8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων
Πως να δημιουργήσετε ένα αποτελεσματικό social media marketing plan σε 8 βήματα...
ΛεπτομέρειεςΤο να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, μπορεί να είναι μία εύκολη ή μία δύσκολη διαδικασία.
Θα μπορούσατε να ακολουθήσετε την τακτική "post and pray" (δημοσίευσης και προσευχής), η οποία μπορεί μεν να σας δώσει κάποια αποτελέσματα, αλλά δε θα σας βοηθήσει να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τις δυνατότητες των κοινωνικών δικτύων. Ή θα μπορούσατε να ακολουθήσετε τα βήματα που προτείνουμε.
Αν είστε ένας blogger ή ένας influencer με αρκετή φαντασία, 3 βήματα ίσως είναι αρκετά για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων. Ποια είναι αυτά;
Αν έχετε μία επιχείρηση ή μία φίρμα την οποία προσπαθείτε να προωθήσετε, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Ποια είναι η διαφορά;
Η διαφορά έγκειται στον επαγγελματισμό που θέλετε να παρουσιάσετε, τον ανταγωνισμό σας και τα αποτελέσματα που επιθυμείτε από την ανάπτυξη του πλάνου digital marketing.
Στην παραπάνω περίπτωση, για να χτίσετε ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, θα πρέπει να κοπιάσετε λίγο παραπάνω. Θα αναλύσουμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στη συνέχεια. Πάμε, για αρχή, να δούμε τι είναι τα κοινωνικά δίκτυα.
Ψάχνεις για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων; Δες τα αποτελεσματικά πακέτα της Cloud O.E. για προώθηση ιστοσελίδων!
Τα social media ή κοινωνικά μέσα ή κοινωνικά δίκτυα ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι εφαρμογές που διευκολύνουν τη δημιουργία και την ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών, ενδιαφερόντων και άλλων μορφών έκφρασης μέσω εικονικών κοινοτήτων και δικτύων.
Μερικές από τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, με πάνω από 100 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, περιλαμβάνουν τα Facebook (και το συνδεδεμένο με το Facebook, Messenger), YouTube, WeChat, Instagram, QQ, QZone, Weibo, Twitter, Tumblr, Telegram, Baidu Tieba, LinkedIn, LINE , Snapchat, Pinterest, Viber και VK, Reddit και πολλά άλλα.
Όταν υπάρχουν όλα τα παραπάνω κοινωνικά δίκτυα, ποιο κανάλι θα πρέπει να επιλέξω για να αναπτύξω το πλάνο marketing; Την ερώτηση αυτή θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε επόμενο άρθρο μας.
Προς το παρόν, έχω να σας δώσω κάποιες συμβουλές:
ΒΗΜΑ 1: Καθορίστε τους στόχους σας
Το να ανοίξετε ένα λογαριασμό σε ένα social media και να αρχίσετε να κάνετε δημοσιεύσεις επειδή είναι εύκολο και το κάνουν όλοι, δε θα σας βοηθήσει. Εκτός αυτού, το προφίλ σας και οι δημοσιεύσεις σας αφορούν την εικόνα που θα παρουσιάζει η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο.
Κάθε επιτυχημένο πλάνο marketing έχει σαφείς και καθορισμένους επιχειρηματικούς στόχους από την αρχή της δημιουργίας του.
Ποιοι μπορεί να είναι τέτοιοι στόχοι;
ΒΗΜΑ 2: Επιλέξτε έξυπνους στόχους
Βεβαιωθείτε ότι οι στόχοι που έχετε καθορίσει είναι SMART (έξυπνοι). SMART, είναι στόχοι οι οποίοι είναι:
ΒΗΜΑ 3: Κατανοήστε το κοινό σας
Η επιχείρησή σας, δεν αφορά εσάς. Αφορά το κοινό το οποίο σκοπεύετε να εξυπηρετήσετε. Προσπαθήστε να κατανοήσετε το κοινό σας, τμηματοποιώντας το με βάση την:
ΒΗΜΑ 4: Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας
Αναλύοντας τον ανταγωνισμό σας, μπορεί να σας βοηθήσει με διάφορους τρόπους. Από το ποιο κοινωνικό μέσο να επιλέξετε για να εφαρμόσετε το πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, ποιο είναι το κοινό σας, ποιοι θα πρέπει να είναι οι στόχοι σας κλπ.
Τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσετε όταν αναλύετε το προφίλ ενός ανταγωνιστή σας στα social media είναι:
ΒΗΜΑ 5: Αναπτύξτε μία στρατηγική για το περιεχόμενο
Αναπτύσσοντας τη στρατηγική για το περιεχόμενο που θα δημοσιεύετε, θα σας επιτρέψει να έχετε συνοχή στις δημοσιεύσεις σας και θα σας βοηθήσει να βρίσκετε πιο εύκολα το θέμα που θα έχουν οι δημοσιεύσεις σας.
Διάφοροι τύποι περιεχομένου για τη στρατηγική που θα επιλέξετε μπορεί να είναι:
ΒΗΜΑ 6: Καταγράψτε τους απαιτούμενους πόρους
Δημιουργήστε μία αναλυτική λίστα με όλους τους πόρους που θα χρειαστείτε, για την ανάπτυξη του περιεχομένου των δημοσιεύσεών σας.
ΒΗΜΑ 7: Διαμοιράστε τα καθήκοντα
Αν είναι δυνατόν, μοιράστε τις διάφορες ενέργειες στους συνεργάτες ή κάποιους υπαλλήλους σας. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να διευκολύνετε τη διαδικασία αλλά και να έχετε βέλτιστα αποτελέσματα από τις προσπάθειές σας.
ΒΗΜΑ 8: Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας
Παρακολουθήστε και καταγράψτε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας. Αν είναι δυνατόν καταγράψτε ότι έχει σχέση με τη δημοσίευση που κάνατε. Την ημέρα, την ώρα, το περιεχόμενο, το ύφος της δημοσίευσης και τα αποτελέσματα που είχε: Πόσα like και πόσα share είχε η κάθε σας δημοσίευση; Πόσοι χρήστες την είδαν; Πόσοι πάτησαν το σύνδεσμο και επισκέφθηκαν το website σας.
Αν καταγράφετε με λεπτομέρεια την κάθε σας δημοσίευση και το αντίκτυπο που είχε, μπορείτε να συγκεντρώσετε στατιστικά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν στις μελλοντικές σας δημοσιεύσεις.
Η δημιουργία και εκτέλεση ενός social media marketing plan, δεν είναι μία εύκολη διαδικασία και ούτε πρέπει να την αντιμετωπίζετε με επιπολαιότητα. Παρ' όλα αυτά, εάν έχετε στο μυαλό σας ή, ακόμα καλύτερα, εάν καταγράψετε τα βήματα που σας παρουσιάσαμε και τα εφαρμόσετε, μπορείτε να διευκολύνετε τις διαδικασίες.
Εν συντομία, τα 8 βήματα για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων είναι:
Εάν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται πολύπλοκα ή ότι απαιτούν περισσότερο χρόνο από αυτόν που διαθέτετε, η Cloud O.E. έχοντας πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή επιτυχημένων στρατηγικών ψηφιακού marketing σε ιστοσελίδες και eShop, μπορεί να σας βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων σας. Εσείς, θα πρέπει απλά να επικοινωνήσετε μαζί μας.
05-07-2020
ωραίο άρθρο. μπορείτε να με βοηθήσετε να δημιουργήσω ένα πλάνο για τη δική μου σελίδα;
05-07-2020
Σε ευχαριστούμε. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας μέσα από τη φόρμα επικοινωνίας για να δημιουργήσουμε μία προσωποποιημένη προσφορά για τις ανάγκες σου. https://www.cloudoe.gr/contact