
Υποθέτουμε πως αν αναζητάς μεθόδους για να προωθήσεις την ιστοσελίδα σου σίγουρα θα έχεις ακουστά τους όρους «διαχείριση social media» ή στα αγγλικά «social media management». Είναι μια από τις πιο γνωστές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο ψηφιακό marketing για να διαφημίσει κανείς την ιστοσελίδα του π.χ. το eshop ή τον επαγγελματικό ιστότοπό του. Ο συνεχής ανταγωνισμός και η εξέλιξη του διαδικτυακού επιχειρείν σ’ αναγκάζει αναπόφευκτα να ψάχνεις συχνά νέες και αποτελεσματικές στρατηγικές για να διατηρήσεις και κυρίως να αυξήσεις τα κέρδη σου. Σε αυτό το άρθρο μας, θα βρεις έναν οδηγό για τη διαχείριση social media που θα σου φανεί πολύ χρήσιμος.
Τι είναι το social media marketing;
Ξεκινώντας, θεωρούμε σκόπιμο να μιλήσουμε λίγο γενικά για το social media marketing. Είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται ευρέως εν έτει 2022. Οι κάτοχοι μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας χρησιμοποιούν τα πολύ γνωστά social media, όπως το Facebook, το Instagram και το Youtube για να διαφημίσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους. Πρόκειται αναμφίβολα για μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο αν αναλογιστείς πως η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση. Δεν είναι πλέον σπάνιο στις μέρες μας να δεις ακόμα και μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους να διατηρούν ένα προφίλ στο Facebook ή να μπαίνουν καθημερινά στο Youtube κτλ. Όπως καταλαβαίνεις, όλα τα παραπάνω στοιχεία συνηγορούν στο ότι το social media marketing μπορεί να αποδειχθεί ένα σημείο-κλειδί για την διαφήμιση της ιστοσελίδας σου.
Τι ακριβώς είναι η διαχείριση social media;
Ας περάσουμε τώρα στο κυρίως θέμα του άρθρου μας. Ίσως απλά να έχεις στο μυαλό σου πως όλη η ιστορία είναι να δημιουργήσεις μερικά προφίλ στα πιο γνωστά social και να δημοσιεύεις περιεχόμενο σχετικό με τις υπηρεσίες σου. Δεν θέλουμε να σε απογοητεύσουμε αλλά αυτή είναι μια πολύ συχνή λανθασμένη αντίληψη. Στην πραγματικότητα η διαφορά είναι πως η στρατηγική για να λειτουργήσει απαιτεί έναν πιο επαγγελματικό και εμπεριστατωμένο χειρισμό. Πιο συγκεκριμένα, η διαχείριση social media περιλαμβάνει τη δημιουργία, τον προγραμματισμό και τη διανομή εξατομικευμένου περιεχομένου με βασικούς άξονες τις αρχές του marketing για να πετύχει η επιχείρησή σου τους στόχους της. Για τους σκοπούς αυτούς, η διαχείριση social media πρέπει να πραγματοποιείται από επαγγελματικές εταιρείες με εμπειρία και καταξίωση στο χώρο του digital marketing.
Ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να σου προσφέρει η στρατηγική;
Όταν αναφέραμε πως πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές σύγχρονες μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο digital μάρκετινγκ, ίσως να σου δημιουργήθηκε η απορία για το ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στην επιχείρησή σου. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα και οφέλη από το social media management για μια επιχείρηση. Μερικά από τα σημαντικότερα είναι:
- Βελτίωση της εικόνας και του status της επιχείρησής σου
- Αύξηση της δημοτικότητας και της αναγνωρισιμότητάς σου
- Έχεις περισσότερες πιθανότητες κάποιος να επισκεφθεί την ιστοσελίδα ή το eshop σου
- Ενισχύεις τις δυνατότητες για αύξηση των κερδών της επιχείρησής σου (που θεωρούμε πως είναι και το σημαντικότερο)
- Κερδίζεις έδαφος στις μηχανές αναζήτησης. Σού παρουσιάζεται η ευκαιρία να καταταγείς ψηλότερα στις αναζητήσεις των χρηστών, δηλαδή να ανεβάσεις τα οργανικά σου αποτελέσματα.
- Η στρατηγική προσφέρει άμεση και στοχευμένη προσέγγιση του target-group σου
- Το social media marketing έχει υψηλής αξίας Call to Action
Αν λάβεις υπόψιν τα παραπάνω στοιχεία και μερικά ακόμα σημαντικά δεδομένα όπως ότι ο μέσος ενήλικος ξοδεύει τουλάχιστον 2 ώρες τη μέρα στα social media και ότι το 60% αυτών τα χρησιμοποιεί για θέματα ηλεκτρονικών αγορών, τότε μπορείς να φανταστείς ποια μπορεί να είναι τα οφέλη της στρατηγικής για την επιχείρησή σου.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει η διαχείριση social media;
Αναφέραμε προηγουμένως πως για να αποδώσει η τακτική τα μέγιστα πρέπει να ενεργείται υπό την ευθύνη εξειδικευμένων επαγγελματικών εταιρειών. Παρόλα αυτά οφείλεις να γνωρίζεις ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να περιλαμβάνει η στρατηγική, ώστε να ξέρεις τι ακριβώς να ψάξεις. Έτσι μια επιτυχημένη διαχείριση κοινωνικών δικτύων επιβάλλεται να περιλαμβάνει:
- Έρευνα του κλάδου σου και του ανταγωνισμού σου. Πολύ σημαντικό βήμα αν θέλεις να ξεχωρίζεις μέσα στον «ωκεανό» του digital marketing
- Ανάπτυξη συγκεκριμένου πλάνου στρατηγικής
- Διαμόρφωση ιστοσελίδας και επαγγελματικού προφίλ σε λογαριασμό Business
- Υψηλής αξίας περιεχόμενο. Τα κείμενα εκτός από ελκυστικά για να τραβήξουν την προσοχή του αναγνώστη οφείλουν να του προσφέρουν ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο
- Εικόνες και γραφιστικός σχεδιασμός που προσφέρει ζωντάνια και παραστατικότητα στην σελίδα σου
- Δημιουργία target group
- Μηνιαία στατιστικά και συμβουλευτικές υπηρεσίες
Πόσο θα μου κοστίσει αυτή η στρατηγική;
Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα που σε ενδιαφέρουν φυσικά είναι πόσο περίπου θα σου κοστίσει η συγκεκριμένη μέθοδος προώθησης. Γενικά πρέπει να γνωρίζεις πως η διαχείριση social media θεωρείται αρκετά οικονομική επιλογή διαφήμισης ιστοσελίδων συγκρινόμενη πάντοτε και με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της μεθόδου. Ο βασικότερος παράγοντας που θα καθορίσει το κόστος είναι βεβαίως η εταιρεία που θα επιλέξεις να συνεργαστείς και το πακέτο διαχείρισης που θα διαλέξεις. Στα διάφορα πακέτα στην αγορά θα βρεις υπηρεσίες που προσφέρονται για ένα ή περισσότερα social media. Γενικά δεν μπορούμε να σου πούμε μια συγκεκριμένη τιμή γιατί εξαρτάται από το τι ακριβώς χρειάζεσαι για την επιχείρησή σου αλλά αν κάνεις μια πρόχειρη έρευνα αγοράς θα βρεις μηνιαία πακέτα διαχείρισης που ξεκινούν από τα 70-80 και φτάνουν ως τα 300-400 ευρώ.
Η διαφήμιση στο Facebook
Από τη στιγμή που το θέμα μας είναι η διαχείριση social media, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να αναφέρουμε μερικά σημεία για τη διαφήμιση μιας ιστοσελίδας (ή επιχείρησης) στο Facebook. To συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναμφισβήτητα τον κύριο εκπρόσωπο των social media. Έτσι είναι λογικό αν σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις το social media marketing για να ενισχύσεις τη διαφήμισή σου, να επιλέξεις πρωτίστως να το κάνεις στο Facebook. Ο κατάλληλος σχεδιασμός και η δημιουργία μιας επιτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας στο facebook μπορεί να σου προσφέρει άμεσα και σημαντικά ορατά αποτελέσματα. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η κατασκευή μιας επαγγελματικής σελίδας, με αναλυτικές και ακριβείς πληροφορίες, ζωντανά χρώματα και εξελιγμένα γραφικά. Η σελίδα στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να στοχεύει στο κατάλληλο κοινό που σε ενδιαφέρει και με το ποιοτικό περιεχόμενό της να το παροτρύνει να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια ( το λεγόμενο Call to Action). Όπως αντιλαμβάνεσαι, όλα τα παραπάνω αποτελούν τεχνικές που απαιτούν επαγγελματισμό, γνώση και εμπειρία στο digital marketing.
Τελειώνοντας το άρθρο, ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε να γνωρίσεις τις πτυχές της διαχείρισης social media που χρειαζόσουν. Για να μένεις πάντα ενημερωμένος για όλες τις σύγχρονες και αποτελεσματικές μεθόδους προώθησης ιστοσελίδων (και όχι μόνο!) απ’ τη σελίδα μας, μην ξεχάσεις να κάνεις εγγραφή στο Newsletter της Cloud O.E.