντας και το brand στον τίτλο του προϊόντος μπορείτε να προσελκύσετε επισκέπτες που αναζητούν μόνο το brand. Χρησιμοποιώντας επίσης ένα χαρακτηριστικό όπως το Corei7 του παραδείγματος, μπορείτε να τραβήξετε επισκεψιμότητα από άτομα που αναζητούν γενικά υπολογιστές με Corei7.

 

  • Δημιουργήστε μία κατατοπιστική, μοναδική περιγραφή για κάθε προϊόν. Όπως αναφέραμε και στο άρθρο μας Πως θα αυξήσετε τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα σας, ποτέ μη χρησιμοποιείτε ακριβώς την περιγραφή που έχουν γράψει και άλλα website, όπως του κατασκευαστή. Στην καλύτερη περίπτωση οι επισκέπτες θα δουν ότι δεν προσφέρετε κάτι καλύτερο από τα υπόλοιπα eshop, ενώ στη χειρότερη περίπτωση ίσως να τιμωρηθείτε για αντιγραφή περιεχομένου - duplicate content από τις μηχανές αναζήτησης και το website σας να θεωρηθεί χαμηλής ποιότητας.

 

  • Δημιουργήστε meta description που θα προκαλέσουν εντύπωση. Κάθε προϊόν πρέπει να έχει ένα μοναδικό meta description. Όπως αναφέρουμε και στο άρθρο μας Website SEO: Πως να εφαρμόσετε Search Engine Optimization στο website σας, το meta description είναι εκείνο που θα φέρει τον επισκέπτη στο website σας εφόσον διαπιστώσει ότι και ο τίτλος τον καλύπτει. Φανταστείτε δυο διαφορετικά meta description:
    • Α. Display. Retina display; 15.4-inch (diagonal) LED-backlit display with IPS technology; 2880-by-1800 native resolution at 220 pixels per inch ...
    • Β. Macbook Pro MJLQ2, Αγοράστε το σε προνομιακή τιμή και με εγγύηση 1 έτους.
  • Και τα δυο ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν το ίδιο προϊόν, όμως έχουν διαφορετικά meta description. Ποιό από τα δυο θα επιλέγατε να κάνετε κλικ; Το Β, κάνω λάθος; Ακόμα και αν το eCommerce του Β είχε πιο ακριβό το laptop, ίσως να κέρδιζε την αγορά γιατί περιέχει κάτι παραπάνω από τα έτοιμα meta description του κατασκευαστή.

 

  • Προσθέστε στο προϊόν υψηλής ποιότητας φωτογραφίες με τα κατάλληλα alt tags. Πριν λίγο καιρό χρησιμοποίησα μία φωτογραφία που βρήκα στο google για ένα άρθρο μου. Ο συνέταιρος μου Αλέξανδρος Νασιόπουλος έσπευσε να με διορθώσει. Οι μηχανές αναζήτησης μου είπε βλέπουν από που κατέβασες τη φωτογραφία και ίσως τιμωρήσουν το άρθρο σου. Με μία αναζήτηση στο ίντερνετ κατάλαβα ότι ίσως έχει δίκιο με πολλές εταιρίες να βρίσκουν duplicated images. Τραβηγμένο ναι μεν να ασχοληθούν οι μηχανές αναζήτησης με τις εικόνες (και να είναι κριτήριο κατάταξης μελλοντικά), αλλά πόσο δύσκολο είναι να τραβήξω μόνος μου κάποιες φωτογραφίες και να τις μοιραστώ με τους πελάτες μου ή πόσο δύσκολο είναι να δημιουργήσω εγώ μία εικόνα για το άρθρο μου με ένα πρόγραμμα photo editing;

 

  • Φροντίστε για την εμπειρία των χρηστών - User Experience. Θα το βρείτε σε επόμενα άρθρα!!!

2. Προσθέστε structured data στη σελίδα προϊόντος

Τα rich results είναι πλέον στη ζωή μας και τα συναντάμε όλο και πιο συχνά ακόμα και στο SEO σε eCommerce. Με κώδικα μπορείτε να μαρκάρετε κάθε σημείο της σελίδας και να εξηγήσετε στις μηχανές αναζήτησης και στους επισκέπτες τι αποτελεί κάθε κομμάτι στη σελίδα ενός προϊόντος. Ποιά είναι η τιμή του προϊόντος; Ποία είναι η μέση αξιολόγησή του και πόσοι το έχουν αξιολογήσει; Ποιά είναι η κύρια εικόνα του προϊόντος και πόσα τεμάχια είναι σε διαθεσιμότητα;

Χωρίς τα structured data οι μηχανές βλέπουν τη σελίδα προϊόντος σαν ένα άρθρο με εικόνες και κείμενο. Τα structured data είναι εκείνα που εξηγούν στις μηχανές αναζήτησης τι είναι το κάθε τι στην product page. Με τη σειρά τους οι μηχανές αναζήτησης, παρόλο που δε τα χρησιμοποιούν "ακόμα" για να κατατάξουν τις σελίδες - ranking factor, επιβραβεύουν τη χρήση τους εμφανίζοντας τα αποτελέσματα ως rich results. Δείτε σαν παράδειγμα ένα προϊόν μας.

SEO σε eCommerce: Όλα όσα πρέπει να βελτιώσετε

Ένας ακόμα λόγος που πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε είναι ότι διαχειρίζεται τις εντυπώσεις των επισκεπτών σας. Ο επισκέπτης γνωρίζει την τιμή και τη διαθεσιμότητα και όταν θα επισκεφτεί τη σελίδα σας θα μετατραπεί άμεσα σε αγοραστή - πελάτη (conversion).

3. Προσθέστε πραγματικές αξιολογήσεις - reviews

Σύμφωνα με έρευνες, περισσότεροι από το 80% των καταναλωτών ελέγχουν τις αξιολογήσεις πριν αγοράσουν online. Πολλοί από αυτούς βέβαια μόλις αντικρίζουν πολλές θετικές κριτικές, δε τις θεωρούν και πολύ αξιόπιστες. Μία νέα τάση είναι να παραβλέπουν τις θετικές κριτικές στο προϊόν και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις αρνητικές κριτικές. Έρευνες σχετικές με τη ψυχολογία του καταναλωτή αναφέρουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα με αξιολόγηση 4 στα 5 αστέρια, παρά εκείνα με αξιολόγηση 5 στα 5.

Προσπαθήστε και εσείς να παροτρύνετε τους πελάτες σας να αξιολογήσουν τα προϊόντα σας. Έχετε αρνητικές κριτικές; Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας για να μάθετε τι ακριβώς δε τους άρεσε και βρείτε λύση, έτσι ίσως η αρνητική κριτική αλλάξει.

Χρησιμοποιήστε τη 2 τεχνική και προσθέστε με δομημένα δεδομένα με κριτικές στο e-commerce σας, ώστε να κερδίσετε τα rich results στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

4. Κάντε τη σελίδα των προϊόντων σας να ανοίγει απίστευτα γρήγορα

Ο κόσμος δεν έχει μάθει να περιμένει. Η αναμονή κοστίζει χρήματα. Ειδικά στις μέρες μας όπου όλοι αναζητούν στο internet με mobile συσκευές, κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Οι επισκέπτες περιμένουν η σελίδα σας να φορτώσει πολύ γρήγορα, το ίδιο και οι μηχανές αναζήτησης. Η ταχύτητα μετράει ακόμη περισσότερο εάν θέλετε να μετατρέψετε έναν επισκέπτη σε πελάτη. Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορείτε να εφαρμόσετε, αλλά καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα web developer που θα γνωρίζει καλύτερα τι χρειάζεται η σελίδα σας για να ανοίγει πιο γρήγορα.

5. Φροντίστε να ελέγξετε την product page για τη User Experience (UX)

Όπως αναφέρουμε και στο άρθρο μας Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων στη δημιουργία της πρώτης εντύπωσης, η πρώτη εντύπωση είναι εκείνη που θα κερδίσει τον επισκέπτη και θα τον μετατρέψει σε πελάτη. Η User Experience (UX) είναι τα συναισθήματα και συμπεριφορές που θα βιώσει ένας επισκέπτης μπαίνοντας στη σελίδας σας, κοιτώντας τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας και το προϊόν σας. Από έρευνες έχει προκύψει ότι το 82% των ιστοσελίδων παγκοσμίως έχουν πολύ φτωχή User Experience. Είναι πολλά τα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε, από τις εικόνες του προϊόντος έως και τη θέση του Buy button. Από τη εμπειρία μας, Simple is Better Than Complex. Μία minimal εμφάνιση χωρίς πολλά περιττά γραφικά που αποσπούν την προσοχή του επισκέπτη, χωρίς πολλές επιλογές χρωμάτων και μεγεθών και μία γρήγορη checkout page, είναι το μυστικό για την επιτυχία.

6. Χτίστε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας, δείξτε ότι είστε πραγματικοί άνθρωποι και όχι μία παγερή ιστοσελίδα

Για να μετατρέψετε έναν επισκέπτη σε πελάτη (conversion), θα πρέπει να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του. Ο επισκέπτης θέλει να δει ότι έχετε φυσική παρουσία σαν άτομο και σαν επιχείρηση και ότι τα χρήματά του δε θα καταλήξουν σε μία ψεύτικη επιχείρηση. Οι μηχανές αναζήτησης και αυτές με τη σειρά τους προσπαθούν να ελέγξουν τη φερεγγυότητα ενός e-commerce βλέποντας τις κριτικές, το search authority, τα backlinks και τα άρθρα.

Κάτι που μπορείτε να κάνετε εύκολα για να κερδίσετε ένα μέρος της εμπιστοσύνης των πελατών σας είναι να δημιουργήσετε σελίδα About Us, σελίδα Customer Service, σελίδα Shipping και Returns και πολλά άρθρα που θα αυξήσουν το search authority του e-commerce σας.

Συνοψίζοντας, αν θέλετε πραγματικά να κάνετε SEO σε eCommerce, δε θα πρέπει μόνο να εστιάζεται σε κοινές λύσεις SEO, θα πρέπει να ψάξετε λίγο βαθήτερα στην ψυχολογία και στην UX των επισκεπτών σας.

Η Cloud O.E. με πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη UX custom online εφαρμογών και στην βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO, μπορεί να σας βοηθήσει είτε με το σχεδιασμό, είτε με το SEO, είτε με το marketing του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Επικοινωνήστε μαζί μας για μία Δωρεάν αξιολόγηση του e-Commerce σας!

REVIEWS (1)
by Αγγ_Ρεβ on 2019-09-18 18:42:27

Πολύ χρήσιμες συμβουλές. Ευχαριστούμε πολύ!!

BACK TO TOP