ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO

Alexandros Nasiopoulos on 06-09-2019. Modified on 30-10-2019
Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO

Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO

Σε περίπτωση που βρεθήκατε απ' ευθείας σε αυτό το άρθρο και προτού προχωρήσετε στην ανάγνωσή του, θα προτείναμε να αφιερώσετε λίγα λεπτά και να διαβάσετε το πρώτο μέρος αυτής της σειράς άρθρων πάνω στο SEO: "Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO;"

Σε διαφορετική περίπτωση, υποθέτουμε ότι γνωρίζετε ήδη τι είναι SEO, ότι το SEO είναι ένα σύνολο από τεχνικές διαδικτυακού μάρκετινγκ και τους τρόπους που το SEO μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας. Είναι πολύ σημαντικό όμως να γνωρίζετε, ότι υπάρχουν και τεχνικές SEO που μπορούν, τελικά, να βλάψουν το website σας και να δείτε κυριολεκτικά σε μία νύχτα, τα όνειρά σας να γίνονται καπνός.

Τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων

Στο άρθρο αυτό, που αποτελεί το δεύτερο μέρος μίας σειράς άρθρων πάνω στο SEO, θα αναλύσουμε τις διαφορετικές τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης. Κάποιοι τις ονομάζουν "καλές" και "κακές" τεχνικές. Εμείς, αν και διαφωνούμε κάθετα με τη χρήση τεχνικών "black hat SEO", προσπαθούμε να είμαστε ανοιχτόμυαλοι με τους τρόπους τους οποίους χρησιμοποιεί ο καθένας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που παρουσιάζονται.

Ως συνέπεια αυτού, θα προσπαθήσουμε να μη χρησιμοποιήσουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Θα πούμε απλά ότι "white hat SEO" είναι τεχνικές SEO, για την προώθηση ιστοσελίδων, που βρίσκονται 100% μέσα στις κατευθυντήριες γραμμές της Google (Google webmaster guidelines), αντίθετα με το black hat SEO.

Google webmaster guidelines

Η Google έχει αναπτύξει μία σειρά από κατευθυντήριες γραμμές ή τεχνικές για τους διαχειριστές των ιστότοπων (websites). Οι τεχνικές αυτές μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν σε ένα website, ώστε να είναι πιο φιλικό (SEO-Friendly) προς την ίδια τη Google και όχι μόνο.

Οι τεχνικές αυτές, μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο το website σας αλλά και εσάς τους ίδιους, με πολλούς τρόπους:

Κατ' αρχήν αυξάνουν τις πιθανότητες που έχει το website σας, να βρεθεί σε καλύτερη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (search engine results pages - SERPs)

Βοηθούν ώστε το περιεχόμενο του website σας, να μπορεί να ανακαλυφθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Καμία ιστοσελίδα και κανένα άρθρο ή προϊόν δεν είναι χρήσιμο, αν δε μπορεί να ανιχνευθεί από τις μηχανές αναζήτησης.

Βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν, το τι ακριβώς αφορά το website σας και με τι ακριβώς έχει σχέση το περιεχόμενο του website σας.

Βοηθούν ώστε το website σας και το περιεχόμενό του, να είναι πιο φιλικό προς τους επισκέπτες του website σας (user-friendly).

Ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες που έχει το website σας να αποκλειστεί (banned), από τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Εφόσον είστε ο διαχειριστής του website σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εσείς αυτές τις απλές τεχνικές που εφαρμόζοντάς τες, έχετε μεγάλες πιθανότητες να αυξήσετε το οργανικό traffic του website σας, αλλά και την εμπειρία των χρηστών του website σας.

Βοηθήστε τη Google να βρει τις σελίδες σας

  • Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες (ιστοσελίδες) του website σας, είναι προσβάσιμες από ένα σύνδεσμο (link) σε μία σελίδα, η οποία μπορεί να βρεθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Ο σύνδεσμος αυτός θα πρέπει να περιέχει είτε κείμενο, είτε - για εικόνες - το χαρακτηριστικό alt (alt attribute), το οποίο θα πρέπει να έχει σχέση με τη σελίδα την οποία δείχνει (target page). Σύνδεσμοι οι οποίοι μπορούν να ανιχνευθούν (crawlable links) είναι τα tags <a> τα οποία περιέχουν το attribute href.
  • Παρέχετε ένα αρχείο χάρτη ιστότοπου (sitemap file), με συνδέσμους που δείχνουν τις σημαντικότερες σελίδες του website σας, για τις μηχανές αναζήτησης. Παρέχετε επίσης μία σελίδα sitemap, αλλά με μορφή που μπορεί να διαβαστεί από τους επισκέπτες του website σας.
  • Περιορίστε σε ανεκτά επίπεδα το μέγιστο αριθμό των συνδέσμων σε μία σελίδα, όχι δηλαδή πάνω από μερικές χιλιάδες.

Βοηθήστε τη Google να κατανοήσει τις σελίδες σας

  • Αναπτύξτε ένα χρήσιμο, πλούσιο σε περιεχόμενο website και δημιουργήστε σελίδες που περιγράφουν ξεκάθαρα και με ακρίβεια το περιεχόμενο του website σας.
  • Σκεφτείτε τις λέξεις κλειδιά που οι χρήστες θα αναζητήσουν για να βρουν τις σελίδες σας και βεβαιωθείτε ότι το website σας περιέχει τις λέξεις αυτές, στο περιεχόμενό του.
  • Βεβαιωθείτε ότι το στοιχείο <title> της κάθε σελίδας σας είναι συγκεκριμένο και περιγράφει με ακρίβεια το περιεχόμενο της σελίδας.
  • Βεβαιωθείτε ότι ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας είναι τέτοιος, ώστε να έχει μία σαφή, εννοιολογική ιεραρχία των σελίδων που περιέχει.
  • Εάν χρησιμοποιείτε ένα σύστημα διαχείρισης περιεχόμενου (content management system ή CMS), π.χ. joomla ή wordpress, βεβαιωθείτε ότι δημιουργεί σελίδες και links που οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να ανιχνεύσουν.
  • Επιτρέψτε στα bots να κάνουν crawl στο website σας, χωρίς τη χρήση session IDs ή παραμέτρων GET στα URL, που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση της διαδρομής μέσα στο website, αν φυσικά χρησιμοποιείτε τέτοιες τεχνικές.
  • Φροντίστε ώστε το σημαντικό περιεχόμενο του website σας, να είναι προεπιλεγμένα ορατό. Η Google μπορεί να ανιχνεύσει περιεχόμενο το οποίο βρίσκεται μέσα σε στοιχεία πλοήγησης (π.χ. tabs ή collapsed elements), παρ' όλα αυτά θεωρεί τα στοιχεία αυτά λιγότερο προσιτά από τους χρήστες.
  • Αφιερώστε λίγο χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημιστικοί σύνδεσμοι στις σελίδες σας, έχουν το attribute rel="nofollow", ώστε να μην επηρεάζετε το ranking αυτών των websites, από τις μηχανές αναζήτησης.

Ακολουθήστε τις προτεινόμενες πρακτικές της Google για τις εικόνες σας

Το Google Images είναι ένας τρόπος οπτικής ανακάλυψης της πληροφορίας στο ίντερνετ. Προσθέτοντας περισσότερο σχετικό περιεχόμενο γύρω από τις εικόνες, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι πολύ πιο χρήσιμα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο traffic προς το website σας, από το Google Images. Για να αυξήσετε την εμφάνιση των εικόνων του περιεχομένου σας στο Google Images, επικεντρωθείτε στο να παρέχετε καλύτερη εμπειρία στους χρήστες του website σας και μην αποσκοπείτε αποκλειστικά στην προώθηση ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης.

  • Φροντίστε ώστε οι εικόνες σας να είναι σχετικές με το θέμα της σελίδας, στην οποία εμφανίζονται. Προσθέστε εικόνες μόνο όταν αυτές προσθέτουν αξία στη σελίδα. Αποφύγετε με κάθε τρόπο σελίδες, στις οποίες οι εικόνες και το περιεχόμενο είναι προϊόν αντιγραφής.
  • Προσπαθήστε να τοποθετείτε τις εικόνες κοντά σε κείμενο που είναι σχετικό με την εικόνα. Εάν ταιριάζει, προσπαθήστε  να τοποθετήσετε την πιο σημαντική εικόνα της σελίδας, στην κορυφή της σελίδας.
  • Μην τοποθετείτε σημαντικό κείμενο μέσα στις εικόνες, ειδικά τον τίτλο της σελίδας ή στοιχεία μενού. Τα εργαλεία μετάφρασης της Google δεν δουλεύουν μέσα στις εικόνες, οπότε δεν μπορούν όλοι οι χρήστες να κατανοήσουν τι γράφετε. Για να εξασφαλίσετε μέγιστη πρόσβαση στα κείμενά σας, περιορίστε τα στην html και τοποθετήστε alt στις εικόνες.
  • Φροντίστε ώστε το website σας, να είναι όσο το δυνατό πιο ενημερωτικό και ποιοτικό γίνεται. Ένα καλό περιεχόμενο είναι τόσο σημαντικό όσο το οπτικό περιεχόμενο για το Google Images. Η ποιότητα του περιεχομένου της σελίδας μπορεί να επηρεάσει το ranking των εικόνων.
  • Προσέξτε ιδιαίτερα ώστε το website σας να είναι φιλικό προς όλες τις συσκευές. Οι χρήστες του διαδικτύου αναζητούν τις εικόνες του Google περισσότερο στα κινητά τους τηλέφωνα, από ότι σε σταθερούς υπολογιστές. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό η ιστοσελίδα σας να είναι σχεδιασμένη, έτσι ώστε να φαίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές. Για να ελέγξετε αν η ιστοσελίδα σας εμφανίζεται σωστά σε κινητά τηλέφωνα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ελέγχου της Google.
  • Δώστε ιδιαίτερη σημασία ώστε το URL της εικόνας καθώς και το όνομα του αρχείου να ακολουθούν τους κανόνες search engine optimization. Η Google χρησιμοποιεί τα στοιχεία αυτά, για να κατανοήσει τις εικόνες σας.

Βοηθήστε τους επισκέπτες του website σας να το χρησιμοποιήσουν

  • Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι σύνδεσμοι, οδηγούν σε υπαρκτές σελίδες του διαδικτύου.
  • Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ταχύτητα ανοίγματος των σελίδων σας. Οι γρήγορες σελίδες δίνουν χαρά στους χρήστες του διαδικτύου και βελτιώνουν την ποιότητα του διαδικτύου. Μη ταλαιπωρείτε τους χρήστες του διαδικτύου που έχουν αργές συνδέσεις και μη σπαταλάτε τα MB των χρηστών, που επισκέπτονται τις σελίδες σας από το κινητό τους τηλέφωνο. Για να ελέγξετε την ταχύτητα ανοίγματος του website σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο της Google PageSpeed Insights. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με την ταχύτητα ή τη συνολική απόδοση του website σας, υπάρχουν custom πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδων οι οποίες όχι μόνο είναι ταχύτατες, αλλά προσφέρουν πολλά επιπλέον πλεονεκτήματα.
  • Προσέξτε ώστε ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας, να επιτρέπει τη σωστή εμφάνιση των σελίδων σας σε όλες τις συσκευές δηλαδή σταθερούς και φορητούς υπολογιστές, tablets και κινητά τηλέφωνα.
  • Φροντίστε ώστε η ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται σωστά σε όλους τους browsers (google chrome, safari, mozilla firefox, internet explorer κλπ).
  • Ασφαλίστε τις συνδέσεις στο website σας, με πρωτόκολλο ασφαλείας HTTPS.

Google quality guidelines

Η Google αναφέρει στη σελίδα της ότι πρέπει να είστε αισιόδοξοι και ότι δεν πρέπει να φοβάστε απολύτως τίποτα, αν δημιουργήσετε ένα website, σαν να μην υπήρχαν οι μηχανές αναζήτησης. Υποστηρίζει ότι η σελίδα σας θα έχει πολύ μεγαλύτερα οφέλη αν επικεντρωθείτε στο να προσφέρετε μία ανώτερη εμπειρία χρηστών, από το να ψάχνετε τρόπους για να εξαπατήσετε τις μηχανές αναζήτησης.

Βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθήσετε

  • Δημιουργήστε σελίδες για τους χρήστες του διαδικτύου και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.
  • Μην εξαπατάτε, με κανένα τρόπο, τους χρήστες του διαδικτύου.
  • Αποφύγετε κόλπα για τη βελτίωση του ranking του website σας. Ένας γενικός κανόνας που πρέπει να έχετε κατά νου, είναι αν θα νιώθατε άνετα να εξηγήσετε σε έναν υπάλληλο της Google, τις τεχνικές που έχετε χρησιμοποιήσει για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.
  • Κάντε το website σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό σας, αναλογιζόμενοι τι είναι αυτό που κάνει το website σας μοναδικό και τι είναι αυτό που του δίνει τη μεγαλύτερη αξία.

Η Google είναι απόλυτη όσον αφορά τις κατευθυντήριες γραμμές ποιότητας (quality guidelines) που έχει θέσει, για τις διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ιστοσελίδων. Στη σελίδα της τονίζεται ότι η εφαρμογή τεχνικών όπως αυτές που βρίσκονται στην παρακάτω λίστα, μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την αφαίρεση ή απαγόρευση (ban) του website σας, από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης Google. Συνεχίζουν, προσθέτοντας ότι μία τεχνική εξαπάτησης ή αλλοίωσης αποτελεσμάτων μπορεί να προκαλέσει την αφαίρεση του website από τις SERPs, ακόμα και αν η τεχνική αυτή δεν βρίσκεται στην παρακάτω λίστα.

Οι τεχνικές που θα αναφέρουμε παρακάτω, είναι οι πιο συνήθεις τεχνικές εξαπάτησης που χρησιμοποιούν οι διάφοροι webmasters κατά την προώθηση ιστοσελίδων, με σκοπό την αλλοίωση των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και την κατάταξη ενός website σε υψηλότερη θέση, από αυτή που πρέπει να βρίσκεται ή αλλιώς τεχνικές black hat SEO.

Η Google έχει αναπτύξει ακόμα και ένα εργαλείο αναφοράς SPAM websites, όπως ονομάζονται, σε περίπτωση που θέλετε να αναφέρετε κάποιο website που θεωρείτε ότι παραβιάζει τους κανόνες της Google.

Συγκεκριμένες τεχνικές που δε θέλετε να δοκιμάσετε

  • Περιεχόμενο που δημιουργείται προγραμματιστικά, εάν σκοπός του είναι η εξαπάτηση των μηχανών αναζήτησης και όχι η εξυπηρέτηση των χρηστών.
  • Δημιουργία συνδέσμων που σκοπό έχουν να επηρεάσουν το ranking ενός website.
  • Δημιουργία σελίδων με πολύ λίγο ή καθόλου αυθεντικό περιεχόμενο (μη-αντιγραμμένο).
  • Cloaking, που αποτελεί μία τεχνική κατά την οποία εμφανίζεται διαφορετικό περιεχόμενο μίας σελίδας ή ενός URL στους χρήστες, από ότι στις μηχανές αναζήτησης.
  • Ύπουλες ανακατευθύνσεις ή σύνδεσμοι που οδηγούν τους χρήστες σε διαφορετική σελίδα, από αυτή που οδηγούν τις μηχανές αναζήτησης.
  • Κρυμμένο κείμενο ή κρυμμένους συνδέσμους.
  • Doorway pages δηλαδή websites ή σελίδες που σκοπό έχουν την απόκτηση υψηλού ranking, για συγκεκριμένες αναζητήσεις χρηστών.
  • Αντιγραμμένο περιεχόμενο από άλλες ιστοσελίδες, χωρίς την προσθήκη επιπλέον πληροφοριών.
  • Συμμετοχή σε συνεργατικά δίκτυα για την προώθηση προϊόντων, εντός των δικτύων αυτών, που δεν προσφέρουν επιπλέον πληροφορία στους χρήστες.
  • Keyword stuffing, δηλαδή την εμφάνιση της λέξης κλειδί που προσπαθείτε να πετύχετε συνεχώς μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας σας, τεχνική που επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα του κειμένου σας και το καθιστά δυσανάγνωστο από τους χρήστες.
  • Δημιουργία σελίδων με κακόβουλη συμπεριφορά, όπως pop-ups με διαφημίσεις, εγκατάσταση ή προσπάθεια εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού κλπ.

White hat SEO

Τώρα που γνωρίζετε ποιες είναι οι κατευθυντήριες γραμμές της Google, όσον αφορά την προώθηση ιστοσελίδων, πάμε να δούμε τι είναι white hat SEO.

Εάν ρωτούσατε έναν black hat, πιθανώς να σας έλεγε ότι white hat είναι "άτομα χωρίς φαντασία, που κάνουν ότι τους πει η Google", χωρίς όμως αυτό να ισχύει στην πραγματικότητα.

White hat είναι ουσιαστικά μία φιλοσοφία του SEO. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία αυτή, οι τεχνικές search engine optimization που χρησιμοποιούνται για την προώθηση ιστοσελίδων, όπως αναφέραμε και παραπάνω, βρίσκονται 100% μέσα στις κατευθυντήριες γραμμές της Google.

Δεν είναι όμως η έλλειψη φαντασίας που ευθύνεται για την επιλογή της τακτικής αυτής. Όταν αναφερόμαστε στο SEO μιλάμε στην ουσία για μάρκετινγκ, συγκεκριμένα digital marketing. Και ένα βασικό στοιχείο του καλού μάρκετινγκ είναι η φαντασία, που είναι απαραίτητη για τη σύνδεση των κομματιών ενός αποσυνδεδεμένου παζλ και την ανάπτυξη μίας στρατηγικής.

Οι white hat είναι επαγγελματίες του SEO που προτιμούν να παίζουν εντός των κανόνων των αλγορίθμων. Θέλουν να απέχουν από την περίπτωση του αποκλεισμού ενός website από τις SERPs. Στην ουσία θέλουν να ακολουθούν μία ασφαλή στρατηγική, για να κρατήσουν την άριστη φήμη τους και να φροντίσουν για το καλό των πελατών τους.

Αν ζητούσατε από έναν white hat να περιγράψει τον εαυτό του, πιθανώς να σας έλεγε ότι του αρέσει να νικά σε δύσκολες μάχες, οι οποίες όμως μόλις κερδηθούν συνεχίζουν να φέρνουν αποτελέσματα ακόμα και αν οι προσπάθειες σταματήσουν.

Black hat SEO

Αντίθετα με το white hat είναι to black hat. Black hat δηλαδή είναι τεχνικές για την προώθηση ιστοσελίδων, που δεν ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές της Google.

Ένας black hat, θα εφαρμόσει όσες τεχνικές χρειαστεί προκειμένου να ανεβάσει το ranking ενός website στις μηχανές αναζήτησης, ανεξάρτητα από το τι λέει η Google. Τεχνικές δηλαδή που αναφέραμε στην παραπάνω λίστα με τις τεχνικές που δε θέλετε να δοκιμάσετε και άλλες που ίσως δεν περιλαμβάνονται στη λίστα αυτή.

Εάν ρωτούσατε έναν white hat, πιθανώς να σας έλεγε ότι black hat είναι "άτομα ανήθικα, που σκοπό έχουν να χειραγωγήσουν τις μηχανές αναζήτησης και είναι υπεύθυνα για τον πόλεμο μεταξύ των websites".

Ισχύει όμως αυτό, ανεξάρτητα από το σκοπό που έχει η εφαρμογή μίας τέτοιας τακτικής;

Τι εννοούμε: Ας υποθέσουμε ότι έχετε μία μικρή βιοτεχνία κατασκευής πασχαλινών λαμπάδων. Λίγους μήνες πριν το Πάσχα, σκεφτήκατε και αποφασίσατε να κατασκευάσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, για να πουλήσετε όσες περισσότερες λαμπάδες είναι δυνατόν.

Αν προσεγγίζατε έναν white hat SEO, πολύ πιθανό να σας έλεγε ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε τόσο υψηλό οργανικό traffic στις μηχανές αναζήτησης σε τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχετε την αύξηση των πωλήσεων που επιθυμείτε.

Αντίθετα, ένας black hat SEO, μπορεί να αναλάμβανε με ευχαρίστηση τη δουλειά και να κατάφερνε, μέσω των τεχνικών που θα εφάρμοζε, την επίτευξη του στόχου σας για αυξημένες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα σας κατά το ερχόμενο Πάσχα.

Για να αποδώσουμε οπτικά τη διαφορά ανάμεσα στο black hat SEO και το white hat SEO και να καταλάβετε τις διαφορές των δύο τακτικών στην προσπάθεια που απαιτείται για αύξηση του οργανικού traffic και τα αποτελέσματα που έχουν με την πάροδο του χρόνου, δημιουργήσαμε το παρακάτω γράφημα.

Προώθηση ιστοσελίδων: Black Hat SEO και White Hat SEO

Στο γράφημα αυτό βλέπετε ότι οι τεχνικές white hat SEO, απαιτούν πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για την αύξηση του οργανικού traffic και η προσπάθεια αυτή φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Μόλις όμως ο στόχος επιτευχθεί τα αποτελέσματα παραμένουν ενώ μειώνεται σημαντικά η προσπάθεια που απαιτείται, για τη διατήρησή τους.

Αντίθετα, οι τεχνικές black hat SEO, απαιτούν πολύ μικρότερη προσπάθεια και φέρνουν σημαντικά αποτελέσματα σε πολύ μικρότερο χρόνο. Μόλις όμως οι μηχανές αναζήτησης αντιληφθούν τη χρήση των τεχνικών αυτών, αφαιρούν εντελώς το website από τις σελίδες αποτελεσμάτων τους και το οργανικό traffic μειώνεται κατακόρυφα μέχρι να μηδενιστεί.

Gray hat SEO

Ας είμαστε αντικειμενικοί. Όταν οι ανταγωνιστές σας έχουν από μερικές χιλιάδες backlinks έως πέντε εκατομμύρια backlinks ή μπορεί και παραπάνω, εσείς θα προτιμήσετε να ακολουθήσετε τις οδηγίες της Google και να καταβάλετε τεράστιες προσπάθειες για τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, με την ελπίδα να φανείτε κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον, στην 1η σελίδα στις μηχανές αναζήτησης;

Ενώ τα έξοδα τρέχουν και πρέπει συνεχώς να βγάζετε από την τσέπη σας για να καλύψετε τις υποχρεώσεις σας, δεν θα μπείτε στον πειρασμό να δημιουργήσετε backlinks για να βελτιώσετε το ranking του website σας και να αυξήσετε το οργανικό σας traffic;

Φυσικά και θα μπείτε στον πειρασμό. Καμία επιχείρηση δεν έχει τη δυνατότητα να αντέξει το οικονομικό βάρος για όσους μήνες ή έτη χρειαστούν (ανάλογα με τον ανταγωνισμό), μέχρι να έρθουν "φυσικά" τα οργανικά αποτελέσματα και τα backlinks.  Στην περίπτωση αυτή, θα κινηθείτε στα όρια του gray hat SEO.

Οι gray hat SEO πιστεύουν και ακολουθούν τη φιλοσοφία του white hat SEO, με μία μοναδική διαφορά: τη δημιουργία backlinks.

Ένας gray hat SEO, θα ακολουθήσει όλους τους κανόνες της Google, εκτός από τη δημιουργία συνδέσμων που δείχνουν την ιστοσελίδα που προσπαθεί να προωθήσει. Αυτή η "παράβαση" των κανόνων της Google, δίνει τη γκρι απόχρωση στους grey hat SEO.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ένας gray hat SEO θα αγοράσει backlinks από πωλητές ή ότι θα αγοράσει backlinks "με το κιλό", όπως θα έκανε ένας black hat SEO. Αντίθετα, ένας gray hat SEO, θα αναπτύξει ποιοτικό περιεχόμενο για να δημιουργήσει ποιοτικά backlinks, σε high domain authority websites.

Asshats

Δυστυχώς υπάρχουν και asshats. Τι είναι οι asshats; 

Για να εξηγήσουμε τον όρο ας δούμε ένα ακόμα παράδειγμα και ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ξενοδοχείο, για το οποίο έχετε κατασκευάσει μία ιστοσελίδα ξενοδοχείου. Έχετε πολλά χρόνια τη σελίδα σας, σας έχει στοιχίσει αρκετά χρήματα για την κατασκευή και προώθησή της και σας ικανοποιεί πλήρως.

Έχει όμως ένα μειονέκτημα: Δε σας φέρνει αρκετούς οργανικούς επισκέπτες και, άρα, ούτε πελάτες στο ξενοδοχείο σας. Αποφασίζετε λοιπόν να προσλάβετε έναν ειδικό στην προώθηση ιστοσελίδων, στην προσπάθειά σας να αυξήσετε τις κρατήσεις σας και τα κέρδη σας.

Κάνετε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και άθελά σας προσλαμβάνετε έναν αυτονομαζόμενο "ειδικό στο SEO", για να φέρει το έργο εις πέρας. Του δίνετε την προκαταβολή που συμφωνήσατε και ύστερα από μερικούς μήνες βλέποντας το οργανικό traffic σας να έχει αυξηθεί σημαντικά, τον ευχαριστείτε και τον εξοφλείτε για τη δουλειά του.

Ενώ είσαστε χαρούμενοι για την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας και τα κέρδη που σας φέρνει, ξαφνικά κάποια μέρα δεν έχετε ούτε μία κράτηση. Ψάχνοντας να βρείτε τι συμβαίνει και που πήγαν οι πελάτες σας, μπαίνετε στο Google Analytics και διαπιστώνετε ότι η σελίδα σας δεν έχει κανέναν οργανικό επισκέπτη, αφού έχει απαγορευτεί από τις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης Google.

Στην περίπτωση αυτή πέσατε στα χέρια ενός "asshat", όπως ονομάζονται. Ένας asshat, μπορεί να είναι κάποιος γνώστης του SEO, ο οποίος δεν ενδιαφέρεται για την επιχείρησή σας, αλλά έχει στόχο ένα γρήγορο και εύκολο κέρδος για τον εαυτό του. Μπορεί βέβαια να είναι και κάποιος άσχετος από SEO, ο οποίος εφαρμόζει κάποιες τεχνικές για άμεση αύξηση του οργανικού traffic με σκοπό, φυσικά, το κέρδος. 

Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιλογή συνεργάτη, για την προώθηση της ιστοσελίδας σας. Ειδικά εάν τύχει να συνομιλήσετε με άτομα ή επιχειρήσεις προώθησης ιστοσελίδων, που σας υπόσχονται άμεση αύξηση του οργανικού traffic με χαμηλό κόστος (όχι απαραίτητα), από τεχνικές που μόνο αυτοί σαν ειδικοί γνωρίζουν, συμβουλή μας θα ήταν να μείνετε μακριά.

Μπορείτε να ενημερωθείτε για τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο συνεργάτης που θα αναλάβει την προώθηση της ιστοσελίδας σας, στο άρθρο μας "Εταιρεία SEO: Πως να επιλέξετε ανάμεσα στις εταιρείες SEO".

Μη φύγετε! Διαβάσετε το επόμενο άρθρο της σειράς αυτής πάνω στο SEO: "Βελτιώστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης".

Σχετικά Άρθρα

BACK TO TOP