ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

Digital Marketing: Ορισμός, τύποι και τάσεις για το 2019

Alexandros Nasiopoulos on 02-10-2019. Modified on 07-10-2019
Digital Marketing: Ορισμός, τύποι και τάσεις για το 2019

Digital Marketing: Ορισμός, τύποι και τάσεις για το 2019

Ίσως μόλις ακούτε digital marketing ή ψηφιακό μάρκετινγκ, το μυαλό σας αυτόματα πάει στα κοινωνικά μέσα - social media ή στα Google Ads.

Η αλήθεια είναι όμως ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ, έχει τις ρίζες του πολλά χρόνια πριν τη δημιουργία του Google ή του Facebook. Μη φοβάστε, δε θα σας μιλήσω για τους ανθρώπους των σπηλαίων.

Στις 13 Ιανουαρίου του 1910 έγινε η πρώτη ζωντανή ραδιοφωνική μετάδοση στη Νέα Υόρκη, όπου ακούστηκαν οι φωνές του Enrico Caruso και άλλων διασημοτήτων της Metropolitan Opera.

Το 1971 ο Ray Tomlinson έστειλε το πρώτο email και το 1990 δημιουργήθηκε η πρώτη μηχανή αναζήτησης Archie.

Βέβαια, ο όρος digital marketing απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα περίπου το 2000 με τη γέννηση του iPhone και την αύξηση των χρηστών του διαδικτύου.

Ορισμός του digital marketing

Υπάρχει μία διαφωνία για το αν η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, που ανέφερα παραπάνω, μπορούν να θεωρηθούν μέσα ψηφιακού μάρκετινγκ.

Ένας ειδικός του Marketing, ο Neil Patel, ορίζει το digital marketing ως "Οποιαδήποτε μορφή μάρκετινγκ προϊόντων ή υπηρεσιών που περιλαμβάνει ηλεκτρονικές συσκευές".

Σύμφωνα με τη wikipedia, "Ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες".

Άλλο οι ηλεκτρονικές συσκευές, άλλο οι ψηφιακές τεχνολογίες. Σωστά; Ή μήπως όχι;

Πλέον μπορούμε να βλέπουμε τηλεόραση ή να ακούμε ραδιόφωνο με online streaming από το κινητό μας ή τον υπολογιστή μας. Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι τηλεοράσεις σήμερα είναι ψηφιακές, ακόμα και το σήμα τους είναι ψηφιακό.

Δεν έχει σημασία ποιος είναι ο σωστός ορισμός. Αυτό που προέχει, είναι να συμβαδίζουμε με την εποχή, ειδικά όταν μελετούμε επιστήμες όπως το marketing.

Έτσι λοιπόν, θα θεωρήσουμε ότι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο είναι κανάλια digital marketing.

Μέθοδοι digital marketing

Οι καιροί άλλαξαν.

Μπορεί ακόμα να έχετε στο μυαλό σας βόλτες με το αυτοκίνητο στην εξοχή, το ραδιόφωνο να παίζει Guns N' Roses και τα παιδιά στο πίσω κάθισμα να τραγουδούν δυνατά.

Σήμερα, είναι πιο πιθανό να βρίσκεστε κολλημένος σε κάποιο φανάρι, παρακολουθώντας την τηλεόραση που έχετε βάλει στη θέση του ραδιοφώνου και τα παιδιά να κάνουν chat στο κινητό τους με τους φίλους τους.

Οι συσκευές εξελίχθηκαν. Αναλογικές τηλεοράσεις μπορούν πλέον να βρεθούν μόνο σε μουσεία ή χωματερές. Πριν 2 - 3 χρόνια έκανα restart στη κουζίνα ενός φίλου, για να μπορέσει να μαγειρέψει.

Οι τρόποι με τους οποίους ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με τις συσκευές, επίσης άλλαξαν. Μαζί με όλες αυτές τις αλλαγές, άλλαξε φυσικά και το Marketing.

Οι σημαντικότερες μέθοδοι digital marketing για το 2019 είναι:

  • Search Εngine Οptimization (SEO)
  • Search Εngine Μarketing (SEM)
  • Content marketing
  • Influencer marketing
  • Content automation
  • Data-driven marketing
  • E-commerce marketing
  • Social Media Marketing (SMM)
  • Social media optimization
  • Pay-per-click advertising (PPC)
  • E-mail marketing
  • Display advertising
  • E–books
  • Games

Όσον αφορά το Search Engine Optimization, μπορείτε να βρείτε αρκετές πληροφορίες στην ήδη ενημερωμένη στήλη μας.

Τις υπόλοιπες μεθόδους θα αναπτύξουμε συνοπτικά παρακάτω και θα αναλύσουμε εκτενέστερα σε επόμενα άρθρα μας, στη στήλη του Marketing στην οποία βρίσκεστε.

Προς το παρόν, φτιάξτε μία μεγάλη κούπα καφέ, πάρτε και μία βαθιά ανάσα και πάμε παρακάτω.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να εφαρμοστεί σε ψηφιακές συσκευές, είτε αυτές είναι συνδεδεμένες στο internet - online marketing, είτε βρίσκονται εκτός σύνδεσης - offline marketing.

Με τον τρόπο αυτό, το digital marketing διαχωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές για μία ολοκληρωμένη καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ.

Offline Marketing

Μπορεί να μην έχετε δώσει την απαραίτητη σημασία ή μπορεί ακόμα και να έχετε ξεχάσει τους τρόπους με τους οποίους γίνεται το offline marketing. Σίγουρα πάντως, το offline marketing εφαρμόζεται εδώ και κάποιες δεκαετίες.

Μήπως έχει τύχει να πάτε σε κάποιο εστιατόριο και να σας δώσουν ένα tablet για να δημιουργήσετε την παραγγελία σας; Αυτό αποτελεί ένα παράδειγμα σε κάτι που προσωπικά αποκαλώ upgraded offline marketing ή αναβαθμισμένο offline marketing.

Φυσικά υπάρχει το πολύ γνωστό και αγαπημένο σε όλους μας, θεωρώ, ραδιόφωνο. Μη μου πείτε ότι έχετε ξεχάσει τις εκατοντάδες διαφημίσεις που έχετε ακούσει στο ραδιόφωνο, κατά τη διάρκεια ακρόασης της αγαπημένης σας ραδιοφωνικής εκπομπής;

Τέλος, σίγουρα γνωρίζετε πολύ καλά την τηλεόραση, σαν μέσο ψηφιακού marketing καθώς επίσης και το τηλέφωνο.

Πάμε να δούμε με περισσότερες λεπτομέρειες, τον κάθε ένα από αυτούς τους τέσσερις τύπους offline marketing.

Upgraded offline marketing

Ο λόγος για τον οποίο η Google και το Facebook έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό σε διαφημίσεις παγκοσμίως είναι ένας και είναι πολύ απλός: Έχουν περισσότερα βλέμματα στραμμένα πάνω τους.

Για τον αντίθετο ακριβώς λόγο, δεν βλέπετε πλέον διαφημιστικές πινακίδες στην άκρη του δρόμου. Δε πιστεύω να έχετε ξεχάσει τις διαφημιστικές πινακίδες που προέβαλαν αυτοκίνητα ή τσιγάρα; Μήπως θυμάστε αυτές των Goody's ή των MacDonalds, που μόλις τις βλέπαμε παρακαλάγαμε τους γονείς μας να μας πάνε; Εάν βέβαια είστε μικροί, ίσως δεν τις έχετε συναντήσει ποτέ.

Γιατί εξαφανίστηκαν οι διαφημιστικές πινακίδες;

Γιατί δε τις βλέπει σχεδόν κανένας.

Μπείτε στο αυτοκίνητό σας και κάντε μία βόλτα. Μη πιάσετε το τηλέφωνο! Παρατηρήστε πόσοι οδηγοί μιλάνε στο κινητό τους ή στέλνουν μηνύματα και πόσοι έχουν την προσοχή τους στο δρόμο. Και ακόμα και να έχουν την ικανότητα να κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα, θα μπορούσαν να προσέξουν και μία πινακίδα στην άκρη του δρόμου;

Αν οι ίδιοι οι οδηγοί δεν βλέπουν τις διαφημιστικές πινακίδες, ποιος θα τις δει;

Υπάρχουν όμως διαφημιστικές πινακίδες, που πρέπει κάποιος να πληρώσει χιλιάδες δολάρια για να διαφημιστεί. Δεν είναι βέβαια χάρτινες, όπως οι πινακίδες που αναφέραμε, αλλά ηλεκτρονικές.

Αναφερόμαστε φυσικά στις διαφημιστικές πινακίδες που βρίσκονται στην Times Square της Νέας Υόρκης. Αν σκέφτεστε να προβάλλετε μία διαφήμιση σε κάποια από αυτές, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για να διαφημιστείτε για ένα έτος θα δαπανήσετε από ένα έως τέσσερα εκατομμύρια δολάρια.

Γιατί είναι τόσο μεγάλο το κόστος;

Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο, παρά μόνο ότι από την Times Square περνούν καθημερινά σχεδόν 330.000 άνθρωποι.

Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι τρόποι upgraded offline marketing. Συγκεκριμένα αν κατασκευάζετε ή εμπορεύεστε ηλεκτρονικές συσκευές, οποιοδήποτε δείγμα ενός τέτοιου προϊόντος, θα πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκεται μέσα στη λίστα με τους τρόπους digital marketing που θα επιλέξετε.

Τι εννοώ;

Θυμάστε τι αντικρίσατε την τελευταία φορά που πήγατε σε ένα κατάστημα της Vodafone ή της Apple; Ανθρώπους να επεξεργάζονται τα κινητά τηλέφωνα, τα iPads ή τα MacBook που υπάρχουν σαν δείγματα στο κατάστημα.

Τον ίδιο τρόπο digital marketing σε λίγο διαφορετική μορφή, εφάρμοζαν τα περιοδικά για υπολογιστές. Θυμάστε που αγοράζαμε το περιοδικό και τρέχαμε να δούμε τι περιέχει μέσα το CD ή το DVD που έδιναν σαν δώρο;

Δώστε προσοχή στους τρόπους marketing που χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες. Είναι πολύ πιθανό να έχουν ξοδέψει χιλιάδες ή και εκατομμύρια ευρώ σε έρευνες για την αναζήτηση μεθόδων marketing, με μεγάλη επιρροή στο κοινό.

Radio Marketing

Το ραδιόφωνο συνεχίζει ακόμα να κρατάει τις δυνάμεις του, όσον αφορά την ακροαματικότητα καθώς και τα ποσά που ξοδεύονται ετησίως, στις ραδιοφωνικές διαφημίσεις.

Αντίθετα με την τηλεόραση, το ραδιόφωνο έκανε μία καλή μετάβαση στο internet. Οι εκπομπές καθώς και οι διαφημίσεις του ραδιοφώνου μπορούν να ακουστούν είτε online, από ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα υπολογιστή, αλλά και offline από το παραδοσιακό ραδιόφωνο μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.

Το ραδιόφωνο επίσης, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ποιότητα των εκπομπών του. Ο κόσμος το ακούει για να διασκεδάσει και να χαλαρώσει. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που το ραδιόφωνο συνεχίζει ακόμα να μεταδίδει κι ας έχουν περάσει σχεδόν 110 χρόνια από την πρώτη ραδιοφωνική μετάδοση.

Αν στην επιχείρησή σας προσφέρετε κάτι σχετικό με το θέμα μίας εκπομπής, θα μπορούσατε να παίξετε μία διαφήμιση τις ώρες που ακούγεται η συγκεκριμένη εκπομπή. Θα μπορούσατε, επίσης, να επικοινωνήσετε με το ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης σας ή της περιοχής σας και να μιλήσετε στην εκπομπή αυτή, για να μεταδώσετε τις γνώσεις σας σε ένα αντικείμενο που γνωρίζετε καλά.

TV Marketing

Η τηλεόραση είναι το μεγαθήριο του marketing. Ίσως αυτός είναι ο μόνος λόγος, για τον οποίο είναι ακόμα ζωντανή. Αντίθετα με το ραδιόφωνο, η τηλεόραση έχει δεχτεί τη μεγαλύτερη επίθεση.

Όταν υπάρχει το youtube στο οποίο μπορεί κάποιος να βρει και να δει οτιδήποτε τον ενδιαφέρει, τη στιγμή που το θέλει, γιατί να κάτσει να δει τηλεόραση; Όταν μπορεί να βρει εύκολα σχετικά βίντεο, να διαβάσει διασκεδαστικές απόψεις άλλων χρηστών, ακόμα και να σχολιάσει, σίγουρα δε θα κάτσει μπροστά σε μία τηλεόραση για να παρακολουθήσει υποχρεωτικά ότι παίζει εκείνη τη στιγμή.

Προσωπικά, δεν έχω καν ανοίξει την τηλεόραση τουλάχιστον τα τελευταία 12 χρόνια.

Η μόνη χρονική διάρκεια που η τηλεόραση έχει μεγάλη ακροαματικότητα και ίσως αξίζει να δαπανήσετε κάποια χρήματα για να προβάλλετε μία διαφήμιση, είναι κατά τη διάρκεια προβολής ποδοσφαιρικών αγώνων. Αν φυσικά μπορείτε να αντέξετε το κόστος.

Σας φαίνονται πολλά τα 6000€ - 12000€, που μπορεί να κοστίζει η προβολή ενός διαφημιστικού σποτ 60 δευτερολέπτων;

Στην Αμερική, για την προβολή ενός αντίστοιχου διαφημιστικού σποτ, κατά τη διάρκεια προβολής του παγκοσμίου πρωταθλήματος Super Bowl, θα πρέπει να πληρώσετε περίπου 4.5 εκατομμύρια δολάρια. Γιατί είναι τόσο ακριβά; Γιατί συνήθως οι διαφημίσεις αυτές γίνονται viral.

Βέβαια, η πληθώρα των ποδοσφαιρικών αγώνων, όπως και άλλων εκπομπών ή αγώνων υψηλής τηλεθέασης όπως το MotoGP ή η Formula 1, έχουν πλέον μετακινηθεί στα συνδρομητικά κανάλια. Στα κανάλια αυτά, συμπεριλαμβανομένου και του δημοφιλούς NetFlix, μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ταινίες ή σειρές on-demand, ανάλογα με τις προτιμήσεις του.

Θα μου πείτε, βέβαια, ότι πολύς κόσμος παρακολουθεί τηλεόραση. Γιατί δεν αξίζει μία διαφήμιση σε αυτή;

Το τεράστιο μειονέκτημα που έχει η τηλεόραση, είναι ότι οι διαφημίσεις δεν είναι συγκεκριμένες. Ο οποιοσδήποτε, μπορεί να δει όποια διαφήμιση προβληθεί.

Μπορεί να είστε vegan, 25 ετών και ανύπαντρος και να δείτε διαφημίσεις για σπάλα χοιρινή, ακουστικά βαρηκοΐας και γάλα για βρέφη.

Την ίδια στιγμή, μπορείτε να επιλέξετε άλλους τρόπους digital marketing, όπως influencer marketing, search engine marketing ή email marketing, οι οποίοι θα στοχεύουν ακριβώς στο κοινό σας.

Πολύ πιθανό η τηλεόραση, με τη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα, να μην υπάρχει σε λίγα χρόνια. Αν σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε σαν κανάλι μάρκετινγκ την τηλεόραση, ίσως θα ήταν καλύτερο να επιλέξετε τη μορφή που θα έχει στο μέλλον και όχι αυτή που ανήκει στο παρελθόν.

Phone Marketing

Πόσες φορές σας έχει έρθει SMS από τον αγαπημένο σας ή όχι τόσο πολιτικό κατά την προεκλογική περίοδο, ο οποίος ζητούσε την ψήφο σας;

Πόσες φορές έχει χτυπήσει το τηλέφωνο και απαντώντας διαπιστώσατε ότι καλούν από κάποια εταιρεία τηλεπικοινωνιών ή εταιρεία ενέργειας, για να σας πουλήσουν τις υπηρεσίες τους;

Τα smartphone βέβαια, έχουν ανατρέψει τα δεδομένα και σε αυτό τον τομέα. Πλέον, μπορείτε όχι μόνο να δείτε ποιος σας καλεί και να επιλέξετε να μην απαντήσετε, αλλά ακόμα και να καταχωρήσετε συγκεκριμένους αριθμούς στη λίστα με τους ανεπιθύμητους αριθμούς και να ξεμπερδεύετε μία και καλή.

Από την άλλη, τα μηνύματα ή SMS είναι κατά 90% σίγουρο ότι θα διαβαστούν. Έχετε επίσης περισσότερες πιθανότητες να μην ενοχλήσετε τον παραλήπτη, σε σχέση π.χ. με ένα τηλεφώνημα, καθώς μπορεί να διαβάσει το μήνυμα όποια στιγμή θελήσει αυτός.

Αν έχετε κάποιο εστιατόριο ή οποιαδήποτε επιχείρηση στην οποία μπορείτε να στείλετε κουπόνια προσφορών σε πελάτες σας, είναι μία τακτική digital marketing που αποδίδει.

Μία επίσης καλή τακτική phone marketing είναι η δημιουργία ενός διαφημιστικού spot, που μπορεί να ακούγεται κατά τη διάρκεια αναμονής των πελατών σας στο τηλέφωνο. Το καλύτερο θα ήταν, βέβαια, να μη τους αφήνετε να περιμένουν!

Τα smartphone αποτελούν ένα εξαιρετικό μέσο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, είτε αυτά βρίσκονται offline είτε online. Ειδικά αν αναλογιστείτε ότι οι περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο, γίνονται πλέον μέσω κινητών τηλεφώνων.

Online Marketing

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, online marketing είναι οι μέθοδοι marketing που μπορούν να εφαρμοστούν σε συσκευές που βρίσκονται online, είναι δηλαδή συνδεδεμένες στο διαδίκτυο.

Οι συσκευές αυτές είναι συνήθως κινητά τηλέφωνα, tablets, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες παιχνιδιών.

Στις συσκευές αυτές οι χρήστες μπορούν να προσεγγιστούν μέσω των browser (π.χ. google chrome ή safari) ή μέσω των εφαρμογών ή applications - apps.

Οι κυριότερες πλατφόρμες μέσω των οποίων μπορείτε να προσεγγίσετε τους δυνητικούς πελάτες σας, είναι το Google και το Youtube, το Facebook και το Instagram, το Twitter και το Linkedin.

Όπως στο marketing έτσι και στο online marketing, στόχος μπορεί να είναι είτε άτομα (καταναλωτές), είτε επιχειρήσεις. Το marketing, δηλαδή, μπορεί να είναι είτε B2C - Business to Customers, είτε B2B - Business to Business, αντίστοιχα.

Οι μέθοδοι marketing δεν αλλάζουν είτε στοχεύετε σε άτομα, είτε σε επιχειρήσεις. Έρευνες όμως έχουν δείξει ότι ανάλογα με το κοινό στο οποίο στοχεύετε, οι ευκαιρίες προσέγγισης καθώς και η επιρροή που θα έχει η εφαρμογή μίας marketing campaign, διαφέρει αρκετά ανάλογα με το κανάλι marketing που θα χρησιμοποιηθεί.

Όλα αυτά και πολλά ακόμα, θα αναλύσουμε σε επόμενα άρθρα μας.

Πάμε, προς το παρόν, να δούμε συνοπτικά τις κυριότερες μεθόδους online marketing, ύστερα και από υπόδειξη του συνεταίρου.

Δε θέλω να σας κουράσω πολύ ακόμα, οπότε θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο σύντομος μπορώ.

 

Search Εngine Οptimization

Το SEO - Search Engine Optimization, είναι ένας συνδυασμός από πρακτικές, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο μας Τι είναι SEO και γιατί χρειάζομαι SEO.

Με τις πρακτικές αυτές μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα αλλά και την ποιότητα της κίνησης του ιστότοπου (website) σας, μέσω μη-πληρωμένης προώθησης, γνωστή ως organic traffic ή οργανικό traffic.

Το SEO μπορεί να είναι είτε On-Page είτε Off-Page, αποτελείται δηλαδή από πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν μέσα στο website σας και εκτός αυτού π.χ. backlinks.

Το SEO μπορεί επίσης να είναι theoretical - θεωρητικό, αλλά και technical - τεχνικό.

Theoretical SEO είναι πρακτικές όπως η εύρεση των κατάλληλων keyword - λέξεις κλειδιά, η σωστή τοποθέτησή τους μέσα στα κείμενά σας ή στο URL των σελίδων σας κλπ, πρακτικές δηλαδή τις οποίες μπορείτε να εφαρμόσετε και μόνοι σας.

Technical SEO είναι πρακτικές οι οποίες αφορούν τον κώδικα του website σας και μπορεί να είναι τα structured data, τα AMP ακόμα και η ταχύτητα ανοίγματος του website σας. Για την εφαρμογή τέτοιων πρακτικών, θα πρέπει να αναζητήσετε την κατάλληλη εταιρεία SEO που θα φροντίσει να έχετε πραγματικά αποτελέσματα.

Πολλές πληροφορίες για το SEO, μπορείτε να βρείτε στην κατηγορία μας Search Engine Optimization.

 

Search Εngine Μarketing

SEM - Search Engine Marketing, είναι μία μορφή online marketing με την οποία αυξάνεται η προβολή ενός website στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης - Search Engine Results Pages ή SERPs, κυρίως μέσω επί-πληρωμής διαφήμισης - paid advertising.

Το SEM είναι ένας ευρύτερος τομέας, ο οποίος συμπεριλαμβάνει το SEO. Το SEM περιλαμβάνει τόσο τα αποτελέσματα που έχουν έλθει μέσω πληρωμένης διαφήμισης - paid traffic όσο και το organic traffic. Το SEM χρησιμοποιεί τρόπους διαφήμισης όπως τα Google Adwords ή τα Bing Ads, δηλαδή Pay-Per-Click - PPC advertising και φροντίζει να γίνει το SEO.

 

Content marketing

Content marketing, είναι μία μορφή marketing κατά την οποία δημιουργείται, δημοσιεύεται και διαμοιράζεται διαδικτυακό περιεχόμενο, για ένα στοχευμένο κοινό.

Το περιεχόμενο μπορεί να είναι κείμενα σε ένα blog, βίντεο, infographics, εικόνες, e-books, ειδήσεις κλπ. Οι μορφές που μπορεί να πάρει το περιεχόμενο, είναι συνήθως ψηφιακές.

Η λογική στο content marketing βασίζεται στην ιδέα ότι πρέπει να δώσεις κάτι, για να πάρεις κάτι πίσω σε αντάλλαγμα. Για παράδειγμα, με το περιεχόμενο μπορεί να δώσετε μία χρήσιμη πληροφορία σε ένα χρήστη και ίσως κερδίσετε με τον τρόπο αυτό την εμπιστοσύνη του και τον μετατρέψετε σε πελάτη σας.

 

Influencer marketing

Το influence(r) marketing ή μάρκετινγκ επιρροής, είναι μια μορφή social media marketing (μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων) που περιλαμβάνει τοποθετήσεις προϊόντων από άτομα, οργανισμούς ή επιχειρήσεις που διαθέτουν (ίσως) ένα επίπεδο γνώσης ή/και κοινωνική επιρροή στους τομείς που δραστηριοποιούνται.

Οι influncers παρουσιάζονται συνήθως με τη μορφή κάποιου που έχει αγοράσει ένα προϊόν ή έχει εξειδίκευση πάνω σε ένα προϊόν και προσπαθούν να προσθέσουν αξία στο προϊόν, μαρτυρώντας την προσωπική τους εμπειρία με το προϊόν.

Influencers μπορούν να εντοπιστούν στα social media (facebook, instagram, youtube κλπ), αλλά μπορεί να είναι και δημοσιογράφοι, αναλυτές ή επαγγελματίες σύμβουλοι.

 

Content automation

Content automation, marketing automation ή content marketing automation είναι η διαδικασία αναγνώρισης επαναλαμβανόμενων ενεργειών content marketing και η αυτοματοποίησή τους μέσω εργαλείων ή εφαρμογών.

Σκοπός του content automation είναι η διευκόλυνση των διαδικασιών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της στρατηγικής content marketing.

 

Data-Driven marketing

Data-Driven marketing, είναι μία διαδικασία κατά την οποία οι ειδικοί του marketing αποκτούν πληροφορίες αναλύοντας δεδομένα, δηλαδή αριθμούς.

Οι στρατηγικές marketing που αναπτύσσονται με το data-driven marketing, βασίζονται σε πληροφορίες που προκύπτουν από την ανάλυση big data (μεγάλων δεδομένων), οι οποίες συλλέγονται μέσω των αλληλεπιδράσεων με τους χρήστες και σκοπό έχουν τη πρόβλεψη μελλοντικών συμπεριφορών.

Το data-driven marketing περιλαμβάνει την κατανόηση των δεδομένων που υπάρχουν, την εύρεση νέων τρόπων για την απόκτηση δεδομένων καθώς και την οργάνωση και ανάλυση των δεδομένων αυτών. Τελικός στόχος, είναι η αύξηση της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών του marketing.

 

E-commerce marketing

E-commerce marketing, είναι η εφαρμογή μεθόδων marketing για τη γνωστοποίηση και δράση προς μία επιχείρηση, η οποία κάνει πώληση των προϊόντων ή υπηρεσιών της ηλεκτρονικά.

Πιο απλά, σε μία στρατηγική e-Commerce marketing μπορούν να εφαρμοσθούν τεχνικές π.χ. social media marketing ή email marketing, με σκοπό την καθοδήγηση κίνησης σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

 

Social Media Marketing (SMM)

Το social media marketing, αναφέρεται στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.

Παραδείγματα μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι τα facebook, instagram, twitter, linkedin, youtube, vimeo, pinterest, τα άπειρα forum που υπάρχουν κλπ.

 

Social media optimization

Social media optimization είναι η βελτιστοποίηση του ιστότοπου - website ή των ιστοσελίδων - web pages, έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με το βέλτιστο τρόπο για τα κοινωνικά μέσα.

Παραδείγματα social media optimization αποτελούν τα RSS Feed καθώς και τα κουμπιά facebook like και facebook share, που συναντάτε στις περισσότερες ιστοσελίδες.

 

Pay-per-click advertising (PPC)

Το pay-per-click (PPC), γνωστό και ως cost-per-click (CPC), είναι ένα μοντέλο διαφήμισης του internet που χρησιμοποιείται για την καθοδήγηση κίνησης σε ένα website, στο οποίο ο διαφημιζόμενος πληρώνει το διαφημιστή όταν γίνεται κλικ στη διαφήμιση.

Το μοντέλο pay-per-click μπορεί να εφαρμοστεί στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google AdWords, Bing Ads), σε ιστότοπους - websites και στα social media (π.χ facebook, twitter).

Στις μηχανές αναζήτησης, οι διαφημιζόμενοι συνήθως κάνουν μία προσφορά (bid) σε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το στόχο τους. Αντίθετα, τα websites συνήθως χρεώνουν μια σταθερή τιμή ανά κλικ αντί να χρησιμοποιούν ένα σύστημα υποβολής προσφορών.

 

E-mail marketing

E-mail marketing είναι η διαδικασία αποστολής ενός εμπορικού μηνύματος, συνήθως σε μία ομάδα ανθρώπων, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Με την ευρύτερη έννοια, κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται σε δυνητικό ή υπάρχοντα πελάτη, μπορεί να θεωρηθεί e-mail marketing. 

Στόχοι του e-mail marketing μπορεί να είναι η ενίσχυση της σχέσης ενός επαγγελματία με τους υπάρχοντες ή προηγούμενους πελάτες, η αύξηση της αφοσίωσης των πελατών, η απόκτηση νέων πελατών, η αναγγελία ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας ή η άμεση πώληση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας.

 

Display advertising

Display advertising είναι η διαφήμιση σε websites, social media ή εφαρμογές χρησιμοποιώντας banner ή άλλες μορφές διαφημίσεων, οι οποίες μπορεί να περιέχουν κείμενα, εικόνες, γραφικά σχέδια, video ή ήχο (audio).

Το display advertising μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση π.χ. μίας φίρμας ή ενός προϊόντος, χρησιμοποιώντας στοιχεία τα οποία κεντρίζουν το ενδιαφέρον του χρήστη.

 

E–books

Τα e-books ή ηλεκτρονικά βιβλία, αποτελούν έναν τρόπο προώθησης με τον οποίο δίνεται η ευκαιρία να αναγνωριστεί η εξειδίκευση ενός ατόμου στον τομέα του, να ενισχυθεί η φήμη του και, το σημαντικότερο, να δημιουργήσει νέους καθοδηγητές.

Ένα e-book, μπορεί συνήθως να είναι σε μορφή epub, mobi, PDF ή HTML.

 

Games

Game marketing ή In-game marketing είναι η προώθηση π.χ. μίας φίρμας ή ενός προϊόντος, μέσω ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Αντί του συνεχούς βομβαρδισμού με διαφημίσεις στην τηλεόραση ή στα social media, η δημιουργία ενός παιχνιδιού και η αλληλεπίδραση με το χρήστη, επιτυγχάνει μία πιο "άμεση" επαφή με το διαφημιζόμενο προϊόν στην οποία μπορούν ακόμα και να αποσταλούν υποσυνείδητα μηνύματα.

 

Σύνοψη

Επειδή λογικά θα έχετε μπερδευτεί έπειτα από όλη αυτή την ορολογία, ας δούμε επιγραμματικά τις σημαντικότερες μεθόδους digital marketing, που μελετήσαμε παραπάνω.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι σημαντικότερες μέθοδοι digital marketing για το 2019 είναι:

Digital Marketing

  • Offline Marketing
    • Upgraded offline marketing
    • Radio marketing
    • TV marketing
    • Phone marketing
  • Online Marketing
    • Search Εngine Οptimization (SEO)
    • Search Εngine Μarketing (SEM)
    • Content marketing
    • Influencer marketing
    • Content automation
    • Data-driven marketing
    • E-commerce marketing
    • Social Media Marketing (SMM)
    • Social media optimization
    • Pay-per-click advertising (PPC)
    • E-mail marketing
    • Display advertising
    • E–books
    • Games

Για να τελειώσουμε με ένα απλό συμπέρασμα, θα λέγαμε ότι το internet έχει δημιουργήσει νέες μεθόδους digital marketing, οι οποίες μπορούν να εγγυηθούν καλύτερα αποτελέσματα από τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης.

Μπορεί, βέβαια, να υπάρχουν δυνητικοί πελάτες σας, που θα προσεγγίσετε ευκολότερα στα παραδοσιακά μέσα.

Είναι αδύνατο όμως να επιλέξετε για την προβολή σας, όλα τα διαθέσιμα κανάλια marketing.

Πως θα πρέπει να κινηθείτε;

Αυτό που πρέπει να κάνετε, είναι να κοιτάξετε, κατ' αρχήν, το ποσό που μπορείτε ή σκοπεύετε να δαπανήσετε για την προβολή σας. Έχοντας αυτό σαν δεδομένο, θα πρέπει να επιλέξετε τα κανάλια με τη μεγαλύτερη επιρροή για το δικό σας κοινό, τα οποία βρίσκονται μέσα στα πλαίσια των χρημάτων που διαθέτετε.

Πως θα τα βρείτε; Αυτό ακριβώς, θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε να επιτύχετε στα επόμενα άρθρα μας.

Μείνετε μαζί μας!

REVIEWS (1)
by Ben on 2019-10-08 05:16:55

Thank u Very useful article. All marketing types in one place.

BACK TO TOP