Μάθε τα πάντα για το SMS marketing
Alexandros K. Nasiopoulos
  • 25-04-2022
  • 1334 Unique Views

Η εποχή του ψηφιακού εμπορίου και της διαφήμισης απαιτεί μια συνεχή βελτίωση των στρατηγικών σου. Το μονοδιάστατο marketing δεν έχει πλέον θέση στη φαρέτρα του πετυχημένου επιχειρηματία. Αν αναζητάς μεθόδους για να διευρύνεις τα ποσοστά των πελατών και των κερδών σου δεν πρέπει να σου ξεφύγει το SMS marketing. Διαβάζοντας το άρθρο μας θα ενημερωθείς για το είναι, ποια είναι τα οφέλη και τι πρέπει να προσέξεις σχετικά με τη νέα τάση που θα  σε βοηθήσει να αναβαθμίσεις την επιχείρησή σου.

Έλα να δημιουργήσουμε μαζί ένα SMS marketing plugin που θα σε βοηθήσει να επιτύχεις κάθε στόχο marketing!

Τι ακριβώς είναι το SMS marketing;

Ναι, είναι ακριβώς αυτό που φαντάστηκες. Είναι η πρακτική διαφήμισης που χρησιμοποιεί τα γραπτά μηνύματα των κινητών τηλεφώνων (SMS) για προώθηση μιας επιχείρησης. Μπορεί να ακούγεται απλή μέθοδος και να αμφιβάλεις για την αποτελεσματικότητά της αλλά επίτρεψέ μας να διαφωνήσουμε. Το SMS Marketing είναι πολλά υποσχόμενο και σου παρέχει ευελιξία, δυνατότητες και προοπτικές στην προώθηση των υπηρεσιών ή των προϊόντων σου.

Ποια είναι τα οφέλη από αυτό;

Ξεκινώντας από το βασικότερο, πρόκειται για μια επιλογή διαφήμισης με ελάχιστο κόστος. Πέραν αυτού, πλέον θα δεις τη συντριπτική πλειοψηφία πολιτών μ’ ένα κινητό τηλέφωνο στο χέρι. Από παιδιά ενός έτους μέχρι και ηλικιωμένοι, σήμερα μπορεί να έχουν στην κατοχή τους τουλάχιστον ένα κινητό. Αυτό σημαίνει πως με το SMS marketing έχεις τη δυνατότητα να ενημερώσεις για την επιχείρησή σου έναν πολύ μεγάλο αριθμό υποψήφιων πελατών. Η μαζικότητα στην ενημέρωση αυτόματα συνεπάγεται μια καλή πιθανότητα να ανεβάσεις τα ποσοστά δημοτικότητας σου. Επίσης, είναι πολύ βασικό το όφελος που προσφέρει αυτή η στρατηγική λόγω της αμεσότητας και της απλότητάς της. Πόσο πιο απλή και άμεση μπορεί να γίνει μια διαφήμιση από τα να λάβεις όλες τις πληροφορίες της με το πάτημα ενός κουμπιού στην οθόνη του κινητού σου; Τέλος, κάτι που σίγουρα σε ενδιαφέρει, είναι πως η διαδικασία αποστολής των SMS γίνεται σε χρόνο ρεκόρ. Ο χρόνος είναι χρήμα, μην τον σπαταλάς άσκοπα. Βρες γρήγορες και αποτελεσματικές στρατηγικές όπως το SMS marketing.  

Ποιο είναι το κόστος για αυτή τη στρατηγική;

Ήδη αναφέραμε πως πρόκειται για μια από τις οικονομικότερες επιλογές διαφήμισης, όμως αυτό δεν αρκεί γιατί πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς πόσο θα σου στοιχίσει. Αναφερόμενοι στο κόστος να τονίσουμε, πως θα εξοικονομήσεις μεγάλα ποσά με την προώθηση SMS σε σύγκριση με το να εκμίσθωνες ανθρώπινο δυναμικό π.χ. τηλεφωνητές για τον ίδιο σκοπό. Το κόστος ανά μήνυμα είναι ασύγκριτα μικρό και εξαρτάται από την εταιρεία που θα επιλέξεις. Μπορείς να κάνεις την έρευνα αγοράς σου και να βρεις το πακέτο που σου χρειάζεται (τιμή για συγκεκριμένο αριθμό SMS). Ενδεικτικά η μέση τιμή που θα συναντήσεις στην αγορά είναι κοντά στα 0,035 ευρώ/μήνυμα.

 

Email vs SMS marketing

Μια πιθανή σκέψη που μπορεί να σου δημιουργήθηκε είναι γιατί να μην προτιμήσεις το email marketing που είναι και εντελώς δωρεάν; Σίγουρα το τελευταίο είναι μια καλή μέθοδος για να προωθήσεις το κατάστημά σου. Παρόλα αυτά, στο cloudoe.gr θα μοιραστούμε μαζί σου ένα μυστικό που λίγοι γνωρίζουν. Σε πρόσφατες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν,  περίπου 80% του αγοραστικού κοινού υποστήριξε πως δεν θα ανοίξει ποτέ ένα διαφημιστικό email. Σκέψου τον εαυτό σου. Πόσες φορές έτυχε είτε να δεις ένα προωθητικό email και να το στείλεις κατευθείαν στον φάκελο “διαγραμμένα” ή να το αφήσεις αιώνια θαμμένο στα “ανεπιθύμητα email”;  Αυτά τα δεδομένα θεωρούμε πως θα έπρεπε να σε κάνουν να σκεφτείς περισσότερο μήπως το SMS marketing υπερτερεί του email σε ορισμένα σημεία. Βέβαια, όπως είπαμε στην αρχή η διαφήμιση δεν μπορεί πλέον να είναι σε καμία περίπτωση μονοδιάστατη και για το λόγο αυτό σε συμβουλεύουμε να δοκιμάσεις και τις δύο μεθόδους για να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Οι διαφορετικοί τύποι μηνυμάτων που μπορείς να στέλνεις

Αν προβληματίζεσαι σχετικά με το περιεχόμενο που θα έχουν οι ειδοποιήσεις που θα βλέπουν οι καταναλωτές στα κινητά τους, τότε μην ανησυχείς γιατί η αλήθεια είναι πως υπάρχουν μερικές διαφορετικές ιδέες. Μπορείς να προσεγγίσεις το αγοραστικό κοινό, με SMS για προωθητικές ενέργειες. Δείξε στον κόσμο τις ανταγωνιστικές εκπτώσεις και τις ελκυστικές προσφορές σου. Υπάρχουν ακόμα ενημερωτικές ειδοποιήσεις, που μπορείς να στείλεις για οποιαδήποτε πληροφορία αφορά έναν πελάτη σου π.χ.( η παραγγελία σας από το κατάστημά μας είναι στο δρόμο για το σπίτι σας). Επίσης, έχεις τη δυνατότητα να στέλνεις εκπτωτικά κουπόνια μέσω SMS. Διάλεξε τους πιο πιστούς πελάτες σου και ειδοποίησέ τους προσωπικά προσφέροντάς τους μοναδικά προνόμια. Μην ξεχνάς πως μια διασκεδαστική ιδέα που θα αρέσει στους πελάτες σου (ή τους υποψήφιους πελάτες σου) είναι τα SMS για διαγωνισμούς .

Τι πρέπει να προσέξεις για ένα επιτυχημένο SMS marketing;

Έχοντας αναλύσει αρκετά τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζεις, σ’ αυτό το σημείο του άρθρου θα μιλήσουμε για 5 σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέξεις για να αποδώσει η τακτική.

1. ΜΗΝ αρχίσεις να στέλνεις SMS αν δεν σου ξεκαθαρίσουν την επιθυμία τους

Το πιο συχνό λάθος στο SMS marketing που κάνουν οι περισσότεροι επιχειρηματίες. Αν κάποιος αγοράσει μια φορά από το eshop σου ή το φυσικό σου κατάστημα και έχει δώσει το κινητό του για την αγορά, αυτό δεν σου δίνει αυτόματα την ευχέρεια να του στέλνεις μηνύματα για την επιχείρησή σου χωρίς τη συγκατάθεσή του. Απόφυγε οπωσδήποτε αυτόν τον ερασιτεχνικό χειρισμό! Ρώτα ξεκάθαρα τον πελάτη σου, αν θέλει να λαμβάνει ενημερώσεις μέσω SMS για προσφορές, εκπτώσεις κλπ. σχετικές με τα προϊόντα σου και μόνο εφόσον απαντήσει καταφατικά είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις.

2. Δώσε την ευκαιρία για εύκολη απεγγραφή από την υπηρεσία σου

Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο με την προηγούμενη συμβουλή, είναι σκόπιμο να είναι εύκολο σε κάποιον να σταματήσει να λαμβάνει μηνύματα όταν πλέον πάψουν να τον ενδιαφέρουν οι ενημερώσεις σου. Η υπερβολική διαφήμιση στο αδιάφορο κοινό μπορεί να λειτουργήσει εις βάρος σου αντί να σου κερδίσει πελάτες. Ένας “ενοχλημένος” καταναλωτής θα μεταφέρει τα παράπονα του στους φίλους του, στην οικογένειά του κ.ο.κ. και η στρατηγική του SMS marketing θα σου γυρίσει boomerang αν προβείς σε επιπόλαιες κινήσεις.

3. Να είσαι ευγενικός

Η ευγένεια είναι αρετή όχι μόνο γενικά αλλά και στο digital marketing ειδικότερα. Ειδικά σε υποψήφιους αγοραστές που προσεγγίζεις για πρώτη φορά, είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσεις μια θετική εικόνα. Ξεκίνα το μήνυμα λέγοντάς τους ποιος είσαι. Η υπηρεσία αποστολής SMS που θα διαλέξεις  το πιθανότερο είναι πως θα στείλει τα μηνύματα μέσω ενός μακροσκελούς άγνωστου εταιρικού αριθμού. Να είσαι σύντομος, φιλικός και πάνω στο θέμα.

4. Απόφυγε τις ώρες κοινής ησυχίας

Άλλο ένα βασικό σημείο που αν δεν προσέξεις, είναι πιθανότερο να χάσεις παρά να κερδίσεις πελάτες. Μπορεί να ξύπνησες νωρίς το πρωί και να είσαι γεμάτος ενέργεια να προωθήσεις την επιχείρησή σου αλλά μην ξεχάσεις πως υπάρχουν πολλοί που δουλεύουν  το βράδυ και κοιμούνται μέχρι αργά. Αντίστοιχα, απόφυγε τα SMS αργά το βράδυ.

5. Δώσε έμφαση στο Call to action

Κλείνοντας τη λίστα με τα σημεία που πρέπει να προσέξεις για ένα πετυχημένο SMS marketing, πρέπει να μάθεις για το call to action. Κάθε μήνυμα που στέλνεις, πρέπει πετυχαίνει έναν συγκεκριμένο σκοπό. Αυτός, στις περισσότερες περιπτώσεις αφορά μια κίνηση από τον καταναλωτή. Η κίνηση που θέλεις να κάνει ο καταναλωτής αφού διαβάσει το SMS σου είναι το call to action. Για παράδειγμα, αφού στείλεις ένα μικρό κείμενο που παρουσιάζει μια προσφορά στο eshop σου, πρέπει να προτρέψεις τον αναγνώστη να το επισκεφθεί. Για το σκοπό αυτό πρέπει στο τέλος να αναγράψεις τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

 

Σε αυτό το σημείο έχεις μάθει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την πρωτοποριακή και έξυπνη τακτική διαφήμισης που σου προσφέρει το SMS marketing. Η ανάγκη να είσαι ανταγωνιστικός και δραστήριος στην αγορά είναι σήμερα πιο βασική από ποτέ. Στη σελίδα μας θα μένεις πάντα ενημερωμένος  σχετικά με τις εξελίξεις στο digital marketing και θα βρίσκεις ιδέες για την δική σου επιχείρηση.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά