ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ

8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

8 βήματα για ένα σωστό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

Το να αναπτύξετε ένα πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, μπορεί να είναι μία εύκολη ή μία δύσκολη διαδικασία.

Θα μπορούσατε να ακολουθήσετε την τακτική "post and pray" (δημοσίευσης και προσευχής), η οποία μπορεί μεν να σας δώσει κάποια αποτελέσματα, αλλά δε θα σας βοηθήσει να εκμεταλλευτείτε στο μέγιστο τις δυνατότητες των κοινωνικών δικτύων. Ή θα μπορούσατε να ακολουθήσετε τα βήματα που προτείνουμε.

Αν είστε ένας blogger ή ένας influencer με αρκετή φαντασία, 3 βήματα ίσως είναι αρκετά για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων. Ποια είναι αυτά;

  1. Παρατηρήστε: Τι έχει πέραση σήμερα;
  2. Σκεφτείτε: Ποιοι είναι οι στόχοι μου;
  3. Καταστρώστε: Ποια διαδρομή θα ακολουθήσω για να πετύχω τους στόχους μου;

Αν έχετε μία επιχείρηση ή μία φίρμα την οποία προσπαθείτε να προωθήσετε, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Ποια είναι η διαφορά;

Η διαφορά έγκειται στον επαγγελματισμό που θέλετε να παρουσιάσετε, τον ανταγωνισμό σας και τα αποτελέσματα που επιθυμείτε από την ανάπτυξη του πλάνου digital marketing.

Στην παραπάνω περίπτωση, για να χτίσετε ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, θα πρέπει να κοπιάσετε λίγο παραπάνω. Θα αναλύσουμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στη συνέχεια. Πάμε, για αρχή, να δούμε τι είναι τα κοινωνικά δίκτυα.

Τι είναι τα κοινωνικά δίκτυα;

Τα social media ή κοινωνικά μέσα ή κοινωνικά δίκτυα ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι εφαρμογές που διευκολύνουν τη δημιουργία και την ανταλλαγή πληροφοριών, ιδεών, ενδιαφερόντων και άλλων μορφών έκφρασης μέσω εικονικών κοινοτήτων και δικτύων.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, με πάνω από 100 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, περιλαμβάνουν τα Facebook (και το συνδεδεμένο με το Facebook, Messenger), YouTube, WeChat, Instagram, QQ, QZone, Weibo, Twitter, Tumblr, Telegram, Baidu Tieba, LinkedIn, LINE , Snapchat, Pinterest, Viber και VK, Reddit και πολλά άλλα.

Σε ποιο κανάλι social media να αναπτύξω το πλάνο marketing;

Όταν υπάρχουν όλα τα παραπάνω κοινωνικά δίκτυα, ποιο κανάλι θα πρέπει να επιλέξω για να αναπτύξω το πλάνο marketing; Την ερώτηση αυτή θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε επόμενο άρθρο μας.

Προς το παρόν, έχω να σας δώσω κάποιες συμβουλές:

  1. Παρατηρήστε κάθε κοινωνικό μέσο και σκεφτείτε ποιο μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό για την επιχείρησή σας.
  2. Επιλέξτε να επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας σε όσα κοινωνικά δίκτυα προλαβαίνετε να ασχοληθείτε πραγματικά.
  3. Πριν προχωρήσετε στην επιλογή του κοινωνικού μέσου, αναπτύξτε το πλάνο marketing που θα ακολουθήσετε.
  4. Μην θυσιάζετε την ποιότητα των δημοσιεύσεων, προκειμένου να έχετε ποσότητα.
  5. Ακολουθήστε ένα καλά μελετημένο και με συνοχή μοτίβο, για όλες σας τις δημοσιεύσεις.
  6. Φροντίστε ώστε το μοτίβο που θα επιλέξετε για τις δημοσιεύσεις σας να ταιριάζει με τη συνολική εικόνα που παρουσιάζει η επιχείρησή σας.
  7. Δημιουργήστε συχνά και ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέες δημοσιεύσεις.
  8. Μην απελπίζεστε! Τα κοινωνικά δίκτυα χρειάζονται χρόνο και υπομονή για να φέρουν αποτελέσματα.

8 βήματα για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

ΒΗΜΑ 1: Καθορίστε τους στόχους σας

Το να ανοίξετε ένα λογαριασμό σε ένα social media και να αρχίσετε να κάνετε δημοσιεύσεις επειδή είναι εύκολο και το κάνουν όλοι, δε θα σας βοηθήσει. Εκτός αυτού, το προφίλ σας και οι δημοσιεύσεις σας αφορούν την εικόνα που θα παρουσιάζει η επιχείρησή σας στο διαδίκτυο.

Κάθε επιτυχημένο πλάνο marketing έχει σαφείς και καθορισμένους επιχειρηματικούς στόχους από την αρχή της δημιουργίας του.

Ποιοι μπορεί να είναι τέτοιοι στόχοι;

  1. Προώθηση της φίρμας σας
  2. Γνωστοποίηση των υπηρεσιών σας
  3. Αύξηση της κίνησης στο website σας
  4. Αύξηση των πωλήσεών σας
  5. Παροχή υπηρεσιών after sales

 

ΒΗΜΑ 2: Επιλέξτε έξυπνους στόχους

Βεβαιωθείτε ότι οι στόχοι που έχετε καθορίσει είναι SMART (έξυπνοι). SMART, είναι στόχοι οι οποίοι είναι:

  • Specific - Συγκεκριμένοι
  • Measurable - Μετρήσιμοι
  • Achievable - Επιτεύξιμοι
  • Relevant - Σχετικοί
  • Timed - Χρονικά καθορισμένοι

 

ΒΗΜΑ 3: Κατανοήστε το κοινό σας

Η επιχείρησή σας, δεν αφορά εσάς. Αφορά το κοινό το οποίο σκοπεύετε να εξυπηρετήσετε. Προσπαθήστε να κατανοήσετε το κοινό σας, τμηματοποιώντας το με βάση την:

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Μόρφωση
  • Εισόδημα
  • Περιοχή

 

ΒΗΜΑ 4: Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας

Αναλύοντας τον ανταγωνισμό σας, μπορεί να σας βοηθήσει με διάφορους τρόπους. Από το ποιο κοινωνικό μέσο να επιλέξετε για να εφαρμόσετε το πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων, ποιο είναι το κοινό σας, ποιοι θα πρέπει να είναι οι στόχοι σας κλπ.

Τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσετε όταν αναλύετε το προφίλ ενός ανταγωνιστή σας στα social media είναι:

  • Ποιους και πόσους ακόλουθους έχει
  • Η συχνότητα των δημοσιεύσεων
  • Η ημέρα και η ώρα που αναρτώνται οι δημοσιεύσεις
  • Ο τύπος του περιεχομένου (κείμενο, εικόνα, βίντεο κλπ)
  • Το περιεχόμενο της δημοσίευσης (ύφος, χρώμα, διάρκεια, έκταση κλπ)
  • Engagement metrics (views, likes, shares, etc)

 

ΒΗΜΑ 5: Αναπτύξτε μία στρατηγική για το περιεχόμενο

Αναπτύσσοντας τη στρατηγική για το περιεχόμενο που θα δημοσιεύετε, θα σας επιτρέψει να έχετε συνοχή στις δημοσιεύσεις σας και θα σας βοηθήσει να βρίσκετε πιο εύκολα το θέμα που θα έχουν οι δημοσιεύσεις σας.

Διάφοροι τύποι περιεχομένου για τη στρατηγική που θα επιλέξετε μπορεί να είναι:

  • Δημοσιεύσεις σε ένα blog
  • Videos
  • Συχνές ερωτήσεις
  • Webinars (διαδικτυακές αναμεταδόσεις, συναντήσεις, σεμινάρια κλπ)
  • Διαφάνειες - Powerpoints
  • Νέα
  • Case studies
  • Οδηγοί αγορών

 

ΒΗΜΑ 6: Καταγράψτε τους απαιτούμενους πόρους

Δημιουργήστε μία αναλυτική λίστα με όλους τους πόρους που θα χρειαστείτε, για την ανάπτυξη του περιεχομένου των δημοσιεύσεών σας.

  • Χρόνος για έρευνα, δημιουργία και ανάρτηση των δημοσιεύσεων
  • Σχεδιασμός εικόνων, infographics, GIFs, video κλπ
  • Χρόνος για εκμάθηση ή/και χρήση εργαλείων όπως Google Analytics, Facebook Metrics κλπ
  • Χρήματα που θα πρέπει να ξοδέψετε για την εφαρμογή του πλάνου marketing κοινωνικών δικτύων

 

ΒΗΜΑ 7: Διαμοιράστε τα καθήκοντα

Αν είναι δυνατόν, μοιράστε τις διάφορες ενέργειες στους συνεργάτες ή κάποιους υπαλλήλους σας. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να διευκολύνετε τη διαδικασία αλλά και να έχετε βέλτιστα αποτελέσματα από τις προσπάθειές σας.

 

ΒΗΜΑ 8: Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας

Παρακολουθήστε και καταγράψτε τα αποτελέσματα των προσπαθειών σας. Αν είναι δυνατόν καταγράψτε ότι έχει σχέση με τη δημοσίευση που κάνατε. Την ημέρα, την ώρα, το περιεχόμενο, το ύφος της δημοσίευσης και τα αποτελέσματα που είχε: Πόσα like και πόσα share είχε η κάθε σας δημοσίευση; Πόσοι χρήστες την είδαν; Πόσοι πάτησαν το σύνδεσμο και επισκέφθηκαν το website σας.

Αν καταγράφετε με λεπτομέρεια την κάθε σας δημοσίευση και το αντίκτυπο που είχε, μπορείτε να συγκεντρώσετε στατιστικά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν στις μελλοντικές σας δημοσιεύσεις.

Συνοψίζοντας για το πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων

Η δημιουργία και εκτέλεση ενός social media marketing plan, δεν είναι μία εύκολη διαδικασία και ούτε πρέπει να την αντιμετωπίζετε με επιπολαιότητα. Παρ' όλα αυτά, εάν έχετε στο μυαλό σας ή, ακόμα καλύτερα, εάν καταγράψετε τα βήματα που σας παρουσιάσαμε και τα εφαρμόσετε, μπορείτε να διευκολύνετε τις διαδικασίες.

Εν συντομία, τα 8 βήματα για ένα αποτελεσματικό πλάνο marketing κοινωνικών δικτύων είναι:

  • ΒΗΜΑ 1: Καθορίστε τους στόχους σας
  • ΒΗΜΑ 2: Επιλέξτε έξυπνους στόχους
  • ΒΗΜΑ 3: Κατανοήστε το κοινό σας
  • ΒΗΜΑ 4: Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας
  • ΒΗΜΑ 5: Αναπτύξτε μία στρατηγική για το περιεχόμενο
  • ΒΗΜΑ 6: Καταγράψτε τους απαιτούμενους πόρους
  • ΒΗΜΑ 7: Διαμοιράστε τα καθήκοντα
  • ΒΗΜΑ 8: Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα

Εάν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται πολύπλοκα ή ότι απαιτούν περισσότερο χρόνο από αυτόν που διαθέτετε, η Cloud O.E. έχοντας πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή επιτυχημένων στρατηγικών marketing, μπορεί να σας βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων σας. Εσείς, θα πρέπει απλά να επικοινωνήσετε μαζί μας.

BACK TO TOP