Βελτιώστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης
Crawling, indexing, ranking: Βελτιώστε την κατάταξη του site σας και γνωρίστε τον τρόπο που λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και ο αλγόριθμος της Google...
ΛεπτομέρειεςΣε περίπτωση που βρεθήκατε απ' ευθείας σε αυτό το άρθρο και προτού προχωρήσετε στην ανάγνωσή του, θα προτείναμε να αφιερώσετε λίγα λεπτά και να διαβάσετε το πρώτο μέρος αυτής της σειράς άρθρων πάνω στο SEO: "Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO;"
Σε διαφορετική περίπτωση, υποθέτουμε ότι γνωρίζετε ήδη τι είναι SEO, ότι το SEO είναι ένα σύνολο από τεχνικές διαδικτυακού μάρκετινγκ και τους τρόπους που το SEO μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας. Είναι πολύ σημαντικό όμως να γνωρίζετε, ότι υπάρχουν και τεχνικές SEO που μπορούν, τελικά, να βλάψουν το website σας και να δείτε κυριολεκτικά σε μία νύχτα, τα όνειρά σας να γίνονται καπνός.
Ξεπέρασε κάθε ανταγωνιστή στα αποτελέσματα αναζήτησης με SEO! Δες τα αποτελεσματικά πακέτα για προώθηση ιστοσελίδων της Cloud O.E.
Στο άρθρο αυτό, που αποτελεί το δεύτερο μέρος μίας σειράς άρθρων πάνω στο SEO, θα αναλύσουμε τις διαφορετικές τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης. Κάποιοι τις ονομάζουν "καλές" και "κακές" τεχνικές. Εμείς, αν και διαφωνούμε κάθετα με τη χρήση τεχνικών "black hat SEO", προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι με τους τρόπους τους οποίους χρησιμοποιεί ο καθένας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που παρουσιάζονται.
Ως συνέπεια αυτού, θα προσπαθήσουμε να μη χρησιμοποιήσουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Θα πούμε απλά ότι "white hat SEO" είναι τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων, που βρίσκονται 100% μέσα στις κατευθυντήριες γραμμές της Google (Google webmaster guidelines), αντίθετα με το black hat SEO.
Η Google έχει αναπτύξει μία σειρά από κατευθυντήριες γραμμές ή τεχνικές για τους διαχειριστές των ιστότοπων (websites). Οι τεχνικές αυτές μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα website, ώστε να είναι πιο φιλικό (SEO-Friendly) προς την ίδια τη Google και όχι μόνο.
Οι τεχνικές αυτές, μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο το website σας αλλά και εσάς τους ίδιους, με πολλούς τρόπους:
Κατ' αρχήν αυξάνουν τις πιθανότητες που έχει το website σας, να βρεθεί σε καλύτερη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (search engine results pages - SERPs)
Βοηθούν ώστε το περιεχόμενο του website σας, να μπορεί να ανακαλυφθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Καμία ιστοσελίδα και κανένα άρθρο ή προϊόν δεν είναι χρήσιμο, αν δε μπορεί να ανιχνευθεί από τις μηχανές αναζήτησης.
Βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν, το τι ακριβώς αφορά το website σας και με τι ακριβώς έχει σχέση το περιεχόμενο του website σας.
Βοηθούν ώστε το website σας και το περιεχόμενό του, να είναι πιο φιλικό προς τους επισκέπτες του website σας (user-friendly).
Ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες που έχει το website σας να αποκλειστεί (banned), από τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Εφόσον είστε ο διαχειριστής του website σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εσείς αυτές τις απλές τεχνικές που εφαρμόζοντάς τες, έχετε μεγάλες πιθανότητες να αυξήσετε το οργανικό traffic του website σας, αλλά και την εμπειρία των χρηστών του website σας.
Βοηθήστε τη Google να βρει τις σελίδες σας
Βοηθήστε τη Google να κατανοήσει τις σελίδες σας
Ακολουθήστε τις προτεινόμενες πρακτικές της Google για τις εικόνες σας
Το Google Images είναι ένας τρόπος οπτικής ανακάλυψης της πληροφορίας στο ίντερνετ. Προσθέτοντας περισσότερο σχετικό περιεχόμενο γύρω από τις εικόνες, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι πολύ πιο χρήσιμα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο traffic προς το website σας, από το Google Images. Για να αυξήσετε την εμφάνιση των εικόνων του περιεχομένου σας στο Google Images, επικεντρωθείτε στο να παρέχετε καλύτερη εμπειρία στους χρήστες του website σας και μην αποσκοπείτε αποκλειστικά στην προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης.
Βοηθήστε τους επισκέπτες του website σας να το χρησιμοποιήσουν
Η Google αναφέρει στη σελίδα της ότι πρέπει να είστε αισιόδοξοι και ότι δεν πρέπει να φοβάστε απολύτως τίποτα, αν δημιουργήσετε ένα website, σαν να μην υπήρχαν οι μηχανές αναζήτησης. Υποστηρίζει ότι η σελίδα σας θα έχει πολύ μεγαλύτερα οφέλη αν επικεντρωθείτε στο να προσφέρετε μία ανώτερη εμπειρία χρηστών, από το να ψάχνετε τρόπους για να εξαπατήσετε τις μηχανές αναζήτησης.
Βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθήσετε
Η Google είναι απόλυτη όσον αφορά τις κατευθυντήριες γραμμές ποιότητας (quality guidelines) που έχει θέσει, για τις διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ιστοσελίδων. Στη σελίδα της τονίζεται ότι η εφαρμογή τεχνικών όπως αυτές που βρίσκονται στην παρακάτω λίστα, μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την αφαίρεση ή απαγόρευση (ban) του website σας, από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης Google. Συνεχίζουν, προσθέτοντας ότι μία τεχνική εξαπάτησης ή αλλοίωσης αποτελεσμάτων μπορεί να προκαλέσει την αφαίρεση του website από τις SERPs, ακόμα και αν η τεχνική αυτή δεν βρίσκεται στην παρακάτω λίστα.
Οι τεχνικές που θα αναφέρουμε παρακάτω, είναι οι πιο συνήθεις τεχνικές εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι διάφοροι webmasters κατά την προώθηση ιστοσελίδων, με σκοπό την αλλοίωση των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και την κατάταξη ενός website σε υψηλότερη θέση, από αυτή που πρέπει να βρίσκεται ή αλλιώς τεχνικές black hat SEO.
Η Google έχει αναπτύξει ακόμα και ένα εργαλείο αναφοράς SPAM websites, όπως ονομάζονται, σε περίπτωση που θέλετε να αναφέρετε κάποιο website που θεωρείτε ότι παραβιάζει τους κανόνες της Google.
Συγκεκριμένες τεχνικές που δε θέλετε να δοκιμάσετε
Τώρα που γνωρίζετε ποιες είναι οι κατευθυντήριες γραμμές της Google, όσον αφορά την προώθηση ιστοσελίδων, πάμε να δούμε τι είναι white hat SEO.
Εάν ρωτούσατε έναν black hat, πιθανώς να σας έλεγε ότι white hat είναι "άτομα χωρίς φαντασία, που κάνουν ότι τους πει η Google", χωρίς όμως αυτό να ισχύει στην πραγματικότητα.
White hat είναι ουσιαστικά μία φιλοσοφία του SEO. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία αυτή, οι τεχνικές Search Engine Optimization που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ιστοσελίδων, όπως αναφέραμε και παραπάνω, βρίσκονται 100% μέσα στις κατευθυντήριες γραμμές της Google.
Δεν είναι όμως η έλλειψη φαντασίας που ευθύνεται για την επιλογή της τακτικής αυτής. Όταν αναφερόμαστε στο SEO μιλάμε στην ουσία για μάρκετινγκ, συγκεκριμένα digital marketing. Και ένα βασικό στοιχείο του καλού μάρκετινγκ είναι η φαντασία, που είναι απαραίτητη για τη σύνδεση των κομματιών ενός αποσυνδεδεμένου παζλ και την ανάπτυξη μίας στρατηγικής.
Οι white hat είναι επαγγελματίες του SEO που προτιμούν να παίζουν εντός των κανόνων των αλγορίθμων. Θέλουν να απέχουν από την περίπτωση του αποκλεισμού ενός website από τις SERPs. Στην ουσία θέλουν να ακολουθούν μία ασφαλή στρατηγική, για να κρατήσουν την άριστη φήμη τους και να φροντίσουν για το καλό των πελατών τους.
Αν ζητούσατε από έναν white hat να περιγράψει τον εαυτό του, πιθανώς να σας έλεγε ότι του αρέσει να νικά σε δύσκολες μάχες, οι οποίες όμως μόλις κερδηθούν συνεχίζουν να φέρνουν αποτελέσματα ακόμα και αν οι προσπάθειες σταματήσουν.
Αντίθετα με το white hat είναι to black hat. Black hat δηλαδή είναι τεχνικές για την προώθηση ιστοσελίδων, που δεν ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές της Google.
Ένας black hat, θα εφαρμόσει όσες τεχνικές χρειαστεί προκειμένου να ανεβάσει το ranking ενός website στις μηχανές αναζήτησης, ανεξάρτητα από το τι λέει η Google. Τεχνικές δηλαδή που αναφέραμε στην παραπάνω λίστα με τις τεχνικές που δε θέλετε να δοκιμάσετε και άλλες που ίσως δεν περιλαμβάνονται στη λίστα αυτή.
Εάν ρωτούσατε έναν white hat, πιθανώς να σας έλεγε ότι black hat είναι "άτομα ανήθικα, που σκοπό έχουν να χειραγωγήσουν τις μηχανές αναζήτησης και είναι υπεύθυνα για τον πόλεμο μεταξύ των websites".
Ισχύει όμως αυτό, ανεξάρτητα από το σκοπό που έχει η εφαρμογή μίας τέτοιας τακτικής;
Τι εννοούμε: Ας υποθέσουμε ότι έχετε μία μικρή βιοτεχνία κατασκευής πασχαλινών λαμπάδων. Λίγους μήνες πριν το Πάσχα, σκεφτήκατε και αποφασίσατε να κατασκευάσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, για να πουλήσετε όσες περισσότερες λαμπάδες είναι δυνατόν.
Αν προσεγγίζατε έναν white hat SEO, πολύ πιθανό να σας έλεγε ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε τόσο υψηλό οργανικό traffic στις μηχανές αναζήτησης σε τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχετε την αύξηση των πωλήσεων που επιθυμείτε.
Αντίθετα, ένας black hat SEO, μπορεί να αναλάμβανε με ευχαρίστηση τη δουλειά και να κατάφερνε, μέσω των τεχνικών που θα εφάρμοζε, την επίτευξη του στόχου σας για αυξημένες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα σας κατά το ερχόμενο Πάσχα.
Για να αποδώσουμε οπτικά τη διαφορά ανάμεσα στο black hat SEO και το white hat SEO και να καταλάβετε τις διαφορές των δύο τακτικών στην προσπάθεια που απαιτείται για αύξηση του οργανικού traffic και τα αποτελέσματα που έχουν με την πάροδο του χρόνου, δημιουργήσαμε το παρακάτω γράφημα.
Στο γράφημα αυτό βλέπετε ότι οι τεχνικές white hat SEO, απαιτούν πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για την αύξηση του οργανικού traffic και η προσπάθεια αυτή φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Μόλις όμως ο στόχος επιτευχθεί τα αποτελέσματα παραμένουν ενώ μειώνεται σημαντικά η προσπάθεια που απαιτείται, για τη διατήρησή τους.
Αντίθετα, οι τεχνικές black hat SEO, απαιτούν πολύ μικρότερη προσπάθεια και φέρνουν σημαντικά αποτελέσματα σε πολύ μικρότερο χρόνο. Μόλις όμως οι μηχανές αναζήτησης αντιληφθούν τη χρήση των τεχνικών αυτών, αφαιρούν εντελώς το website από τις σελίδες αποτελεσμάτων τους και το οργανικό traffic μειώνεται κατακόρυφα μέχρι να μηδενιστεί.
Ας είμαστε αντικειμενικοί. Όταν οι ανταγωνιστές σας έχουν από μερικές χιλιάδες backlinks έως πέντε εκατομμύρια backlinks ή μπορεί και παραπάνω, εσείς θα προτιμήσετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες της Google και να καταβάλετε τεράστιες προσπάθειες για τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, με την ελπίδα να φανείτε κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον, στην 1η σελίδα στις μηχανές αναζήτησης;
Ενώ τα έξοδα τρέχουν και πρέπει συνεχώς να βγάζετε από την τσέπη σας για να καλύψετε τις υποχρεώσεις σας, δεν θα μπείτε στον πειρασμό να δημιουργήσετε backlinks για να βελτιώσετε το ranking του website σας και να αυξήσετε το οργανικό σας traffic;
Φυσικά και θα μπείτε στον πειρασμό. Καμία επιχείρηση δεν έχει τη δυνατότητα να αντέξει το οικονομικό βάρος για όσους μήνες ή έτη χρειαστούν (ανάλογα με τον ανταγωνισμό), μέχρι να έρθουν "φυσικά" τα οργανικά αποτελέσματα και τα backlinks. Στην περίπτωση αυτή, θα κινηθείτε στα όρια του gray hat SEO.
Οι gray hat SEO πιστεύουν και ακολουθούν τη φιλοσοφία του white hat SEO, με μία μοναδική διαφορά: τη δημιουργία backlinks.
Ένας gray hat SEO, θα ακολουθήσει όλους τους κανόνες της Google, εκτός από τη δημιουργία συνδέσμων που δείχνουν την ιστοσελίδα που προσπαθεί να προωθήσει. Αυτή η "παράβαση" των κανόνων της Google, δίνει τη γκρι απόχρωση στους grey hat SEO.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ένας gray hat SEO θα αγοράσει backlinks από πωλητές ή ότι θα αγοράσει backlinks "με το κιλό", όπως θα έκανε ένας black hat SEO. Αντίθετα, ένας gray hat SEO, θα αναπτύξει ποιοτικό περιεχόμενο για να δημιουργήσει ποιοτικά backlinks, σε high domain authority websites.
Δυστυχώς υπάρχουν και asshats. Τι είναι οι asshats;
Για να εξηγήσουμε τον όρο ας δούμε ένα ακόμα παράδειγμα και ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ξενοδοχείο, για το οποίο έχετε κατασκευάσει μία ιστοσελίδα ξενοδοχείου. Έχετε πολλά χρόνια τη σελίδα σας, σας έχει στοιχίσει αρκετά χρήματα για την κατασκευή και προώθησή της και σας ικανοποιεί πλήρως.
Έχει όμως ένα μειονέκτημα: Δε σας φέρνει αρκετούς οργανικούς επισκέπτες και, άρα, ούτε πελάτες στο ξενοδοχείο σας. Αποφασίζετε λοιπόν να προσλάβετε έναν ειδικό στην προώθηση ιστοσελίδων, στην προσπάθειά σας να αυξήσετε τις κρατήσεις σας και τα κέρδη σας.
Κάνετε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και άθελά σας προσλαμβάνετε έναν αυτονομαζόμενο "ειδικό στο SEO", για να φέρει το έργο εις πέρας. Του δίνετε την προκαταβολή που συμφωνήσατε και ύστερα από μερικούς μήνες βλέποντας το οργανικό traffic σας να έχει αυξηθεί σημαντικά, τον ευχαριστείτε και τον εξοφλείτε για τη δουλειά του.
Ενώ είσαστε χαρούμενοι για την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας και τα κέρδη που σας φέρνει, ξαφνικά κάποια μέρα δεν έχετε ούτε μία κράτηση. Ψάχνοντας να βρείτε τι συμβαίνει και που πήγαν οι πελάτες σας, μπαίνετε στο Google Analytics και διαπιστώνετε ότι η σελίδα σας δεν έχει κανέναν οργανικό επισκέπτη, αφού έχει απαγορευτεί από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης Google.
Στην περίπτωση αυτή πέσατε στα χέρια ενός "asshat", όπως ονομάζονται. Ένας asshat, μπορεί να είναι κάποιος γνώστης του SEO, ο οποίος δεν ενδιαφέρεται για την επιχείρησή σας, αλλά έχει στόχο ένα γρήγορο και εύκολο κέρδος για τον εαυτό του. Μπορεί βέβαια να είναι και κάποιος άσχετος από SEO, ο οποίος εφαρμόζει κάποιες τεχνικές για άμεση αύξηση του οργανικού traffic με σκοπό, φυσικά, το κέρδος.
Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιλογή συνεργάτη, για την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Ειδικά εάν τύχει να συνομιλήσετε με άτομα ή επιχειρήσεις προώθησης ιστοσελίδων, που σας υπόσχονται άμεση αύξηση του οργανικού traffic με χαμηλό κόστος (όχι απαραίτητα), από τεχνικές που μόνο αυτοί σαν ειδικοί γνωρίζουν, συμβουλή μας θα ήταν να μείνετε μακριά.
Θέλετε να δείτε πόσο μπορεί να στοιχίζει η ανάπτυξη μίας σωστής στρατηγικής SEO; Δείτε τις υπηρεσίες μας στο Search Engine Optimization.
Μπορείτε να ενημερωθείτε για τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο συνεργάτης που θα αναλάβει την προώθηση της ιστοσελίδας σας, στο άρθρο μας "Εταιρεία SEO: Πως να επιλέξετε ανάμεσα στις εταιρείες SEO".
Μη φύγετε! Διαβάσετε το επόμενο άρθρο της σειράς αυτής πάνω στο SEO: "Βελτιώστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης".
Αξιολογήστε το Άρθρο