ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Alexandros Nasiopoulos on 29-10-2019. Modified on 30-10-2019
Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Αν έχετε κατανοήσει τα οφέλη που μπορεί να έχει η επιχείρησή σας, από την ανάπτυξη ενός πλάνου marketing μηχανών αναζήτησης και ψάχνετε τον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσετε στην ανάπτυξή του, βρίσκεστε στο σωστό σημείο.

Αν ψάχνετε έναν εύκολο τρόπο για να προωθήσετε την επιχείρησή σας ή/και τα προϊόντα σας στις μηχανές αναζήτησης, θα σας στεναχωρήσω αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει. Γιατί το αναφέρω αυτό; Γιατί θα πρέπει να διαθέτετε αρκετό χρόνο και υπομονή, μόνο για την ανάγνωση του άρθρου αυτού, πόσο μάλλον για την υλοποίηση όσων θα πρέπει να πραγματοποιήσετε.

Μήπως, όμως, αναρωτιέστε αν αξίζει να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης;

Αν σας έλεγα ότι γίνονται περίπου 5,6 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα ή 2 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις το χρόνο, μόνο στη μηχανή αναζήτησης Google, πως θα σας φαινόταν;

Μήπως αυτό δε σας αρκεί και θέλετε να μάθετε τον αριθμό των χρηστών της Google; Λοιπόν, αν πάρουμε σαν δεδομένο ότι ο μέσος χρήστης κάνει 3-4 αναζητήσεις την ημέρα, με μία απλή διαίρεση φαίνεται ότι το κοινό στο οποίο μπορείτε να στοχεύσετε καθημερινά μπορεί να φτάσει τους 1,6 δισεκατομμύρια χρήστες!

Εάν αυτό δεν είναι ένα μεγάλο κοινό για να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing, τότε ποιο είναι;

Και δεν είναι μόνο το μέγεθος του αριθμού, που κάνει τις μηχανές αναζήτησης να ξεχωρίζουν.

Στα περισσότερα από τα υπόλοιπα κανάλια marketing, είναι αδύνατον να στοχεύσετε τόσο καλά το κοινό σας. Τι εννοώ; Μπορεί, για παράδειγμα, να προβάλετε μία διαφήμιση στο facebook. Οι περισσότεροι από τους χρήστες που θα δουν τη διαφήμιση, σίγουρα δεν ενδιαφέρονται για αυτό που προσπαθείτε να προωθήσετε. Και αυτό να μην ισχύει, σίγουρα δεν ενδιαφέρονται τη στιγμή που βλέπουν τη διαφήμιση.

Οι μηχανές αναζήτησης, αντίθετα, στοχεύουν τους χρήστες τη στιγμή ακριβώς που χρειάζονται την πληροφορία και την αναζητούν.

Η πληροφορία μπορεί να είναι μία είδηση, ένα προϊόν, ένα βιβλίο, ένα βίντεο κλπ.

Όπως έχουμε ξαναπεί στο άρθρο μας "Βελτιώστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης", σκοπός των μηχανών αναζήτησης είναι να απαντήσουν στις ερωτήσεις των χρηστών και να τους βοηθήσουν να βρουν, εύκολα και γρήγορα, αυτό που αναζητούν.

Ο τύπος marketing ή η μέθοδος marketing που αφορά την προώθηση στις μηχανές αναζήτησης, είναι το Search Engine Marketing ή SEM και είναι μία μέθοδος digital marketing ή ψηφιακού marketing.

Αφού κάνουμε μία σύντομη ιστορική αναδρομή στο SEM, θα μελετήσουμε τα βασικότερα στοιχεία του και έπειτα θα προχωρήσουμε στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να αναπτύξετε ένα σωστό πλάνο marketing στις μηχανές αναζήτησης.

Σύντομη ιστορική αναδρομή στο Search Engine Marketing

Καθώς ο αριθμός των ιστότοπων - websites αυξήθηκε γύρω στα μέσα του 1990, έκαναν την εμφάνισή τους οι μηχανές αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης, στην προσπάθειά τους να χρεώσουν τις υπηρεσίες τους, ανέπτυξαν τα επιχειρηματικά μοντέλα Pay-Per-Click.

Ο όρος "Search Engine Marketing" διαδόθηκε από τον Danny Sullivan το 2001, για να καλύψει το φάσμα των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την εκτέλεση SEO, τη διαχείριση πληρωμένων λιστών στις μηχανές αναζήτησης, την υποβολή website σε καταλόγους ευρετηρίασης και την ανάπτυξη online στρατηγικών μάρκετινγκ για επιχειρήσεις, άτομα και οργανισμούς.

Γύρω στο 2007, τα προγράμματα Pay-Per-Click αποδείχτηκε ότι είναι "μηχανές" χρημάτων, για τις μηχανές αναζήτησης. Σε αυτό διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο η δραματική αύξηση του αριθμού των websites, παράλληλα με τον τεράστιο αριθμό χρηστών των μηχανών αναζήτησης.

Για τι ποσά μιλάμε; Το 2007, που ανέφερα παραπάνω, το ποσό που ξοδεύτηκε στην Αμερική στο Search Engine Marketing, ξεπέρασε τα 26 εκατομμύρια δολάρια.

Τι ακριβώς είναι το Search Engine Marketing

Search Engine Marketing - SEM, ή marketing μηχανών αναζήτησης είναι μία μορφή online marketing με την οποία αυξάνεται η προβολή ενός website στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης - Search Engine Results Pages ή SERPs, κυρίως μέσω επί-πληρωμής διαφήμισης - paid advertising.

Το Search Engine Marketing είναι ένας ευρύτερος τομέας, ο οποίος συμπεριλαμβάνει το SEO. Το SEM περιλαμβάνει τόσο τα αποτελέσματα που έχουν έλθει μέσω πληρωμένης διαφήμισης - paid traffic όσο και το οργανικό traffic. Το SEM χρησιμοποιεί τρόπους διαφήμισης όπως τα Google Adwords ή τα Bing Ads, δηλαδή Pay-Per-Click - PPC διαφήμιση και φροντίζει να γίνει το Search Engine Optimization - SEO.

Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια, ο όρος SEM χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την PPC διαφήμιση, ιδιαίτερα στις κοινότητες διαφήμισης και μάρκετινγκ που δραστηριοποιούνται στο SEM ή έχουν συμφέροντα από αυτόν τον στενό ορισμό.

Τι είναι το Pay-Per-Click - PPC

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να αγοράσετε ένα κινητό τηλέφωνο.

Για να βρείτε τις πληροφορίες που χρειάζεστε όπως τα χαρακτηριστικά που θέλετε να έχει ή την τιμή που θέλετε να έχει, μπορείτε να μεταβείτε σε μία μηχανή αναζήτησης όπως το Google ή το Bing και να πληκτρολογήσετε "κινητό τηλέφωνο" στο πεδίο της αναζήτησης.

Εάν χρησιμοποιείτε το Google, θα εμφανιστούν αρχικά οι σύνδεσμοι που έχουν το σήμα "Ad" (από το adverisement ή διαφήμιση) και έπειτα τα αποτελέσματα της αναζήτησης που εμφανίζει ο αλγόριθμος της Google.

Όλοι οι σύνδεσμοι που εμφανίζονται περιέχουν τη λέξη-κλειδί που πληκτρολογήσατε. Όσον αφορά τις διαφημίσεις, είναι μία λέξη-κλειδί που κάποια ή κάποιες εταιρείες πληρώνουν τη Google για την προβολή τους κάθε φορά που κάποιος την αναζητά.

Εάν κάνετε κλικ στη διαφήμιση και μόνο τότε, η διαφημιζόμενη εταιρεία θα πληρώσει ένα ποσό στην Google. Αυτό ονομάζεται Pay-Per-Click - PPC.

Τον ακριβή τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Pay-Per-Click, θα αναπτύξουμε σε επόμενο άρθρο μας.

Τι είναι το Search Engine Optimization - SEO

Το SEO - Search Engine Optimization, είναι ένας συνδυασμός από πρακτικές.

Με τις πρακτικές αυτές μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα αλλά και την ποιότητα της κίνησης του ιστότοπου (website) σας, μέσω μη-πληρωμένης προώθησης, γνωστή ως organic traffic ή οργανικό traffic.

Στο παράδειγμα που αναφέραμε παραπάνω, το SEO αφορά τα αποτελέσματα που βρίσκονται κάτω από τις διαφημίσεις, αυτά δηλαδή που εμφανίζει ο αλγόριθμος της Google.

Το Search Engine Optimization είναι ένα σύνολο από τεχνικές που μπορούν να επηρεάσουν τη σειρά ταξινόμησης των websites καθώς και ποια websites θα υπάρχουν στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Πιο απλά το SEO, είναι ένα σύνολο από τεχνικές οι οποίες μπορούν να ανεβάσουν το website σας στην 1η σελίδα στις μηχανές αναζήτησης.

Το SEO μπορεί να είναι είτε On-Page είτε Off-Page. Αυτό σημαίνει ότι αποτελείται από πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στο website σας (On-Page) και εκτός αυτού (Off-Page) π.χ. backlinks.

Το SEO μπορεί επίσης να είναι theoretical - θεωρητικό, αλλά και technical - τεχνικό.

Theoretical SEO είναι πρακτικές όπως η εύρεση των κατάλληλων keyword - λέξεις κλειδιά, η σωστή τοποθέτησή τους μέσα στα κείμενά σας ή στο URL των σελίδων σας κλπ. Τις περισσότερες από τις πρακτικές αυτές μπορείτε να εφαρμόσετε και μόνοι σας.

Technical SEO είναι πρακτικές οι οποίες αφορούν τον κώδικα του website σας και μπορεί να είναι τα structured data, τα AMP ακόμα και η ταχύτητα ανοίγματος του website σας. Για την εφαρμογή τέτοιων πρακτικών, θα πρέπει να αναζητήσετε την κατάλληλη εταιρεία SEO που θα φροντίσει να έχετε πραγματικά αποτελέσματα.

Πολλές πληροφορίες για το SEO, μπορείτε να βρείτε στην κατηγορία μας Search Engine Optimization.

Χρειάζομαι και SEO και Pay-Per-Click για το πλάνο marketing;

Η απάντηση είναι πως αν θέλετε να έχετε ένα ολοκληρωμένο πλάνο Search Engine Marketing τότε χρειάζεστε και SEO και Pay-Per-Click, καθώς μπορεί το καθένα να βοηθήσει με διαφορετικούς τρόπους.

Πως;

Το SEO είναι ο παραδοσιακός ακρογωνιαίος λίθος ενός επιτυχημένου digital marketing. Δίνει στην επιχείρησή σας τις καλύτερες πιθανότητες να βρεθεί στις αναζητήσεις των χρηστών, αλλά η διαδικασία ανάπτυξης του SEO χρειάζεται χρόνο για να γίνει.

Τα Pay-Per-Click ή Google Ads όπως λέγεται η υπηρεσία Pay-Per-Click της Google, είναι ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος για να κερδίσετε επισκέπτες, όσο νέα, μικρή ή μεγάλη και αν είναι η επιχείρησή σας.

Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό Pay-Per-Click και SEO, μπορεί να σας δώσει την καλύτερη ευκαιρία για να αυξήσετε την κίνηση του website σας βραχυπρόθεσμα και να ενισχύσετε την παρουσία της επιχείρησής σας online για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Βέβαια, η τελική απόφαση που θα πάρετε εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς.

Σε ποια μηχανή αναζήτησης να εφαρμόσω το πλάνο Marketing;

Υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 25 μηχανές αναζήτησης. Ποια θα πρέπει να διαλέξω και γιατί όλοι μιλάνε για τη Google;

Mε τη Google να καταλαμβάνει το 75,48% της χρήσης των μηχανών αναζήτησης σε σταθερούς υπολογιστές και laptop, σύμφωνα με το netmarketshare.com, είναι λογικό να μιλάνε όλοι για τη Google.

Η παρακάτω εικόνα έχει ληφθεί από το εν λόγω website και εμφανίζει το ποσοστό χρήσης των 8 δημοφιλέστερων μηχανών αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων των Google, Bing, Baidu, Yahoo!, Yandex, Ask, DuckDuckGo και Naver, για το χρονικό διάστημα Οκτώβριο 2018 έως Σεπτέμβριο 2019.

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Ναι, αλλά τι γίνεται με τις αναζητήσεις στα κινητά τηλέφωνα; Τα κινητά καταλαμβάνουν το 58% των επισκέψεων σε ιστοσελίδες.

Όσον αφορά τα κινητά τηλέφωνα, η Google επίσης προηγείται με διαφορά και καταλαμβάνει το 87,38% της χρήσης των μηχανών αναζήτησης, για το ίδιο χρονικό διάστημα, όπως φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί.

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Αν αξίζει να αναπτύξετε μία στρατηγική marketing και σε κάποια ή κάποιες από τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να το αξιολογήσετε μόνοι σας. Τώρα, τουλάχιστον, γνωρίζετε τους αριθμούς που θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε για το πως θα κινηθείτε.

Πως θα αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Όλες οι στρατηγικές Search Engine Marketing έχουν ένα κύριο στόχο: Τη βελτίωση της προβολής του website σας, στις μηχανές αναζήτησης.

Με πιο απλά λόγια, οι στρατηγικές μάρκετινγκ στις μηχανές αναζήτησης περιλαμβάνουν οτιδήποτε μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε την προβολή του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης, με απώτερο στόχο την αύξηση της κίνησης του website σας.

Η προβολή αυτή και κατά συνέπεια η κίνηση που προωθείται στο website σας, μπορεί να είναι είτε οργανική (organic traffic), είτε επί πληρωμή (paid traffic), όπως αναφέραμε και παραπάνω.

Πριν, όμως, προχωρήσετε σε οποιαδήποτε προσπάθεια αύξησης της κίνησης του website σας, θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι μπορείτε να επωφεληθείτε στο μέγιστο από την κίνηση αυτή, δηλαδή από τους επισκέπτες που θα προσελκύσετε στο website σας.

Δεν έχει κανένα νόημα η προσέλκυση επισκεπτών, αν δεν έχετε οικονομικά οφέλη από αυτούς.

Σωστά;

Κάθε στρατηγική marketing πρέπει να εξυπηρετεί έναν απώτερο επιχειρηματικό στόχο

Μήπως δεν έγινα αντιληπτός;

Τι νόημα έχει η αύξηση των επισκεπτών, αν η ιστοσελίδα σας είναι πολύ αργή και οι χρήστες την εγκαταλείπουν αμέσως;

Τι νόημα έχει η αύξηση των επισκεπτών, αν η ιστοσελίδα σας μοιάζει παλιά και παραμελημένη με αποτέλεσμα να παρουσιάζει μία κακή εικόνα για την επιχείρησή σας;

Τι νόημα έχει η αύξηση των επισκεπτών, αν οι επισκέπτες αυτοί δυσκολεύονται να κάνουν check-out, δηλαδή να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους;

Τώρα που σίγουρα έγινα αντιληπτός και έχω και την προσοχή σας, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε το σωστό τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να κινηθείτε.

Το πλάνο που σας παρουσιάζουμε δεν έχει εφαρμογή μόνο στο Search Engine Marketing, αλλά ισχύει για οποιαδήποτε μέθοδο marketing που σκοπό έχει την αύξηση της κίνησης ενός website.

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης σε 12 βήματα

  1. Google My Business
  2. Google Analytics
  3. Conversion Rate
  4. Web Design
  5. Social Media Optimization
  6. Target Group
  7. Competitor Analysis
  8. Keyword Research
  9. Copywriting
  10. Search Intent
  11. Search Engine Optimization
  12. Pay-Per-Click Advertisement

Πάμε να αναλύσουμε μία-μία τις παραπάνω ενέργειες και να δούμε με ποιο τρόπο μπορεί η κάθε μία να σας βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου σας.

1. Google My Business

Το πιο απλό και συγχρόνως πολύ χρήσιμο εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προωθήσετε το website σας και την επιχείρησή σας στην τοπική κοινωνία αλλά και στους χρήστες του διαδικτύου που βρίσκονται στην περιοχή σας, είναι αναμφίβολα το Google My Business.

Το Google My Business είναι ένα εργαλείο της Google με το οποίο μπορείτε να προβάλλετε την τοπική σας επιχείρηση στο Google.com, στο Google Maps και στο Google Earth, όταν κάποιος χρήστης αναζητά την επιχείρησή σας ή την κατηγορία που ανήκει η επιχείρησή σας.

Με το Google My Business μπορείτε να δώσετε σημαντικά στοιχεία της επιχείρησής σας, όπως το url του website σας, τη διεύθυνσή σας ή οδηγίες πλοήγησης προς την επιχείρησή σας, το ωράριο λειτουργίας της επιχείρησής σας, το αντικείμενο της επιχείρησής σας κλπ.

Ακόμα και αν δεν έχετε website, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google My Business για να αναπτύξετε έξυπνες καμπάνιες Google Ads, ένα διαφημιστικό προϊόν της Google που δεν απαιτεί καθημερινή διαχείριση διαφημίσεων.

2. Google Analytics

Όταν έρθει η ώρα που θα έχετε εφαρμόσει το πλάνο marketing και θα θέλετε να μετρήσετε την απόδοση των προσπαθειών σας, το Google Analytics είναι αναμφίβολα το πιο έγκυρο εργαλείο για τη δουλειά αυτή και όχι μόνο.

Το Google Analytics είναι, και αυτό, ένα εργαλείο της Google με το οποίο όχι μόνο μπορείτε να πάρετε μετρήσεις και να δείτε στατιστικά κύμανσης της κίνησης του website σας, αλλά μπορεί επίσης να σας φανεί πολύ χρήσιμο πριν ξεκινήσετε την εφαρμογή του πλάνου marketing που θα εφαρμόσετε.

Με ποιο τρόπο;

Με το Google Analytics μπορείτε να δείτε στοιχεία όπως η ταχύτητα ανοίγματος του website σας ή το bounce rate του website σας δηλαδή το πόσο καλά διατηρείτε τους ήδη υπάρχοντες επισκέπτες στο website σας και να πάρετε κρίσιμες αποφάσεις για το αν και πως θα κινηθείτε όσον αφορά το web design, που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Με το Google Analytics μπορείτε, επίσης, να βρείτε λεπτομέρειες και στατιστικά για τους επισκέπτες του website σας, όπως το μέρος που βρίσκονται, τις ώρες που το επισκέπτονται, τη συσκευή που χρησιμοποιούν, ποιες είναι οι σελίδες σας που φέρνουν τη μεγαλύτερη κίνηση στο website σας κλπ.

Αν αξιοποιήσετε σωστά τα δεδομένα που μπορείτε να πάρετε από το Google Analytics, μπορεί να σας βοηθήσει στην εύρεση του target group που θα στοχεύσετε, στα keyword που θα επιλέξετε κλπ.

3. Conversion Rate

Conversion Rate είναι ο αριθμός των συνολικών επισκεπτών (unique visitors) του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, σε σχέση με τις πωλήσεις σας.

Αν, για παράδειγμα, οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος σας είναι 100 το μήνα και οι μοναδικοί επισκέπτες σας είναι 10.000, τότε το CR είναι 100/10.000. Το CR, δηλαδή, είναι 0,01 ή 1%. Σύμφωνα με έρευνες, το CR πάνω από 1% θεωρείται καλό.

Εφόσον γνωρίζετε το δείκτη CR του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και δεν είναι καλός, θα πρέπει να εφαρμόσετε τις απαραίτητες τεχνικές για να τον αυξήσετε, πριν προχωρήσετε στην ανάπτυξη του πλάνου marketing.

Για να σας βοηθήσουμε και σε αυτό, έχουμε αναπτύξει μία σειρά από τεχνικές τις οποίες μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας "Πως θα αυξήσετε τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα σας;"

4. Web Design

Τα στατιστικά από το Google Analytics, μαζί με το Conversion Rate του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (εφόσον το website σας αφορά ηλεκτρονικό κατάστημα), θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε αν θα καταναλώσετε πόρους στο web design ή αλλιώς το σχεδιασμό του website σας.

Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας είναι εξαιρετικά σημαντικός για την πρώτη εντύπωση που θα αφήσει αλλά και τη συνολική εντύπωση που θα δημιουργήσει, στους επισκέπτες του website σας.

Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας μπορεί να παίξει έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ταχύτητα ανοίγματος του website σας, στοιχείο το οποίο μαζί με τη συνολική εικόνα του website σας και τις λειτουργίες του website σας, είναι ικανά να καθορίσουν σε εξαιρετικό βαθμό το conversion rate ή το bounce rate του website σας.

Για περισσότερες πληροφορίες για το web design, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας "Ποιος είναι ο σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων", στο οποίο έχουμε συγκεντρώσει όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων.

5. Social Media Optimization

Social Media Optimization είναι η βελτιστοποίηση του ιστότοπου - website ή των ιστοσελίδων - web pages, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με το βέλτιστο τρόπο για τα κοινωνικά μέσα ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παραδείγματα social media optimization αποτελούν τα RSS Feed καθώς και τα κουμπιά facebook like και facebook share, που συναντάτε στις περισσότερες ιστοσελίδες.

Βελτιστοποιώντας το website σας προς τα social media, αυξάνετε την ευκολία με την οποία οι επισκέπτες του website σας μπορούν να διαδώσουν κάτι που τους άρεσε στο website σας στους φίλους τους στα κοινωνικά μέσα.

Με τον τρόπο αυτό, οι επισκέπτες του website σας μπορούν, από μόνοι τους, να συμβάλλουν στην αύξηση της κίνησης του website σας ή, με άλλα λόγια, να την πολλαπλασιάσουν.

Εάν η πλατφόρμα με την οποία έχετε κατασκευάσει την ιστοσελίδα σας δε σας επιτρέπει την εφαρμογή social media optimization, θα πρέπει να βρείτε τον κατάλληλο συνεργάτη για κατασκευή ιστοσελίδας που θα σας βοηθήσει στο κομμάτι αυτό.

6. Target Group

Target Group ή Target Market είναι μία ομάδα πελατών εντός των υπηρεσιών μιας επιχείρησης, στην οποία στοχεύουν οι προσπάθειες μάρκετινγκ και οι πόροι της.

Το target group αποτελείται συνήθως από καταναλωτές που παρουσιάζουν παρόμοια χαρακτηριστικά και θεωρείται πιο πιθανό να προβούν σε αγορά από μία επιχείρηση ή είναι πιθανό να αποφέρουν περισσότερα κέρδη στην επιχείρηση.

Παρόλο που υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι διαχωρισμού μίας αγοράς, οι πιο κοινές βάσεις που χρησιμοποιούνται στην πράξη είναι:

  • Γεωγραφικές: Διεύθυνση κατοικίας, τοποθεσία, κλίμα, περιοχή.
  • Δημογραφικές / κοινωνικοοικονομικές: Φύλο, ηλικία, εισόδημα, απασχόληση, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση, θρησκευτική πεποίθηση.
  • Ψυχογραφικές: Συμπεριφορά, αξίες, πεποιθήσεις, συμφέροντα, τρόπος ζωής.
  • Behavioral (βάση συμπεριφοράς): Περιπτώσεις χρήσης (π.χ. Χριστούγεννα, γενέθλια, επέτειος κλπ), βαθμός αφοσίωσης, κατάσταση χρήστη, ετοιμότητα αγοράς
  • Needs-Based (βάση αναγκών):  Σχέση μεταξύ των αναγκών του πελάτη και συγκεκριμένων χαρακτηριστικών ή οφελών από προϊόντα ή υπηρεσίες

Αν γνωρίζετε το target group σας μπορείτε είτε να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα του πλάνου marketing που θα αναπτύξετε, είτε να μειώσετε το κόστος του.

7. Competitor Analysis

Competitor Analysis ή ανάλυση ανταγωνισμού είναι αυτό ακριβώς που σημαίνουν οι λέξεις: Ανάλυση του ανταγωνισμού σας.

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε για να αναλύσετε τον ανταγωνισμό σας, είναι να βρείτε τους ανταγωνιστές σας. Θα μπορούσατε, επίσης, να προσπαθήσετε να εντοπίσετε του πιθανούς μελλοντικούς ανταγωνιστές σας.

Αφού βρείτε τους ανταγωνιστές σας πρέπει να ανακαλύψετε τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες τους. Μπορείτε επίσης να εντοπίσετε καταστάσεις που ίσως δημιουργήσουν ευκαιρίες για αυτούς ή ακόμα και απειλές. 

Για να μπορέσετε να αναλύσετε τον ανταγωνισμό σας, θα πρέπει να κάνετε τις σωστές ερωτήσεις. Οι παρακάτω είναι μερικές από τις ερωτήσεις που χρησιμοποιούνται συχνά στο marketing για την ανάλυση του ανταγωνισμού.

  • Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας;
  • Τι προϊόντα ή υπηρεσίες πουλάνε;
  • Τι μερίδιο αγοράς καταλαμβάνουν;
  • Ποιες ήταν οι προηγούμενες στρατηγικές τους;
  • Χρησιμοποιούν την ίδια στρατηγική;
  • Πόσο επιθετικοί είναι στις διαφημίσεις τους;
  • Πόσο ανταγωνιστικοί είναι;
  • Τα δυνατά τους σημεία και οι αδυναμίες τους είναι ίδιες με τις δικές σας;
  • Πόσο μεγάλη απειλή είναι για σας;
  • Πώς επηρεάζουν οι στρατηγικές τους την επιχείρησή σας;

Αναλύοντας τον ανταγωνισμό θα βρείτε πληροφορίες όπως τα αδύναμα σημεία του ανταγωνισμού σας, προφανείς κινήσεις που πρέπει να κάνετε οι οποίες, όμως, ήταν αδύνατο να αναγνωρίσετε αναλύοντας τη δική σας επιχείρηση και άλλα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να λάβετε υπόψη για το πλάνο marketing που θα καταστρώσετε.

8. Keyword Research

Το Keyword Research ή η αναζήτηση λέξεων-κλειδιών, είναι εξαιρετικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα του πλάνου marketing που θα αναπτύξετε.

Keywords ή λέξεις-κλειδιά είναι οι λέξεις που γράφουν οι χρήστες στα ερωτήματά τους στις μηχανές αναζήτησης.

Για να προσελκύσετε τους χρήστες στη σελίδα σας, θα πρέπει να αναπτύξετε το κατάλληλο περιεχόμενο, το οποίο θα περιέχει τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνουν οι χρήστες και έχουν άμεση σχέση με αυτό που προσφέρετε στη σελίδα σας.

Δεν είναι όμως τόσο απλό.

Μπορεί οι λέξεις-κλειδιά που θα επιλέξετε να έχουν τεράστιο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να μη φέρνουν επισκέπτες στο website σας. Ή μπορεί να είναι λέξεις-κλειδιά που δε τις αναζητά κανείς, με επίσης ίδιο αποτέλεσμα.

Περισσότερες πληροφορίες για τα keywords, μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μας "Πως θα επιλέξετε τις κατάλληλες Λέξεις Κλειδιά;"

9. Copywriting

Copywriting είναι η ενέργεια ή η απασχόληση συγγραφής κειμένου που χρησιμοποιείται στη διαφήμιση ή σε άλλες μορφές marketing. Το προϊόν, που ονομάζεται αντίγραφο (copy), είναι γραπτό περιεχόμενο που στοχεύει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος και τελικά στο να πείσει ένα άτομο ή μία ομάδα να αναλάβει μια συγκεκριμένη δράση.

Με πιο απλά λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι copywriting, είναι μία τεχνική που χρησιμοποιούν οι SEO specialists, οι marketers ή οι copywriters κατά την οποία ένα κείμενο, μία πρόταση ή ακόμα και ένας τίτλος γίνονται πιο ελκυστικοί για τους αναγνώστες ή τους προκαλούν να κάνουν κάτι συγκεκριμένο.

Το Copywriting μαζί με το Search Intent, που αναλύουμε στο επόμενο βήμα, είναι τεχνικές που πρέπει να γνωρίζετε και που μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών σας.

Περισσότερες πληροφορίες για το copywriting, θα βρείτε σε επόμενο άρθρο μας.

10. Search Intent

Search Intent (ή keyword intent) ή πρόθεση αναζήτησης είναι, με απλά λόγια, τι ακριβώς ψάχνει ένας χρήστης ο οποίος κάνει μία αναζήτηση σε μία μηχανή αναζήτησης. Ψάχνει, δηλαδή, ένα προϊόν, μία υπηρεσία ή ίσως πληροφορίες; Μήπως τίποτα από όλα αυτά;

Το search intent είναι μία τεχνική search engine optimization (ή γενικότερα μία τεχνική digital marketing), κατά την οποία προσπαθούμε να προβλέψουμε την αναζήτηση των χρηστών που θα έρθουν στη σελίδα μας. Είναι κάτι παρόμοιο με το keyword research που αναλύσαμε παραπάνω, αλλά με διαφορετικό τρόπο.

Σκοπός του search intent, είναι να προσφέρουμε στο χρήστη αυτό που έψαχνε να βρει, ώστε να μην εγκαταλείπει τη σελίδα μας μόλις καταλάβει ότι αυτό που προσφέρουμε δεν είναι αυτό που ήθελε. Για παράδειγμα, εάν ο χρήστης αναζητούσε ένα άρθρο με πληροφορίες και εμείς του δείξουμε ένα προϊόν, σίγουρα θα επιστρέψει στη μηχανή αναζήτησης για να βρει τις πληροφορίες που ήθελε.

Για να ενημερωθείτε με περισσότερες λεπτομέρειες πάνω στο Search Intent, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας "Search Intent: Πως βοηθάει το SEO?"

11. Search Engine Optimization

Το Search Engine Optimization ή SEO, όπως αναφέρουμε και παραπάνω στο ίδιο άρθρο, είναι ένας συνδυασμός από πρακτικές.

Μιας και μιλάμε για συνδυασμό από πρακτικές, αν νομίζετε ότι επειδή φτάσατε επιτέλους στο βήμα 11 κάπου εδώ τα βάσανά σας θα τελειώσουν, λυπάμαι αλλά νομίζετε λάθος.

Οι πρακτικές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στη σελίδα σας (On-Page SEO) ή εκτός της σελίδας σας (Off-Page SEO). Οι πρακτικές αυτές μπορεί επίσης να είναι θεωρητικές (Theoretical SEO) ή τεχνικές (Technical SEO).

Η εφαρμογή των τεχνικών SEO μαζί με τη δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου και τη χρήση στην πράξη όλων αυτών που αποκομίσατε από τα προηγούμενα βήματα, θα αρχίσουν να φέρνουν κίνηση στο website σας και, επιτέλους, θα δείτε τους κόπους σας να πιάνουν τόπο.

Δυστυχώς, αν συνεχίσω να μιλάω για το SEO στο άρθρο αυτό σίγουρα θα κουραστείτε και θα το εγκαταλείψετε, κάτι το οποίο δε θα ήθελα, σε καμία περίπτωση, να συμβεί.

Αν θέλετε να ενημερωθείτε περισσότερο πάνω στο SEO, μία καλή αρχή θα μπορούσατε να κάνετε με το άρθρο μας "Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO".

12. Pay-Per-Click Advertisement

Τι είναι το Pay-Per-Click αναφέρουμε παραπάνω, στο ίδιο άρθρο.

Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω, στο σημείο αυτό, είναι ότι το να καταχωρήσετε μία Pay-Per-Click διαφήμιση δε θα σας δυσκολέψει. Το δύσκολο κομμάτι έγκειται στο να κατακτήσετε τη γνώση που θα χρειαστείτε, ώστε η διαφήμιση που θα πληρώσετε και θα καταχωρήσετε, να έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Αν, τελικά, αποφασίσατε να διαλέξετε τη Google για τη δημιουργία μίας Pay-Per-Click διαφήμισης, αυτό που θα χρειαστείτε είναι ένας λογαριασμός Google (τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε φτιάχνοντας ένα Gmail) και η μετάβασή σας στο Google AdWords.

Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας "Πως θα επιλέξετε τις κατάλληλες Λέξεις Κλειδιά;" για την επιλογή των keywords που θα χρησιμοποιήσετε και στη συνέχεια να προχωρήσετε στη δημιουργία της Pay-Per-Click διαφήμισης, πάνω στα keywords που θα επιλέξετε.

Σύνοψη για το πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης

Σε περίπτωση που τα ξεχάσατε ή που μπερδευτήκατε, αναφέρουμε ξανά τα βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης.

Πως να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing μηχανών αναζήτησης σε 12 βήματα

  1. Google My Business
  2. Google Analytics
  3. Conversion Rate
  4. Web Design
  5. Social Media Optimization
  6. Target Group
  7. Competitor Analysis
  8. Keyword Research
  9. Copywriting
  10. Search Intent
  11. Search Engine Optimization
  12. Pay-Per-Click Advertisement

Όπως είπα και στην αρχή του άρθρου μου, αν ψάχνετε έναν εύκολο τρόπο για να προωθήσετε την επιχείρηση ή/και τα προϊόντα σας στις μηχανές αναζήτησης, δεν υπάρχει.

Άλλωστε, αν ήταν τόσο εύκολο θα το έκαναν όλοι. Επίσης οι marketers θα ήταν άνεργοι ή θα πληρώνονταν πενιχρά για τις υπηρεσίες τους, κάτι το οποίο, σε καμία περίπτωση, δεν συμβαίνει.

Μπορείτε, βέβαια, να παρακάμψετε κάποιο ή κάποια βήματα από αυτά που προτείνουμε ή ακόμα και να μεταβείτε απευθείας στο τελευταίο βήμα και να ξεκινήσετε να πληρώνετε Pay-Per-Click διαφήμιση.

Αυτό, βέβαια, είναι κάτι το οποίο δεν συνιστούμε και ούτε προτείνουμε.

Γιατί;

Για δύο λόγους:

Κατ' αρχήν, εάν μεταβείτε απευθείας στο τελευταίο βήμα το πιο πιθανό είναι να ξοδέψετε τα χρήματα σας σχεδόν ή τελείως άσκοπα.

Επιπλέον, από τη στιγμή που αποφασίσατε να δώσετε μία ευκαιρία στην επιχείρησή σας να αναπτυχθεί, θα πρέπει να εφαρμόσετε όλες τις διαθέσιμες τεχνικές που υπάρχουν ώστε να έχετε όσες δυνατόν περισσότερες πιθανότητες να πετύχετε τους στόχους σας.

Νιώθετε ότι δε θα τα καταφέρετε;

Η εταιρεία μας Cloud O.E. μπορεί να αναπτύξει και να εφαρμόσει ένα σωστό πλάνο marketing που θα καλύπτει ειδικά τις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης.

Εσείς, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι απλά να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Σχετικά Άρθρα

BACK TO TOP