10 βήματα για να δημιουργήσετε ένα πλάνο online marketing
Konstantinos I. Roumeliotis
  • 11-04-2019
  • 4239 Unique Views

Υπάρχουν πολλά εργαλεία digital marketing στο ίντερνετ και σε πολλές περιπτώσεις μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις δωρεάν.

Παρόλα αυτά προτού λανσάρεις το online brand σου, θα χρειαστείς ένα χάρτη ο οποίος θα σε βοηθήσει να γνωρίζεις ποια κατεύθυνση να ακολουθήσεις και πως θα φτάσεις στον προορισμό σου διορθώνοντας τη διαδρομή, αν χρειαστεί.

Ένα πλάνο online marketing χρησιμεύει όχι απλά για να βρίσκεται το brand σου στο ίντερνετ, αλλά χρησιμοποιώντας όλα εκείνα τα εξειδικευμένα εργαλεία online marketing μπορεί να δυναμώσει το brand και να αποφέρει περισσότερα οφέλη.

Θέλεις εγγυημένα αποτελέσματα 1ης σελίδας για το Eshop ή το Website σου; Ανακάλυψε τα πακέτα για Προώθηση Ιστοσελίδων και SEO της Cloud O.E.

Σαφώς και μπορείς να τα καταφέρεις μόνος σου!

Παρακάτω σου παρουσιάζω 10 βήματα για να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο πλάνο online marketing.

Βήμα 1ο. Το Περιβάλλον: η αγορά και ο ανταγωνισμός

Το πρώτο βήμα για μία καλή στρατηγική digital marketing είναι η κατανόηση του περιβάλλοντος που δουλεύουμε.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να μελετήσουμε σε βάθος την αγορά και τον ανταγωνισμό (τα χαρακτηριστικά και τις τάσεις του τομέα, τα στατιστικά του ανταγωνισμού, τις αδυναμίες του, τις απειλές, τη δυναμική και τις ευκαιρίες).

Στο τέλος, θα βρούμε μία μοναδική πρόταση πώλησης, δηλαδή τι κάνει το προϊόν μας πιο ελκυστικό σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα του ανταγωνισμού.

Βήμα 2ο. Το κοινό του online marketing

Τα εργαλεία marketing παρέχουν αμέτρητες επιλογές διαχωρισμού του κοινού, όμως ζωτικής σημασίας είναι εμείς οι ίδιοι να γνωρίζουμε ποιο είναι το κοινό μας και σε ποιους στοχεύουμε.

Το πρώτο κριτήριο διαχωρισμού είναι τα δημογραφικά στοιχεία, όμως σαν πληροφορία δεν είναι αρκετή.

Πρέπει να καταλάβουμε τις ανάγκες του κοινού και τα κίνητρα τους, καθώς επίσης πως επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους online (στα facebook, twitter, viber ή whats app).

Γνωρίζοντας αυτά τα στοιχεία θα μπορέσουμε να επιλέξουμε τα κατάλληλα μέσα και επικοινωνιακές στρατηγικές για να τους προσεγγίσουμε. Για να γίνει αυτό εφικτό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα εργαλεία ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε. 

Βήμα 3ο. Οι στόχοι

Μόλις ολοκληρώσουμε τα προηγούμενα βήματα, θα έχουμε εντοπίσει την ερώτηση κλειδί για να επιτύχει το πλάνο του online marketing.

Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η αύξηση των συστάσεων από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας, αυξάνοντας τον αριθμό των θετικών αναφορών του προϊόντος μας.

Θα μπορούσαμε επίσης να αυξήσουμε με διάφορες τεχνικές, την επισκεψιμότητα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

Μπορούμε να καθορίσουμε τους στόχους μας ακολουθώντας το ακρωνύμιο SMART. 

  • Specific (συγκεκριμένος στόχος)
  • Measurable (μετρήσιμος στόχος)
  • Achievable (στόχος που μπορεί να γίνει)
  • Realistic (ρεαλιστικός στόχος)
  • Time-bound (στόχος που μπορεί να υλοποιηθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα)

Βήμα 4ο. Στρατηγικές και δημιουργικότητα

Η στρατηγική, μας δίνει μια σφαιρική εικόνα διαφόρων ενεργειών που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε, για να έχουμε πρόσβαση στους πελάτες.

Για να επιτύχουμε την προσέγγιση του πελάτη θα πρέπει να τον περάσουμε πρώτα από μια κονσόλα μετατροπής - Conversion Funnel, μιας και δεν είναι ίδιο να παρουσιάσουμε το brand σε κάποιον που δε το έχει ακούσει ποτέ, σε σχέση με κάποιον που είναι τακτικός πελάτης του brand. 

Conversion funnel είναι μια φράση που χρησιμοποιείται στο e-commerce για να περιγράψει το ταξίδι ενός καταναλωτή μέσα από την online διαφήμιση, κατευθυνόμενος σε ένα e-commerce - ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου μετατρέπεται σε πώληση.

Μόλις λοιπόν καθορίσουμε τη στρατηγική μας, είναι η ώρα να την κάνουμε δημιουργική, ώστε το μήνυμα μας να φτάσει πιο μακριά και να αφήσει μεγάλες σε διάρκεια εντυπώσεις.

Βήμα 5ο. Διαδικασία Πωλήσεων

Με βάση τη στρατηγική που έχουμε ορίσει παραπάνω, θα καθορίσουμε τώρα τη διαδικασία ψηφιακών πωλήσεων. Κατ' αρχάς θα πρέπει να ορίσουμε μια σειρά από βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο χρήστης στην ιστοσελίδα μας, πριν γίνει πελάτης.

Βήμα 6ο. Αφοσίωση

Μόλις καταφέρουμε να μετατρέψουμε ένα χρήστη σε πελάτη μας, αντιμετωπίζουμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη του πλάνου online marketing, την αφοσίωση.

Όπως εύκολα καταλαβαίνουμε, είναι πολύ πιο δύσκολο να αποκτήσουμε έναν νέο πελάτη, σε αντίθεση με τη διατήρηση ενός ήδη υπάρχοντος.

Θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το μέρος του πλάνου γιατί είναι αυτό που θα διατηρήσει την πελατεία μας, καθώς και τις πωλήσεις μας.

Είναι πολύ σημαντικό επίσης να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες των cookies, ώστε να γνωρίζουμε τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των πελατών μας και να τους προσφέρουμε ό,τι χρειάζονται, ακριβώς την κατάλληλη στιγμή.

Βήμα 7ο. Ο προϋπολογισμός

Πώς μπορούμε λοιπόν να καθορίσουμε τον χρηματικό προϋπολογισμό του online marketing; Η πιο απλή απάντηση είναι να διαιρέσουμε την επένδυσή μας ανάμεσα στα διάφορα κανάλια που χρησιμοποιούμε 

  • Ιστός
  • Μηχανές αναζήτησης
  • Κοινωνικά μέσα
  • κλπ.

Ωστόσο, για να το καταφέρουμε σωστά, πρέπει να είμαστε σε θέση να προβλέψουμε με ακρίβεια ποιοι θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κοινό μας. Πρέπει συχνά να ενημερωνόμαστε για τις τάσεις του τομέα μας κάνοντας αναζητήσεις του τύπου "digital advertising trends".

Βήμα 8ο. Τεχνολογία και μέσα

Όταν μιλάμε για τεχνολογία, ο παγκόσμιος ιστός προσφέρει ατελείωτη ανάπτυξη. Πώς λοιπόν θα επιλέξουμε τα κατάλληλα εργαλεία, για να εφαρμόσουμε το online marketing;

Δεν υπάρχει μία μόνο σωστή απάντηση, όμως αν έχουμε μια καθαρή εικόνα των χρημάτων που θα ξοδέψουμε, η εκτιμώμενη ανταπόδοση της επένδυσής μας θα είναι μεγάλη.  

Βήμα 9ο. Οι Βασικοί δείκτες απόδοσης

Το σχέδιό μας είναι σχεδόν έτοιμο, αλλά δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ένα ουσιαστικό κομμάτι: την ανάλυση των αποτελεσμάτων μας.

Για να προσδιορίσουμε την επιτυχία των προσπαθειών μας, θα έπρεπε να είχαμε διάφορους βασικούς δείκτες απόδοσης.

Αυτές είναι οι μετρήσεις που σχετίζονται άμεσα με τα αποτελέσματα της επιχείρησής μας τα οποία μπορούν εύκολα να ληφθούν, μέσω των εργαλείων που προσφέρονται από τις ψηφιακές στατιστικές.

Ένα παράδειγμα ενός δείκτη απόδοσης θα μπορούσε να είναι το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Τέλος, είναι ζωτικής σημασίας να ελέγχουμε τους δείκτες απόδοσης ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να βελτιώνουμε τις τεχνικές marketing.  

Βήμα 10ο. είναι τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας

Όλα τα παραπάνω βήματα αποτελούν τον κορμό για να χτίσεις ένα πλάνο online marketing. Ψάξε στο internet όλους τους τεχνικούς όρους και είμαι σίγουρος ότι θα βρεις τα κατάλληλα εργαλεία για να σε βοηθήσουν. Αν θέλεις οποιαδήποτε βοήθεια επικοινώνησε μαζί μου.

Έχεις την Ιδέα;
Ήρθε η ώρα να την υλοποιήσουμε!
Ζήτησε Προσφορά